عسگری: برای کسب سهمیه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم/ تعجب می کنم برخی ها با کدام اطلاعات نظر می دهند

سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: به جز یک نفر سایر پیشکسوتان سر تمرین ما نیامده اند و مانده ام برخی ها با چه اطلاعاتی گزارش های فنی را ارائه می کنند.

به گزارش  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو کشورمان درباره کسب سهمیه تکواندوکاران کشورمان، شرایط آن ها برای حضور در المپیک و برنامه های کادرفنی در مدت باقی مانده تا المپیک توضیحاتی ارائه کرد.

برای کسب سهمیه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم

او درباره کسب ۲ سهمیه المپیک گفت: کسب ۲ سهمیه المپیک را به هموطنان عزیزم تبریک می‌گویم. کسب سهمیه کار بسیار سختی بود. وقتی به تیم ملی آمدم، رنکینگ هادی پور ۱۳، ۱۴ بود، اما حالا او در رنکینگ پنج قرار دارد و با توجه به حضور ۲ تکواندوکار کره‌ای در جمع ۴ تکواندوکار اول این وزن، هادی پور یک پله صعود می‌کند و در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. در اولین گرندپری که من در تیم ملی بودم، میرهاشم حسینی در جمع ۳۲ نفر نبود که بتواند در مسابقات شرکت کند، اما او با امتیازات خیلی خوبی که گرفت، موفق شد رنکینگش را ارتقا دهد و با کسب مدال طلا در ۲ گرندپری و المپیک دانشجویان جهان، ۱۲۰ امتیاز گرفت. در حالی که مدال طلای مسابقات جهانی به تنهایی ۱۲۰ امتیاز داشت. به هر حال مسیر سختی بود که طی شد و خوشحالم که توانستیم ۲ سهمیه المپیک بگیریم.

در المپیک ریو مدال نگرفتیم و تمام پیروزی‌های قبلی ما نادیده گرفته شد

عسگری در واکنش به این که گفته می‌شود کسب سهمیه به تنهایی ارزشمند نیست و موفقیت در المپیک ملاک است، گفت: این حرف را به فال نیک می‌گیرم، زیرا در المپیک ۲۰۱۶ ریو ۳ سهمیه داشتیم، اما مدالی نگرفتیم. پیش از المپیک، ملی پوشان ما تمام افتخارات موجود در بازی‌های آسیایی و جهانی را درو کرده بودند، اما در المپیک مدال نگرفتند و به همین دلیل برای ما شکست تلقی شد. بی شک تمام تلاشمان را می‌کنیم تا در المپیک صاحب مدال شویم و به اعتقاد من ملی پوشان ما شایستگی رفتن روی سکوی المپیک را دارند، زیرا از جانشان مایه می‌گذارند.

عسگری: برای کسب سهمیه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم/ تعجب می کنم برخی ها با کدام اطلاعات نظر می دهند

نمی‌دانم برخی‌ها با کدام اطلاعات نظر می‌دهند

عسگری در پاسخ به انتقاداتی که از او و بازیکنان تیم ملی مطرح می‌شود گفت: این که برخی دوستان، مسائلی که به نظرشان می‌آید را مطرح  کنند، قشنگ نیست، زیرا من بار‌ها اعلام کردم و از تمام پیشکسوتان که می‌توانند به تیم ملی کمک کنند دعوت کردم، اما تا امروز به جز حسن ملکی هیچ یک از پیشکسوتان یک بار نیامدند به ما سر بزنند و تعجب می‌کنم که با چه اطلاعاتی این گزارش‌های فنی را ارائه می‌کنند. شرایط آرمین هادی پور مشخص بود و او با خون‌ریزی کلیه در مسابقات شرکت کرد و این که حالا اینگونه درباره آرمین قضاوت شود، کار قشنگی نیست. در اردو‌های ما همیشه باز است و از همه دعوت کردم و پذیرای همه پیشکسوتان هستیم. اگر بیایند و مشکلات و برنامه‌ها و نوع تمرینات ما را از نزدیک ببینند، بی شک نظری که می‌دهند کارشناسی خواهد بود، اما این که بیرون بنشینند و برحسب نتایج نظر بدهند کار درستی نیست، زیرا ممکن است هزار اتفاق بیفتد و از خیلی چیز‌ها خبر نداشته باشند.

افتخار تیم ملی برای خانواده تکواندو است

من می‌توانم از خیلی چیز‌ها ایراد بگیرم، اما وقتی به من بگویند برای بهتر شدن چه راهکار‌هایی داری و من هیچ راهکاری نداشته باشم، چه فایده‌ای دارد؟ نتایج تیم ملی برای تمام اهالی تکواندو است، نه فریبرز عسگری یا شخص خاص دیگری. انشالله نتایج درخشانی که در آینده کسب خواهد شد، برای تمام خانواده تکواندو است و ما دست هر کسی که بتواند کمک کند می‌فشاریم.

عسگری: برای کسب سهمیه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم/ تعجب می کنم برخی ها با کدام اطلاعات نظر می دهند

شیوه امتیازدهی تغییر کرده است

سرمربی تیم ملی درباره ضربات چرخشی که در فینال گرندپری نقطه ضعف بازیکنان ایرانی به شمار می‌رفت و در مقابل حریفان کره‌ای به خوبی از آن استفاده می‌کردند گفت: شیوه امتیازدهی در تکواندو تغییر کرده و برخلاف گذشته که ضربات تک امتیاز داشت و مسابقات با نتیجه نزدیک به هم تمام می‌شد، اکنون ضربات چرخشی داریم که ۴، ۵ امتیاز دارد و به همان اندازه که اختلاف امتیازی را بیشتر می‌کند، می‌تواند نتیجه را جبران کند. در یک مسابقه بازیکن ما ۱۱ امتیاز از حریفش عقب بود و با همین ضربات چرخشی موفق شد بازی را به نفع خودش تمام کند.

به احتمال زیاد در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنیم

تاکنون فدراسیون تمام تلاشش را انجام داده تا هر برنامه‌ای که داریم عملی کنیم، اما ما یک وضع موجود داریم و یک وضع مطلوب. یعنی ممکن است برای برپایی اردوی مشترک و بازی تدارکاتی، حریفی را مدنظر قرار دهیم، اما آن حریف در آن زمان برنامه دیگری داشته باشد و چیزی که ما می‌خواهیم انجام نشود. در برنامه‌ای که از قبل طراحی کرده بودیم، برای اسفندماه شرکت در یک تورنمنت مدنظر ما بود، اما به احتمال قوی در مسابقات آسیایی شرکت می‌کنیم که مسابقات سنگین تری است و برای بازیکنان ما محک جدی تری به شمار می‌رود.   به جز کره جنوبی که در هر وزن بازیکنان زیادی دارد، بقیه کشور‌ها با بازیکنان اصلی شان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

مردانی در بهترین فرم خودش قرار دارد

سجاد مردانی از ۱۲ مسابقه‌ای که در آن شرکت کرده، ۱۰ مدال گرفته است. پس از المپیک ریو، مردانی به دلایلی که به آن ورود نمی‌کنم، مدال نگرفته و از امتیازاتش کم شد. به مرور زمان از امتیازات ۳ سال گذشته او کم شد. در حال حاضر مردانی در بهترین شرایط بدنی و امتیازگیری خودش است، اما امتیازات چند سال گذشته او کسر می‌شود. در ابتدای سال مردانی در رنک پنج قرار داشت، اما با تغییر رنکینگ و کسر امتیازات سال‌های گذشته، او به رنک نهم سقوط کرد. دوباره تلاش کردیم تا مردانی در رنکینگ بالا بیاید، اما امتیازات مدال طلای گرندپری که سال ۲۰۱۶ کسب کرده بود، کم شد و او دوباره جایگاهش را از دست داد. این مسائل دست ما نبود و به رنکینگ سیستم مرتبط بود. تمام تلاشمان را انجام دادیم تا مردانی را در رنکینگ بالا بیاوریم که این اتفاق افتاد.

تیم آنالیز کمک زیادی به من می‌کند

در حال حاضر یک تیم آنالیز در کنارم حضور دارد که پیش از مسابقات برنامه رقبا را به من می‌دهد و در خلال مسابقات، به طور دائم با آن‌ها در تماس هستم. بازی به بازی عملکرد و برنامه‌های رقبا را برای من می‌فرستند که بسیار کمک کننده است.

اعتقادی به افت تکواندو ندارم

اعتقادی به افت تکواندو ایران ندارم، اما باید پذیرفت که دنیا پیشرفت کرده و تکواندو یک رشته المپیکی است که همه روی آن سرمایه گذاری می‌کنند.

عسگری: برای کسب سهمیه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم/ تعجب می کنم برخی ها با کدام اطلاعات نظر می دهند

در مسابقات قاره تنها ۲ سهمیه می‌توانستیم بگیریم

ما در مسابقات گرندپری شانس کسب ۴ سهمیه داریم، اما در مسابقات قاره‌ای که فقط در یک مرحله برگزار می‌شود، تنها ۲ سهمیه می‌توانیم بگیریم. بنابراین اگر تیم مردان هم مانند تیم بانوان برای کسب سهمیه در مسابقات قاره‌ای شرکت می‌کرد، فقط می‌توانستیم ۲ سهمیه بگیریم و ۱ شانس بیشتر نداشتیم که اگر یک بازیکن دچار آسیب دیدگی می‌شد، یکی از ۲ سهمیه ما از دست می‌رفت. ما در گرندپری‌ها شانس کسب ۴ سهمیه داشتیم، اما مهدی خدابخشی در وزن ۸۰_ کیلوگرم پس از ازدواج به تیم ملی صربستان پیوست.

از مسئولان می‌خواهم تدبیری اتخاذ کنند تا قهرمانان ما حفظ شوند

از مسئولان ورزشی کشور می‌خواهم در فاصله کمی که تا المپیک باقی مانده، توجه ویژه‌ای به رشته‌های المپیکی داشته باشند. با توجه به مشکلات اقتصادی و شرایطی که به جوانان تحمیل می‌شود، خیلی‌ها سودای مهاجرت دارند؛ بنابراین از مسئولان خواهش می‌کنم تدبیری اتخاذ کنند تا قهرمانان ما حفظ شوند.

فضا ورزشی نیست و همه با مدال سنجیده می‌شوند

لیگ منظمی داریم که تکواندوکاران ما در مقاطع مختلف مسابقه می‌دهند و در رده سنی نونهالان و نوجوانان که پشتوانه‌ هستند، قهرمان جهان شدیم. تمام کشور‌ها پیشرفت کردند و حساسیت‌هایی که در ایران وجود دارد، در کشور‌های دیگر نیست، زیرا در روسیه یک بازیکن در همان اولین مبارزه شکست می‌خورد و حذف می‌شد، اما بدون هیچ مشکلی روی سکو می‌رفت و ادامه بازی‌ها را تماشا می‌کرد، اما دست و پای بازیکنان ما از همان روز اول می‌لرزد که اگر نتیجه نگیرند چه اتفاقی می‌افتد. این مسائل به این دلیل است که فضا ورزشی نیست و همه با مدال سنجیده می‌شوند.

عسگری: برای کسب سهمیه مسیر سختی را پشت سر گذاشتیم/ تعجب می کنم برخی ها با کدام اطلاعات نظر می دهند

در المپیک شرایط بهتر از فینال گرندپری است

در سایر مسابقات ۲ نفر مدال برنز می‌گیرند، اما در فینال گرندپری شرایط متفاوت بود و تنها یک نفر برنز می‌گرفت. اگر فینال گرندپری در فرمت مسابقات قبلی بود ما ۳ مدال می‌گرفتیم، اما به دلیل برگزاری مسابقه رده بندی و کسب تک مدال برنز، فقط ۱ نقره گرفتیم و شرایط متفاوت شد. در المپیک شرایط بهتر از فینال گرندپری است، زیرا اگر بازیکنی در همان دور اول حذف شود، این شانس را دارد که در جدول بازنده‌ها برای کسب مدال برنز بجنگد.

اگر قرار است به ما کمک شود، اکنون باید این کار انجام شود

سوال من از مسئولان این است که برای پخش سرود ملی و به اهتزاز درآمدن پرچم کشورمان در یک کشور ثالث و در رویدادی که میلیارد‌ها بیننده دارد، حاضرند چقدر هزینه کنند؟ اگر قرار است به ما کمکی شود، الان وقتش است، زیرا پتانسیل کسب مدال در رویداد مهم و بزرگی مانند المپیک را داریم. امیدوارم این کمک‌ها انجام شود تا بازیکنان با خیال راحت‌تر و بدون دغدغه تمریناتشان را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار