تدوین برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و برنامه جامع شهر اصفهان با رویکرد مشارکتی

شهردار اصفهان گفت:برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و برنامه جامع شهر اصفهان که برای نخستین بار در کشور با رویکرد مشارکتی در حال تدوین است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت الله نوروزی شهردار اصفهان صبح امروز در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» با اشاره به روز پژوهش، اظهار کرد: شهروندان از شهر خود انتظاراتی دارند که مهمترین آن افزایش کیفیت زندگی است.

او افزود: پژوهش کلید رسیدن به راه حل‌هایی برای افزایش کیفیت زندگی مردم است، به عنوان مثال اگر این روز‌ها شهر با معضلی به نام آلودگی هوا مواجه است، برای مقابله با این معضل ابتدا باید منشأ آلودگی را بشناسیم؛ این مثال نمونه انجام شده پژوهشی توسط شهرداری، محققان دانشگاه صنعتی و دانشگاه اصفهان است که مسجل کرده کدام منشأ منجر به آلودگی هوا در این شهر شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: اکنون مدیران شهری و مدیران دستگاه‌های مرتبط با مسایل مربوط به آلودگی هوا باید براساس پژوهش‌های انجام شده برنامه‌ریزی و بر مبنای آینده‌پژوهی برنامه‌های آینده شهر را تدوین کنند که خوشبختانه مدیران مربوطه در حال انجام این کار هستند.

او ادامه داد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ و برنامه جامع شهر اصفهان که برای نخستین بار در کشور با رویکرد مشارکتی در حال تدوین است، از جمله برنامه‌های مهم شهر اصفهان است که کار علمی و پژوهشی برنامه‌ریزی توسط محققان بر مبنای این دو برنامه در حال انجام است

نوروزی با بیان اینکه هفته آینده در ادامه برنامه ملاقات‌های مردمی همراه با معاونان و تعدادی از مدیران در جمع شهروندان منطقه سه حاضر می‌شویم، گفت: این منطقه هسته تاریخی شهر اصفهان است که قدیمی‌ترین گذرها، محلات و بنا‌های تاریخی و بخش عظیمی از میراث به یادگار مانده شهر در این منطقه قرار دارد.

او خاطرنشان کرد: در ملاقات مردمی با شهروندان منطقه، نظرات و پیشنهادات شهروندان را خواهیم شنید و پاسخگوی مشکلات آن‌ها در زمینه مسایل شهری خواهیم بود و همراه با معاونان، پرونده‌ها را در حوزه‌های تخصصی برای گره‌گشایی از کار شهروندان بررسی خواهیم کرد که امیدواریم این ملاقات‌ها بتواند در راه خدمت به مردم تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پژوهش ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار