رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران مطرح کرد؛

ایجاد آفت‌های جدی در پایتخت با بی اعتنایی به دستاورد‌های علمی

بوچانی گفت: بی اعتنایی به دستاورد‌های علمی و پژوهشی آفت‌های جدی را در پایتخت ایجاد کرده است.

ایجاد آفت‌های جدی در پایتخت با بی اعتنایی به دستاورد‌های علمیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین بوچانی رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران در یازدهمین جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری که در برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های انجام شده، دستاوردهای ما در حوزه شهری به طور شایسته در پایتخت متبلور نشده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به بازنگری در پروژه‌های شهری افزود: بررسی موضوعات در پایتخت به ما می‌گوید که باید در پروژه‌های شهری بازنگری انجام شود تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی موجود اقدام‌های موثری در پروژه‌های شهری انجام شود.

بوچانی ادامه داد: اغتشاش کالبدی موجود در محیط شهر و روستا قابل بازنگری است و باید اجماع جدی برای دگردیسی پروژه‌ها و مدیریت شهری شکل گیرد.

او تصریح کرد: بی اعتنایی به دستاورد‌های علمی و پژوهشی، آفت‌های جدی را در پایتخت ایجاد کرده است، لذا می‌توان با اجماع بسیاری از آلام این حوزه را کاهش داد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران بیان کرد: اعتنا و توجه مدیریت شهری به دستاورد‌های علمی مهم است.

بوچانی افزود: بسیاری از پروژه‌ها را شروع کردیم و بین راه به این نتیجه رسیدیم که کاش در اجرای آن‌ها مکث می‌کردیم، چراکه در شرایط اقتصادی فعلی این تأمل و درنگ از اهمیت خاصی برخوردار است.

او خاطر نشان کرد: اگر با نگاه سیاستگذاری دقت کنیم دو مسئله ضعف در مشارکت ذی نفعان شهر برای ترسیم آینده و کم توجهی به حوزه علم در پروژه‌های شهری بسیار مشهود است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهرداری تهران با اشاره به نقش روش‌های علمی برای به سرانجام رساندن پروژه‌های شهری افزود: با روش‌های علمی می‌توان گام‌های بلند و موثری در حوزه علمی برداشت و امیدورام رویکرد مدیریت شهری با خرد جمعی همراه باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار