اخبارحوادث بیست و ششم آذرماه ۹۸؛

توقیف کامیون کشنده حامل گازوئيل قاچاق در اصفهان / کشف دستکش های صنعتی قاچاق در لنجان

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و ششم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروز بیست و ششم آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

توقیف کامیون کشنده حامل گازوئيل قاچاق در اصفهان

سرهنگ "محمدرضا خدادوست فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: ماموران گشت کلانتری ۲۳ شهرستان اصفهان حین گشت زنی در یکی از محور‌های فرعی این شهرستان به یک دستگاه کامیون کشنده تانکر دار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: این خودرو حامل ۳۱ هزار و ۶۸۰ لیتر گازوئیل بود که راننده مدارک و مجوز‌های مربوطه را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این خصوص راننده کامیون دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با افرادی که ذخایر و منابع طبیعی کشورمان را به تاراج می‌گذارند برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان و سرکشی به آنان نخواهد داد.
 

کشف دستکش های صنعتی قاچاق در لنجان

سرهنگ" احمد نیکبخت فرمانده انتظامی شهرستان لنجان اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان "لنجان" حین کنترل یکی از محور‌های اصلی این شهرستان به ۲ سواری پژو پارس و ۴۰۵ مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او با اشاره به اینکه سواری ۴۰۵ راه پاک کن خودروی دیگر بود بیان داشت: در بازرسی از سواری پارس ۸ هزار و ۴۰۰ جفت دستکش صنعتی خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد.

این مقام انتظامی بیان داشت: ۳ قاچاقچی در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ نیکبخت ادامه داد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان لنجان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با قاچاقیچان کالا و برهم زنندگان نظم اقتصادی جامعه برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه فعالیت و جولان به آنان نخواهد داد.
 

کشف ۱۶ راس دام سرقتی در "فلاورجان

سرهنگ "حسن نیکبخت" فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان اظهار داشت:در پی وقوع یک مورد سرقت احشام در شهرستان "فلاورجان"، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم دستگیر شده به سرقت ۱۶ راس دام اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از دامداران خواست، مکان نگهداری احشام خود را به سیستم‌های پیشگیری از سرقت مجهز کنید و در صورت مشاهده پرسه زنی افراد ناشناس و خودرو‌های مشکوک در اطراف محل نگهداری احشام بلافاصله با پلیس تماس و موضوع را اعلام کنید.
 

جاساز ۸۱ کیلو تریاک زیر بار آجر

سرهنگ "ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان "نایین بیان داشت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست وبازرسی شهید "شرافت" شهرستان "نایین" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون بنز مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۸۱ کیلو و ۵۶۰ گرم تریاک که زیر بار قانونی آجر جاساز شده بود کشف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: یک سوداگرمرگ نیز در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان "نایین تاکید کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان وسرکشی به آنان نخواهد داد.
 

باز هم کلاهبرداری از کاربران به بهانه فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف

سرهنگ "جواد درستکاررئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان گفت: شهروندان عزیز رمز دوم پویا (OTP) را از بانک‌ها و شعب مربوط به حساب بانکی خود مطالبه کنند و از ورود به سایت ها و لینک‌های معرفی شده در شبکه‌های اجتماعی یا دانلود اپلیکیشن‌های مختلف با هدف فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف جداٌ خودداری کنند.

او افزود: اخیراً مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی یا ارسال پیام کاربران را ترغیب به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و درج شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ کرده و با دریافت مبالغ اندک آن‌ها را به درگاه‌های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده بدون توجه به نشانی سایت در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ درستکار به شهروندان توصیه کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی سازمان‌ها دریافت کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.