توسعه مشاغل دانش‌بنیان در بین مددجویان اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت بر روی توسعه مشاغل دانش‌بنیان متمرکز شده‌ایم که با توسعه آن، شاهد فرصت‌های شغلی جدید و نوآورانه باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه توجه و تمرکز بر روی طرح‌های دانش‌بنیان در دستور کار کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته است، گفت: در بحث آموزش وبرگزاری کارگاه‌های فنی و تخصصی، تلاش داریم تا ظرفیت‌های مددجویان را شناسایی کرده و آن‌ها به سمت اجرای طرح‌های دانش‌بنیان سوق دهیم.

او با بیان اینکه حمایت ویژه از طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان مددجویان اردبیلی نیز مدنظر کمیته امداد استان اردبیل قرار دارد، افزود: با توجه به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت و مددجویانی که دارای تخصص خاصی هستند، می‌توان راهکار‌های مناسب را به آن‌ها ارائه کرد تا در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان فعالیت‌های بیشتری داشته باشند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه دانش‌جویان تحت حمایت نیز می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان خود را به کمیته امداد استان اردبیل ارائه کنند تا نسبت به اجرای آن اقدامات برجسته صورت گیرد، بیان کرد: اجرای طرح‌های جدید و نوین می‌تواند علاوه بر خانوار تحت حمایت، برای سایر کارجویان نیز اشتغال مناسبی ایجاد کند.

سیفی با بیان اینکه آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌های دانش‌بنیان مددجویان تحت حمایت هستیم، گفت: در صورت تصویب طرح، کمیته امداد استان اردبیل از مرحله ایده‌پردازی تا پرورش ایده و عملیاتی شدن آن در کنار مددجویان قرار دارد تا آن‌ها بتوانند با آرامش خاطر طرح خود رابه مرحله اجرا درآورند.

او با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل به عنوان یک شتاب‌دهنده و تسهیل‌گر درصدد است مددجویان تحت حمایت را به سمت کارفرمایی سوق دهد، اعلام کرد: بهره‌گیری از ظرفیت طرح‌های دانش‌بنیان این امکان را می‌دهد که برای مددجویان بیشتری اشتغال پایدار ایجاد شده و همچنین به تولید و صادرات محصولات نیز کمک می‌کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه به منظور تجاری‌سازی ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان نیز راهکار‌های مناسبی را به کار خواهیم گرفت، افزود: بسیاری از مددجویان نخبه تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل نیز می‌توانند با توانایی‌هایی که دارند، با ارائه ایده و طرح‌های نوآورانه، این نهاد را در اجرای طرح‌های دانش‌بنیان یاری کنند.

سیفی تشکیل صندوق نوید را از دیگر راهکار‌های این نهاد برای توسعه طرح‌های دانش‌بنیان مددجویان تحت حمایت برشمرد و گفت: برگزاری استارتاپ‌ها و کارگاه‌های آموزشی مختلف نیز می‌تواند زمینه استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان را بیش از پیش فراهم کند.

او با اعلام اینکه کمیته امداد استان اردبیل توجه ویژه‌ای به شرکت‌های دانش‌بنیان دارد، بیان کرد: تسهیلات کارفرمایی مناسبی برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است تا با یاری هم بتوانیم گام‌های موثرتری را برای خوداتکایی مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر جامعه برداریم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه به منظور تحقق برنامه‌های کمیته امداد برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان با پارک علم و فناوری، معاونت علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی و شرکت‌های شتاب و دیگر مراکز علمی و تحقیقاتی استان اردبیل تفاهمنامه همکاری منعقد شده است، بیان کرد: هم‌اکنون همکاری بسیار مناسبی با این مراکز داریم و طرح‌های دانش‌بنیان به صورت همه‌جانبه در حال شناسایی و اجرا است.

سیفی با بیان اینکه همچنان نیازمند یاری نیکوکاران برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان اردبیل هستیم، اعلام کرد: نیکوکاران از طریق کد آنی‌پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* می‌توانند به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار بی‌بضاعت استان اردبیل برسانند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.