عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

اتمام تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده شهرداری تهران تا ۶ ماه آینده

آروین از اتمام گزارش تحقیق و تفحص از املاک شهرداری تهران تا ۶ ماه آ‌ینده خبر داد.

تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده شهرداری تهران تا ۶ ماه آیندهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اصلی‌ترین دارایی شهرداری تهران املاک شهرداری است و ما در مدیریت شهری گذشته شاهد بودیم که املاک به شکل بی ضابطه‌ای به افراد واگذار شده بود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران ادامه داد: در کنار واگذاری بی‌ضابطه ما شاهد تهاتر املاک نیز بودیم و تمام این موارد موجب شد که موضوع تحقیق و تفحص به شکل یک گزارش در صحن شورای شهر تهران مطرح شود.

آروین تاکید کرد: تمام تلاشمان را کردیم که اول گزارش واگذاری املاک را از شهرداری تهران درخواست کنیم و سپس به بررسی جوانب کار وارد شویم.

او تاکید کرد: بیشتر تخلفات در قالب تهاتر انجام شد و نکته دیگر آ‌ن بود که نحوه واگذاری املاک شهرداری تهران شفاف نبود و بسیاری از آن‌ها دارای اسناد کاغذی بودند که در دفتری ثبت نشده بود.

رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران با اشاره به بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها گفت: متاسفانه از بند ۶ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها سوء استفاده شد، زیرا در این قانون آمده است که شهرداری می‌تواند حق بهره برداری املاک را به نهاد‌هایی مانند خیریه، انتظامی و بیمارستان واگذار کند که از این بند سوء استفاده شد.

آروین با تاکید بر اینکه احقاق حقوق مردم باید انجام شود، گفت: ما در حوزه املاک غیر شفاف ۳ هدف را دنبال کردیم که یکی از آن‌ها احقاق حقوق از دست رفته شهروندان و دیگری بررسی تخلفات انجام شده است و سومین هدف اصلاح فرآیند‌ها بود که از این به بعد دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

او تصریح کرد: گزارش تحقیق و تفحص بعد از تهیه و ارائه این امکان را دارد به قوه قضائیه ارسال شود و پیش بینی ما این است ظرف مدت ۳ تا ۶ ماه گزارش تحقیق و تفحص از املاک واگذار شده شهرداری تهران به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار