بهره برداری از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با حضور وزیر نیرو

سد لاستیکی گالشکلام لنگرود پنجشنبه با حضور اردکانیان به بهره برداری می‌رسد.

بهره برداری از سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با حضور وزیر نیروبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، وحید خرمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با هزینه اجرائی ۲۰۰ میلیارد ریال در هفته دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با حضور اردکانیان، وزیر نیرو روز پنجشنبه، پنجم دی ماه وارد مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

او افزود: هدف از احداث سد لاستیکی گالشکلام بهبود سطح زیر کشت حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزار‌های منطقه، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه در فصول کم آب، ایجاد دریاچه مصنوعی به منظور بهره برداری تفریحی و توریستی به طول ۴/۵ کیلومتر، ایجاد حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ، تغذیه آب زیر زمینی و جمع آوری آب‌های زهکش مزارع و تثبیت بستر رودخانه و جلو گیری از کف کنی رودخانه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، در خصوص مشخصات طرح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود گفت: این سد با ارتفاع لاستیک ۲/۵ متر، طول تاج سر ریز لاستیک ۵۲/۵ متر و حجم مخزن ۲۸۰ هزار متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب ساخته شده است.

خرمی افزود: پویش #هر هفته_الف_ب_ایران، پویش ملی افتتاح و شروع عملیات اجرایی هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق است که از مهر ماه آغاز و تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد و در این پویش قرار است تعداد ۲۲۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور افتتاح و بهره برداری برسد.

او تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به کنترل آب‌های سطحی در یک برنامه کوتاه مدت، اقدام به ساخت ۱۱ سد لاستیکی در سطح استان کرده ایم که از این تعداد تا کنون ۳ سد لاستیکی دهنه سر در آستانه اشرفیه، پهلوان بست در لنگرود و باغبانان در شهرستان فومن به بهره برداری رسیده است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: وزارت نیرو ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.