ویژه برنامه‌های تبیین حماسه ۹ دی در اصفهان برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به حماسه ۹ دی گفت: برنامه‌هایی در راستای تبیین این حماسه در استان برگزار و مراسم ویژه این روز با شعار محوری «ولایتمداری، بصیرت و دفع فتنه‌ها» برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد علی احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به برنامه‌های حماسه ۹ دی اظهار داشت: برای تبیین فتنه‌ها و از جمله فتنه سال ۱۳۸۸ برنامه‌هایی را برای تبیین پیامد‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

او با اشاره به پیامد‌های فتنه ۸۸ در ابعاد مختلف، گفت: سال ۸۸ انتخاباتی با ۴۰ میلیون مشارکت و رای دهنده برگزار شد، اما متاسفانه به دلیل قانون‌شکنی و بی توجهی به آرمان‌های امام (ره) سبب شد شیرینی انتخابات و مشارکت مردم از بین برود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان ایجاد اختلاف بین مردم و تلاش برای اختلاف‌افکنی بین مردم، تحمیل هزینه‌های اقتصادی به کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم، زیرسوال رفتن نهاد‌های قانونی و رسم شدن قانون‌شکنی، حرمت‌شکنی و هجمه به ارزش‌ها و باور‌های دینی، بی‌توجهی به آرمان‌ها و تلاش برای فاصله گرفتن از این آرمان‌ها را از جمله پیامد‌های فتنه برشمرد و گفت: از دیگر پیامد‌ها امتحان و ریزش افراد خاص بود که خود را وابسته به انقلاب می‌دانستند و در این امتحان مردود شدند، زیرا آرمان‌های امام را فراموش کرده بودند.

او تشکیک در نظام و ساختار انتخاباتی را از دیگر پیامد‌ها بیان کرد و افزود: تقلب در ساختار انتخاباتی کشور غیر ممکن است، زیرا چشم‌های متعدد نظارتی از ابتدا تا انتهای انتخابات وجود دارد و همچنین سرآمد پیامد‌ها این بود که دولتمردان آمریکایی و استکبارجهانی را امیدوار کردند که می‌توانند از طریق جنگ نرم و اقدامات ساختار شکنانه ورود پیدا کنند.

احمدی خاطر نشان کرد: امیدواری استکبار جهانی اگرچه در ۹ دی به ناامیدی تبدیل شد، اما چند ماهی این امیدواری در بین آن‌ها وجود داشت که سرآغاز افزایش و تشدید تحریم‌ها نیز از همین زمان بود.

او با بیان اینکه فتنه باعث شد در بین حامیان و وفاداران به انقلاب اسلامی نگرانی‌هایی ایجاد شود، تصریح کرد: با این وجود با حماسه ۹ دی این نگرانی‌ها برطرف و دیدگاه‌ها روشن شد و به گفته رهبر انقلاب اسلامی «اگر قبول دارید که جبهه دشمن برای کشور و انقلاب برنامه ریزی بلند مدت دارند پس ما هم باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشیم و همین حوادث که دست بیگانه در آن نمایان است چیز‌هایی دفعتا به وجود آمده و خلق الساعه نیست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان معتقد است که نقش بی بدیل رهبر معظم انقلاب عنصر مهمی است که باعث شکست فتنه شد و فتنه‌های بعد از ۸۸ ریشه در همین فتنه دارد و البته امنیت کشور بر پایه مردم و تبعیت از رهبری استوار شد.

او با اشاره به اینکه برگزاری ۹ دی برای تبیین این دو واقعیت است، افزود: نقش مردم از تبعیت از رهبری آشکار و علنی است که توسط همین امر قطعا دشمنان سرکوب می‌شوند بنابراین بزرگداشت ۹ دی به عنوان بزرگداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و تبری و تولی تبیین شده است.

احمدی ادامه داد: تولی مردم نسبت به اسلام و اهل بیت (ع) و نسبت به رهبری و همچنین تبری نسبت به دشمنان داخلی و خارجی، ساختار شکنی، امیدوار کردن دشمن و اشرافیگری از جمله ویژگی‌های حماسه ۹ دی است.

او با اشاره به برنامه‌ها تصریح کرد: برنامه‌ها حول محور تبیین در بیش از ۱۵۰ مسجد و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف مانند مدارس و دانشگاه‌ها، مراکز فرهنگی، ادارات و استفاده از تشکل‌های مردمی در بزرگداشت ۹ دی به کار گرفته شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: تولیدات محتوایی مناسبی هم در اختیار تریبون‌داران و روحانیون قرار گرفته و شب و روز و بعدظهر ۹ دی در سطح استان برنامه‌هایی اجرا می‌شود؛ همچنین مراسم ویژه تجمع مردم با شعار محوری «ولایتمداری، بصیرت و دفع فتنه‌ها» در میدان انقلاب اسلامی ساعت ۹.۳۰ صبح برقرار می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.