کرمی: ملی پوشان از نظر روحی و بدنی مشکل دارند/ باید تا شروع المپیک ضعف‌هایمان را برطرف کنیم

پیشکسوت تکواندو کشورمان گفت: در مسابقات گذشته ضعف‌هایی داشتیم که باید تا المپیک آن‌ها را برطرف کنیم.  

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف کرمی پیشکسوت و کارشناس تکواندو کشورمان درباره شرایط هوگوپوشان کشورمان در آستانه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو  گفت: خوشبختانه پس از ماراتن سختی که برای کسب سهمیه پشت سر گذاشتیم، توانستیم ۲ سهمیه بگیریم. به هر حال تکواندوکاران ایرانی در سال‌های گذشته به گونه‌ای کار کردند که اکنون مردم از تکواندو انتظار کسب بهترین نتایج را دارند. همه ما به این موضوع آگاهی داریم که کسب سهمیه المپیک مهم نیست و چیزی که اهمیت دارد کسب مدال در این مسابقات است. شاید کسب سهمیه برای برخی رشته‌ها افتخار باشد، اما این موضوع برای رشته‌های تکواندو، کشتی و وزنه برداری افتخار محسوب نمی‌شود.

کرمی درباره عملکرد ضعیف ملی پوشان در راند سوم و از دست دادن امتیاز در این راند گفت: چنین اتفاقی ۲ دلیل می‌تواند داشته باشد. یک دلیل به شرایط روحی و روانی بازیکنان برمی گردد که تا حدود بسیار زیادی می‌تواند در عملکرد آن‌ها تاثیر داشته باشد. این که بازیکنان ما تا اواخر بازی از حریفان پیش هستند، اما در راند آخر برتری شان را از دست می‌دهند که این نشان دهنده ضعف بازیکنان ما در مسائل روحی و روانی است. دلیل دیگر به شرایط بدنی آن‌ها برمی گردد. در مسابقات فینال گرندپری، بازیکنان ما در راند آخر کم می‌آوردند و به همین دلیل باید به بحث بدنسازی بپردازیم و برنامه بدنسازی تیم ملی را بررسی کنیم.


بیشتر بخوانید: کرمی: مهماندوست افتخار تکواندو ایران است/ مردانی سهمیه هم می‌گرفت در المپیک به مشکل می‌خورد


پیشکسوت پرافتخار تکواندو کشورمان در ادامه گفت‌: میرهاشم حسینی در بازی برابر دای هون لی که تکواندوکار اعجوبه‌ای است، ۱۰ تا ۱۵ امتیاز پیش افتاد، اما در راند آخر برتری خود را از دست داد و این نشان می‌دهد که باید در برنامه بدنسازی و شرایط روحی و روانی بازیکنان بازنگری شود. امیدوارم هرچه زودتر این ضعف‌ها برطرف شود تا در المپیک شاهد این اشتباهات نباشیم، زیرا المپیک جایگاه بهترین‌ها است، نه چنین اشتباهاتی.

دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۰۴ آتن در واکنش به باخت‌های پی در پی تکواندوکاران کشورمان برابر حریفان کره‌ای گفت: چنین نتایجی نشان می‌دهد که ما می‌توانستیم حریفانمان را بهتر آنالیز کنیم، اما این اتفاق نیفتاد. با این حال امیدوارم از این اشتباهات برای المپیک درس بگیریم تا دوباره شاهد چنین اتفاقات تلخی نباشیم و با درس گرفتن از باخت‌های گذشته، پیروزی‌های شیرینی کسب کنیم.

او در پایان افزود: خانواده تکواندو باید در این مقطع متحد و همدل شوند و برای موفقیت تیم ملی در المپیک توکیو تلاش کنند تا تکواندوکاران ایرانی بار دیگر پرچم کشورمان را در المپیک بالا ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.