نیوزویک: ۱۴ راکت به پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک شلیک شد

مقامات آمریکایی از اصابت نزدیک به ۱۴ راکت به پایگاه نظامی این کشور در کرکوک عراق خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، بنا به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، پایگاه k۱ روز جمعه هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفته که در اثر آن یکی از نیرو‌های پیمانی این کشور کشته شد.

نیوزویک به نقل از مقامات پنتاگون گزارش داد در این حمله خمپاره‌ای چندین نیروی آمریکا و عراق زخمی شدند. یک مقام ارشد پنتاگون، که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد اندکی پس از این حمله، یک سیستم پرتاب موشکی چندگانه کاتیوشا در نزدیکی این پایگاه نظامی آمریکا پیدا شد.

برآرود‌های اولیه حاکی از آن است که این پایگاه نظامی آمریکا هدف اصابت ۱۱ تا ۱۴ راکت قرار گرفته است. یکی از این راکت‌ها به انبار مهمات اصابت کرد و باعث آتش سوزی درون پایگاه شد.

همچنین یک مقام آمریکایی از اصابت دست کم ۳۰ راکت به پایگاه k۱ خبر داد که در اثر شلیک یکی از این راکت‌ها به انبار مهمات آتش سوزی رخ داده است. به گفته این مقام آمریکایی این حمله بزرگترین حمله راکتی در نوع خود بوده است.

وزارت دفاع آمریکا هنوز اعلام نظر رسمی در خصوص عامل این حادثه نکرده است. هیچ گروهی نیز مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا در عراق را برعهده نگرفته است.

بامداد امروز شنبه منابع امنیتی در عراق از اصابت چند گلوله خمپاره به داخل پایگاه نظامی k۱ در استان کرکوک خبر دادند. گروه اطلاع‌رسانی «الاعلام الحربی» عراق نیز اعلام کرد خمپاره‌ها به داخل این پایگاه نظامی اصابت کرده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار