افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۹ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با اشاره به اینکه در ۹ ماهه گذشته ۱۱۵ هزار و ۴۰۰ تن کالا توسط ۴ هزار و ۷۹۸ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است گفت: از این میزان ۲ درصد توسط کامیون ایرانی، ۹۵ درصد توسط کامیون کامیون آذری و ۳ درصد نیز توسط کامیون ترکی از این پایانه ترانزیت شده است.

او عمده کالا‌های ترانزیت شده از پایانه مرزی را گچ، نئوپان، نمک، آب معدنی وسیمان برشمرد و افزود: در ترانزیت خروجی نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۹۷ هزار و ۳۸۰ تن بود امسال ۱۹ درصد رشد را شاهد هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از رشد ۲۲ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار در ۹ ماهه گذشته خبر داد و افزود: در مدت یاد شده ۳۳۵ هزار و ۴۴۵ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

رحمتی گفت: این میزان کالا توسط بیش از ۱۵ هزار دستگاه ناوگان به کشور‌های جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

او عمده کالا‌های صادراتی را کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، سنگ ساختمانی وقیر عنوان کرد واظهار داشت:از این میزان صادرات ۳۰۰ هزار و ۶۱۷ تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۵۱ دستگاه کامیون ایرانی و ۳۴ هزار و ۸۲۸ تن کالا نیز توسط هزار و ۴۹۹ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جزوه ۵ پایانه برتر کشور وتاثیر گذار در اقتصاد و فرهنگ منطقه عنوان کرد و افزود:به همت تلاشگران پایانه مرزی بیله سوار وضعیت حمل ونقل و صادرات کالا کاملا عادی و روان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.