وجود ۵۷۰ هکتار گلخانه در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: درحال حاضر ۷۵۰ هکتار گلخانه در استان فعال هستند.

کیخسرو چنگلوائی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: توسعه و کشت گلخانه‌‌ای یکی از موضوعات و فعالیت‌هایی است که در بخش کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی درحال پیگیری است، چراکه گلخانه‌ها می‌توانند نماد پیوند بین ۴ عامل محدودیت آب، محدودیت خاک، انرژی و تولید مواد غذایی باشد.

او درخصوص سطح گلخانه‌ها در سطح استان بیان داشت: درحال حاضر حدود ۵۷۰ هکتار گلخانه وجود دارد که در حدود ۳۸۰ هکتار آن گل‌ها و گیاهان زینتی تولید می‌شود و ۱۹۰ هکتار دیگر آن به تولید سایر محصولات کشاورزی از جمله سبزی و صیفی اختصاص یافته است.

چنگلوائی اظهار کرد: برنامه سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه گلخانه ها، ۲۰۰ هکتار است که تاکنون تقاضای احداث ۱۲۵ هکتار گلخانه در سطح استان خوزستان به دست ما رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان افزود: دولت در امر توسعه گلخانه‌ها توجه ویژه‌ای دارد، ضمن اینکه برای واگذاری زمین به متقاضیان احداث گلخانه هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: صدور مجوز و اعطا تسهیلات به سهولت انجام می‌شود، به این معنا که از نظر اعطا تسهیلات نیز محدودیتی وجود ندارد و از وام با بهره بسیار کم در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد به اینصورت که به متقاضیان در مناطق غیر برخوردار با سود ۷ درصد و در مناطق برخوردار با سود ۹ درصد وام اعطا می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.