کمبودی برای کالا‌های اساسی، در خراسان رضوی وجود ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، گفت: با توجه به تدابیر صورت گرفته، هیچ گونه کمبود کالا‌های اساسی در سطح استان وجود ندارد.

کمبودی برای کالا‌های اساسی، در خراسان رضوی وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، در کارگروه آرد و نان استان گفت: قیمت نان در استان، پیش از افزایش نرخ بنزین تعیین شده، لذا بازار این محصول ثبات را شاهد است.

او افزود: آستان قدس رضوی طرحی را در این زمینه برای استان پیشنهاد کرده که به استناد آن نانوایی‌ها و واحد‌های تولیدی در این بخش رتبه بندی شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، افزود: پیشنهاد دهندگان، این طرح را عامل افزایش رقابت و رشد کیفیت تولیدات این واحد‌ها می‌دانند. البته شاخص‌های این طرح باید توسط دستگاه‌هایی همچون وزارت صمت، دانشگاه علوم پزشکی، اصناف و اتحادیه آرد و نان بررسی و مورد تایید قرار بگیرند.

رسولیان تصریح کرد: ما با طرح‌هایی که باعث افزایش کیفیت نان شده و هزینه‌ای را به نانوایی‌ها تحمیل نکنند، موافق هستیم، همچنین با کلیت کیفی‌سازی نان موافق هستیم مشروط به آن که طرح‌های این حوزه مورد تجمیع قرار گیرد.

در ادامه این جلسه، مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی با بیان اینکه الگوی مورد نظر آستان قدس رضوی «رتبه بندی کیفی نان» است، گفت: در واقع ما با استفاده از معیار‌های ارزیابی کیفیت و نظارت دستگاه‌های اجرایی همچون بهداشت محیط، غله، استاندارد و ... این طرح را تهیه کرده‌ایم.

حسین زمانی تصریح کرد: براساس این الگو برای هر یک از شاخص‌های مورد نظر رتبه‌ای ارائه شده و سامانه‌ای نیز برای آن پیش بینی کردیم که برمبنای آن برچسبی بر نانوایی‌ها نصب می‌شود.

او افزود: افراد می‌توانند با تلفن همراه خود به سامانه مذکور متصل شوند و از رتبه کیفی نانوایی اطلاع پیدا کنند، همچنین مصرف کنندگان نیز می‌توانند با اعلام نظر خود، ما را در کیفی سازی نان یاری کنند.

زمانی افزود: اگر این طرح در ۱۰ درصد سطح استان پیاده شود، حدود ۸۰ میلیارد تومان برای دولت از محل کاهش خرید گندم صرفه جویی خواهد شد. به بیان دیگر پیاده سازی این طرح در کلان به نفع دولت است.

او با اشاره به اینکه با وزارت بهداشت تفاهم نامه‌ای به منظور توسعه و ترویج بحث الگوی نان سالم در سراسر کشور به امضا رسیده است، بیان کرد: پیاده‌سازی طرح کیفی‌سازی نان نیاز به هیچ گونه مجوزی ندارد.

مدیرعامل موسسه کیفیت رضوی گفت: اگر کیفیت مورد نظر لحاظ شود، تقریبا ۲۰ درصد مصرف ما کاهش خواهد یافت و دولت گندم کمتری خواهد خرید و هزینه صرفه جویی از این محل می‌تواند صرف ایجاد کسب و کار تنظیم و ارتقای کیفیت نان شود.

انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.