افزایش تقاضای سفر‌های ریلی در مسیر خراسان رضوی

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: با وجود بهبود کیفیت خدمات ارائه شده در شبکه حمل و نقل ریلی مسافر، تقاضای سفر از طریق قطار در مسیر‌های منتهی به مشهد افزایش یافته است.

افزایش تقاضای سفر‌های ریلی در مسیر خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مصطفی نصیری مدیرکل راه آهن خراسان  در خصوص تاثیرگذاری افزایش قیمت بنزین بر تقاضای سفر‌های ریلی افزود: یکی از عوامل افزایش استقبال از سفر  در مسیر‌های ریلی منتهی به مشهد کاهش تاخیر قطار‌ها می باشد.

او تصریح کرد: در ۹ ماهه نخست امسال ۱۱ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۲۹۲ زائر و مسافر توسط راه آهن خراسان رضوی  جا به جا شده اند که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد چهار درصدی داشته است و همین امر موجب شده در سطح شبکه ریلی کشور بار دیگر رتبه نخست جا به جایی مسافر برون شهری را کسب کند.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: در آذر ماه امسال نیز یک میلیون و ۳۵ هزار و ۹۷۹ مسافر و زائر در اداره کل راه آهن خراسان جا به جا شده اند.

نصیری افزود: در این مدت ۲۲ هزار و ۵۱۶ رام قطار مسافری از ۳۰ شهر و مرکز استان در اداره کل راه آهن خراسان رضوی تردد کرده اند که در این برنامه از مشهد به تهران، بندرعباس، شیراز، کرمان، تبریز و اهواز حمل خودرو به صورت مستقیم انجام شده است.

 او تصریح کرد: شمار ایستگاه‌های اداره کل راه آهن خراسان ۲۳ ایستگاه است و روزانه ۸۸ رام قطار مسافربری در مسیر ۳۱ شهر و مرکز استان و ۱۰ رام قطار باری به مقاصد تجاری مختلف به صورت رفت و برگشت حرکت می‌کند.

مدیرکل راه آهن خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر شبکه ریلی کشور هزار و ۴۰۰ کیلومتر آن معادل ۱۴ درصد در خراسان رضوی قرار دارد.

نصیری افزود: تراکم ریل در خراسان رضوی نسبت به مساحت آن دو برابر میانگین کشور است و به خاطر وجود بارگاه منور رضوی در مشهد بیش از ۴۰ درصد قطار‌های مسافربری ایران به مشهد رفت و آمد دارند.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار