گسترش حاشیه نشینی در اصفهان

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از ارائه تسهیلات لازم به منظور کاهش مشکلات مناطق حاشیه نشین استان اصفهان در سال جاری خبرداد.

کوروش محمدی رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  اظهار داشت:رشد آمار حاشیه نشینی سال جاری در بسیاری از مناطق استان اصفهان باعث شده تا شورای اسلامی شهر اصفهان در این زمینه تسهیلانی را در خصوص کاهش مشکلات مناطق حاشیه نشین استان اصفهان ارائه کند.

اوافزود:با توجه به برگزاری جلسات متعدد در شورای اسلامی شهر اصفهان که به منظور جلوگیری از افزایش حاشیه نشینی صورت گرفت مقرر شد تا این تسهیلات لازم در جهت اجرای طرح‌های اقتصادی در خصوص بر طرف کردن مشکلات اساسی مناطق حاشیه نشین استان اصفهان اجرایی شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد:این طرح‌ها شامل برطرف کردن فضا‌های بی دفاع شهری در مناطق حاشیه نشین، افزایش سطح کیفیت زندگی در این مناطق و بهبود فضا‌های شهری با ایجاد فضای سبز، مکان‌های آموزشی و فرهنگسرا‌ها است که با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان صورت خواهد گرفت، همچنین اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان  جهت بهبود فضا‌های اجتماعی و شهروندی در این مناطق هزینه خواهد شد.

محمدی ادامه داد:یکی از طرح‌های بسیار مهمی که به منظور رسیدگی به مناطق حاشیه نشین استان اصفهان صورت خواهد گرفت ایجاد دفاتر تسهیلگری است که به منظور رسیدگی به مشکلات اجتماعی و اقتصادی مناطق حاشیه نشین استان اصفهان است که به زودی با حضور مقامات استان افتتاح خواهد شد.

او اضافه کرد:در حال حاضر شاهد افزایش مناطق حاشیه نشین در ۹ منطقه شهری استان اصفهان هستیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان یادآور شد:از مشکلات مناطق حاشیه نشین استان اصفهان می‌توان به کمبود امکانات رفاهی، نبود بافت سالم و مناسب شهری مانند فضای سبز و مکان‌های تفریحی، آموزشی و علمی اشاره داشت که با اجرایی این طرح‌ها امید واریم مشکلات این مناطق در اسرع وقت برطرف شود.

محمدی در خصوص عامل افزایش حاشیه نشینی طی سال جاری در استان اصفهان تاکید کرد: از اصلی‌ترین عامل افزایش حاشیه نشینی استان اصفهان می‌توان به موضوع افزایش بیکاری، فقر، معضلات و آسیب‌های اجتماعی، رکود اقتصادی و تورم و مشکلات معیشتی مردم اشاره داشت.

او اضافه کرد:برطرف کردن مشکلات حاشیه نشینی استان اصفهان تنها با همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی محقق خواهد شد و خوشبختانه در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه مانند نیروی انتظامی، استانداری، اداره توسعه فرهنگ شهروندی، شهرداری و سازمان بهزیستی استان اصفهان جهت کاهش مشکلات حاشیه نشینی استان ورود پیدا کردنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان در زمینه جلوگیری و کنترل مهاجرت‌های بی رویه به استان اصفهان متمرکز است.

محمدی ادامه داد:حاشیه نشینی در مناطق مختلفی همچون شمال، شرق و غرب استان اصفهان بسیار زیاد است و تنها در مناطق جنوب استان شاهد کاهش مناطق حاشیه نشینی هستیم.

او در خصوص رشد آمار مهاجرت‌های داخلی و خارجی به استان اصفهان در سال جاری یادآور شد: آمار مهاجرت‌های داخلی و خارجی به استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته ۱۵ درصد بیشتر بوده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:در حوزه مهاجرت‌های داخلی استان اصفهان شاهد بیشترین مهاجرت‌ها از استان‌های خوزستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، بوشهر و بندر عباس به داخل استان اصفهان هستیم و در حوزه مهاجرت‌های خارجی نیز شاهد بیشترین مهاجرت‌ها از سوی کشور‌هایی مانند افغانستان و سوریه به استان اصفهان بودیم.
 
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.