مولودی لُری محمود کریمی در شب ولادت حضرت زینب(س)

ویدئویی از مولودی‌خوانی محمود کریمی با لهجه لری در شب میلاد حضرت زینب (س) را به همراه تصاویری ناب از حرم مطهر عقیله بنی هاشم مشاهده می‌کنید.

مولودی لُری محمود کریمی در شب ولادت حضرت زینب(س)

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجم جمادی الاول مصادف با ۱۱ دی روز ولادت با سعادت حضرت زینب بانوی قهرمان کربلا و پرچم دار نهضت پس از شهادت امام حسین علیه السلام است. حضرت زینب سومین فرزند حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علی‌ها هستند این روز در ایران به نام روز پرستار ثبت شده است.

علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین علیه السلام و دیگر بیماران و مصیبت زدگان کربلا را بر عهده داشت و ضمن این که رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد، از پرستاری بیماران کربلا نیز با تحمل آن همه سختی‌ها و ناملایمات، آنی فروگذار نبود و تا آخرین رمق، دِین خود را به مکتب و رهبرش ادا کرد.

همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س)؛ ویدئویی از مولودی‌خوانی محمود کریمی در شب میلاد فرخنده عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) در هیئت رایةالعباس(ع) امامزاده علی‌اکبر چیذر با لهجه "لری"  به همراه تصاویر ناب و دیدنی از حرم مطهر ایشان در فضای مجازی منتشر شده است که دیدن آن خالی از لطف نیست. در ادامه می توانید ویدئوی مربوطه را مشاهده  کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هانی
۲۱:۴۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
این لحجه لکانی
France
رضا
۱۷:۰۶ ۱۲ دی ۱۳۹۸
با این که لری نمیفهمم ولی واقعا قشنگ بود به معنای واقعی ادمو به وجح میاره
Iran (Islamic Republic of)
ad
۱۳:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۸
لری زبان است نه لهجه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۲ دی ۱۳۹۸
لهجه هست لری درضمن این بیشتر بروجردی بود تاخرم آبادی
آخرین اخبار