طباطبایی: کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک شرایط خوبی دارد

رئیس فدراسیون کاراته گفت: شرایط کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک در هر ۲ بخش آقایان و بانوان خوب است.

طباطبایی: شرایط کاراته ایران برای کسب سهمیه المپیک مساعد است

حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: تیم ملی در سال ۲۰۱۹ برای کسب سهمیه المپیک در چندین تورنمنت مختلف شرکت کرد. خوشبختانه در بخش آقایان و بانوان کاراته ما با کسب بیشترین مدال طلا به عنوان بهترین تیم سال ۲۰۱۹ جهان انتخاب شد. من این موفقیت بزرگ را به تمامی زحمت کشان کاراته از جمله بازیکنان، مربیان، پیشکسوتان و کارشناسان تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم این موفقیت به دست آمده مسیر ما را در راه رسیدن به المپیک ۲۰۲۰ توکیو هموارتر کند.

او تصریح کرد: سال جدید میلادی ملی پوشان پنج مسابقه دیگر برای کسب سهمیه دارند و تمام تلاش ما این است که ملی پوشان با شرایط بسیار خوبی این رویداد‌ها را پشت سر بگذارند تا با حداکثر نفرات راهی المپیک شویم. کشور ما در ۲ وزن در رده‌های بالای جدول رنکینگ قرار دارد.

طباطبایی افزود: سال سختی را پشت سر گذاشتیم. یک مقدار مشکلات ارزی گریبان ما را گرفته بود، اما با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان توانستیم مسائل مربوط به اعزام‌های برون مرزی را برطرف کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته در ادامه گفت: قرار است اردو تیم ملی بعد از مسابقات شیلی و قبل از آغاز مسابقات فرانسه در پاریس برگزار شود. ۲ مسابقه در فاصله زمانی بسیار کمی نسبت به یکدیگر برگزار می‌شود و برای بازیکنان سخت بود که به ایران باز گردند و در کشورمان برای آن‌ها اردو برگزار کنیم. تصمیم بر این شد که تیم ملی بعد از مسابقات شیلی مستقیم به فرانسه اعزام شود و همان جا اردو تمرینی را برپا کنیم. ملی پوشان در زمانی که در فرانسه هستند قرار نیست اردو مشترکی یا رقابتی با کاراته کاران سایر کشور‌ها داشته باشند. امیدوارم ۲۰۲۰ سالی پر از موفقیت برای کاراته کشورمان باشد و ملی پوشان با موفقیت جواب زحمات جامعه کاراته و اصحاب رسانه را بدهند.


بیشتر بخوانید: یک ایرانی داور المپیک ۲۰۲۰ شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار