رونق داد و ستد در تالار بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی/افزایش ۷۰ درصدی معاملات سهام

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: معاملات سهام با ۷۰ درصد افزایش، به بیش از ۶۶۸ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال رسید.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در هفته گذشته، پس از رکود یک هفته ای، حجم معاملات سهام با جهش ۷۰ درصدی به بیش از  به ۶۶۸ میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال رسید و از نظر تعداد سهام نیز حدود ۱۱۷ میلیون و ۴۲۶ هزار برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در بورس استان خرید و فروش شد.

او افزود: در این هفته جایگاه خرید سهام نسبت به فروش سهام در تالار بورس استان نیز در مقایسه با هفته پیش از آن تغییر یافت به طوری که ۵۶ درصد از سهم معاملات به خرید و ۴۴ درصد نیز به فروش سهام اختصاص یافت.

جوادی با اشاره به افزایش ۲۳ هزار و ۱۱ واحدی شاخص در تالار بورس استان از رکورد شکنی مجدد شاخص در این بخش اقتصادی خبر داد و اظهار کرد: در هفته گذشته شاخص بورس استان در مرز ۳۸۴ هزار و ۱۰۰ واحد جا خوش کرد.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: شاخص کل بازار فرابورس نیز تحت تاثیر این افزایش بهبود یافت با ۳۶۸ واحد افزایش نسبت به هفته قبل  از رقم ۵ هزار واحد گذشت و به رقم ۵ هزار و ۳۰ واحد رسید.

او بیان کرد: در طول هفته گذشته ۱۲ کارگزار از ۱۶ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۳۵۲ شرکت را در تالار بورس ارومیه معامله کردند که شرکت کارگزاری بورسیران بیشترین ارزش معاملاتی تالار بورس منطقه را با ۱۷ درصد به خود اختصاص داد.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.