جمع آوری ۵۰۰ میلیارد تومان زکات در کشور

رئیس شورای زکات کشور گفت: از اول سال تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان زکات پرداخت شده که این میزان تا پایان سال افزایش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای زکات کشور در جمع خبرنگاران در بوشهر بیان کرد: میزان زکات نسبت به پارسال صد میلیارد تومان افزایش یافته است به طوری که پارسال در این مدت ۴۰۰ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده بود.

او ادامه داد: یک ریال از زکات جمع‌آوری شده در هر منطقه در جای دیگر کشور هزینه نمی‌شود و براساس تصمیم شورای عالی زکات ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده به امور فقرا و ۴۰ درصد دیگر با نظر شورای زکات هراستان یا شهر در امور عمرانی آن منطقه که زکات جمع‌آوری شده است، هزینه می‌شود.

رئیس شورای زکات کشور بیان کرد: تا کنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان زکات در استان بوشهر جمع آوری شده است یعنی همه میزانی که تعهد این استان بوده است.

تقوی گفت: زکات یک امر حاکمیتی است و حاکم اسلامی موظف است زکات را جمع‌آوری و ساماندهی کند و به دست او و یا نمایندگانش که عاملان زکات هستند به مستحقان برسد.

او، با بیان اینکه قانون امور زکات برای تصویب به مجلس رفته است، عنوان کرد: شورای زکات شامل ۶ وزیر است و  در این شورا درباره امور زکات تصمیم گرفته می‌شود.

رئیس شورای زکات کشور همچنین با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اگر دشمن فکر می‌کند با شهادت سردار سلیمانی مقاومت دیگر تمام می‌شود سخت در اشتباه است زیرا تجربه و تاریخ انقلاب اسلامی نشان داده است هر شهیدی که به شهادت می‌رسد، کسان دیگری این راه را با صلابت ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.