بازخوانی سخنان سردار سلیمانی در جمع دانشگاهیان

سردار شهید سلیمانی در دانشگاه امام حسین(ع) و شهید باهنر کرمان به ایراد سخنرانی پرداختند که اطلاع از آنها برای جامعه دانشگاهی می‌تواند نقشه راه باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز روز وداع با سردار دلهاست، سرداری که همه زندگی اش را نه تنها برای ایران بلکه امنیت منطقه و جهان گذاشت، داعشی که حتی در قلب اروپا دست به قتل و وحشی گری می‌زد، امروز در صفحات تاریخ گم شده است و همه این‌ها را مدیون سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی هستیم.

امروز مردم پایتخت و شهرهای اطراف به خیابان ها می آیند تا با در آغوش کشیدن پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی برای آخرین بار با او وداع کنند.

حالا این جوانان و دانشجویان هستند که باید راه سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی را ادامه دهند و مدافع مرز‌های علمی و جغرافیایی کشور باشند، نام ایران را در جهانیان مطرح کنند و پرچم کشور را در عرصه های مختلف به اهتزاز درآورند.


بیشتر بخوانید: تصاویری از اقامه عزای خودجوش دانشجویان شهرهای مختلف برای سردار سلیمانی


پرداختن به حماسه‌ جبهه‌ها برای دانشگاه مفید است

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در ۱۵ اسفندماه سال ۹۵ در دانشگاه شهید باهنر کرمان حاضر شد و از تلاش برخی استادان برخی استادان برای حفظ فرهنگ مقاومت قدردانی کرد و گفت: نویسندگان و پژوهشگران دفاع مقدس باید به شخصیت واقعی شهدا نزدیک شوند و با آن‌ها زندگی کنند.

وی تصریح کرد: پرداختن به حماسه جبهه‌ها برای خود دانشگاه‌ها نیز مفید است و این تلاش ارزشمند یک تعامل دوطرفه است که در آن دانشگاه به فرهنگ شهادت کمک می‌کنند و شهدا به فضای دانشگاه‌ها معنویت می‌بخشند و باید ادبیات پایداری را جهاد علمی دانست.

سردار سلیمانی در دانشگاه

دعوت دانشجویان به تقوی و حکمت

سردار حاج قاسم سلیمانی در ۲۷ تیرماه سال ۹۶ در دانشگاه امام حسین (ع) به مناسبت مراسم فارغ‌التحصیلی دانشجویان در دانشگاه حاضر شده بود.

سردار سپهبد سلیمانی ضمن دعوت دانشجویان پاسدار به تقوی و رهبری از وحشی گری‌های داعش سخن گفته بود.

سردار دل‌ها در این مراسم خطاب به دانشجویان پاسدار اظهار کرد: این از بصیرت، تربیت خاص خانوادگی و بلندنظری شما دانشجویان است که پاسداری را برگزیدید واین انتخاب جای تقدیر دارد.

فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه رهبری و ایدئولوژی ملت ایران مهمترین علل پیروزی ملت ایران است، گفت: موضوعی که رهبر انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند یا از آن اجتناب می‌کنند، همه حمکت‌هایی دارد که پنج یا ۱۰ سال بعد آن حکمت را درک خواهیم کرد.

سردار سلیمانی با توصیه تقوی به دانشجویان اظهار کرد: آن زمان که حضرت امام به گورباچف گفت من صدای شکستن استخوان کمونیسم را می‌شنوم، این حکمت ایشان را می‌رساند، ایشان صدایی را با هزاران کیلومتر فاصله از شوروی می‌شنید، اما گورباچف در دل مسند حکومت شوروی این صدا را نمی‌شنید و این معنای حکمت بوده که برگرفته از تقوای است و فقط مختص معصومان و اولیای الهی نیست حتی شما دانشجویان می‌توانید اگر تقوا پیشه کنید به حکمت برسید.

بازخوانی سخنان سردار سلیمانی در جمع دانشگاهیان

قتل ۲۲۰۰ دانشجوی عراقی به دست داعش

او با اشاره به وحشی گری‌های داعش اظهار کرد: داعش وحشیانه ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از جوانان دانشکده اسپایکر عراق را دست‌بسته سر بریدند و تیرباران کردند در هیچ دوره‌ای از تاریخ، در زمان بربر‌ها و تاتارها، حتی در حمله مغول، تاریخ شاهد این همه خشونت، توحش و سختی نبوده استه.

سردار سلیمانی افزود: داعشی‌ها هزاران زن و دختر ایزدی را بین خودشان به حراج گذاشتند و طفل نوزاد را از بغل مادرش گرفتند و جلوی چشم مادر سوزاندند. در تاریخ چنین حشی گری‌هایی نداشته‌ایم، این‌ها فتنه‌های بزرگی در برابر ما بود که سربلند از آن بیرون آمدیم و نباید این فتنه‌های بزرگ و خانمان‌سوز را با سیاست خلط کرد. نباید حرف‌های ناروا از روی ترس زد، ما که درحال رفتن هستیم، اما این تاریخ است که این دوره را برای آیندگان شرح خواهد داد.

دانشگاه تبیین کننده افکار و نظریه‌های مهم و بلند

سردار سلیمانی برای آخرین بار هفتم آذرماه سال ۹۷ در همایش ملی نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) در دانشگاه شهید باهنر در بین دانشجویان حاضر شد.

سردار سلیمانی گفت: حق همین است که دانشگاه تبیین کننده افکار و نظریه‌های مهم و بلند مقام معظم رهبری باشد و دانشگاه باهنر کرمان پیشگام این حرکت شده و توفیق مهمی برای استان کرمان و من به عنوان یک دانشجو است که افتخار حضور در کلاس‌هاس اساتید این دانشگاه را داشتم.

او افزود: بحث نظریه‌ها و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب یک محدوده گسترده دارد اگرچه این همایش در محور فرهنگ و تربیت متمرکز شده، اما هر موضوعی را که بخواهیم از نظریه‌ها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری کنکاش کنیم کتاب قطوری خواهد شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه بیان کرد: منابع مادر همان قرآن است؛ اما هر کسی نمی‌تواند از آن برداشت صحیحی داشته باشد و کار دانشگاه، یک کار تشریفاتی و خدمتی به رهبر نیست بلکه یک ضرورت برای خدمت به جامعه علمی و نسل امروز است، اگر این اندیشه‌ها به طور جدی تبیین نشده و مورد تحقیق و بررسی قرار نگیرد آن تهاجم فرهنگی که رهبری فرمودند، چه بر سر فرهنگ اسلامی می‌آورد و راه مقابله با این تهاجم تبیین دقیقه نظریه‌های مقام معظم رهبری است.

 سردار سلیمانی

زمزمه جدایی دین از سیاست از تحجرات در دانشگاه

سلیمانی ادامه داد: یکی از تحجرات ما در دانشگاه، زمزمه‌های روشن‌فکری جدایی دین از سیاست است، زمانی وصیتنامه امام را جزو درس‌های داوطلبانه قرار داده بودند این اواخر هم لطف کردند دفاع مقدس را هم جزو درس‌های غیر ضروری اعلام کردند در حالی که در بحث نظریه‌های جامع‌شناسی، قوی‌ترین اساتید را قرار می‌دهیم، اما وصیتنامه امام و وقتی به معارف دفاع مقدس می‌رسیم، دم دستی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: از مشخصه‌های مهم اسلام ناب در نظریه رهبری ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، دفاع از مظلومان، امیدبخشی، از بین بردن ترس و جهل از جامعه است.

غفلت زدایی باید در دانشگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد

وی ادامه داد: یکی از نکات در تربیت از منظر رهبری، نیاز انسان به مربی است، مسئله اساسی و مهم و راهبردی که رهبری به آن اشاره دارند شناخت صحیح از اسلام را از اهداف تربیت می‌دانند و اخلاق را از نکات اساسی تربیت بیان می‌کنند.

سلیمانی با بیان اینکه رهبری خودسازی به معنای شناخت معارف و رسیدن به تقوا به معنای پیشگیری را از اهم مسائل مسائل تربیتی می‌دانند، بیان کرد: ایشان همچنین هشداردهی و غفلت‌زدایی را از وظایف اساتید و مربیان می‌دانند که در دانشگاه‌ها و مراکز پرورشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به تأکید رهبری در موعظه حسنه در امر تربیت گفت: رهبری می‌فرمایند: «اگر استاد و انسان مراقب کلام خود نباشد و موعظه حسنه را به کار نگیرد، نمی‌تواند منشأ تربیت صحیح شود.

امید است که جوانان و دانشجویان ایرانی با الگو قرار دادن علمی و عملی سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی بتوانند در پیمودن مسیر ایشان گام بزرگی برای توسعه و رشد علمی، دینی و معرفتی خود بردارند تا ایرانی سرشار از جوانان باتقوا، دین دار و موفق داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۳۹ ۲۶ فروردين ۱۳۹۹
سردار سلیمانی همیشه در دل مردم زندس

مرگ بر آمریکا

جانم فدای رهبر
آخرین اخبار