۳۲ میلیون قطعه جوجه ریزی در کردستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۲ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های مرغ گوشتی استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طی ماه گذشته با توجه به هماهنگی‌هایی که وجود داشت ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: جوجه‌ریزی در کردستان نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد دارد.

او خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد از تولید مرغ در کردستان در استان مصرف می‌شود و مابقی به سایر استان‌های کشور صادر می‌شود و در حال حاضر نیز در این زمینه کوچکترین مشکلی وجود ندارد.

جعفری تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ در کردستان بین ۱۱ هزار تا ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان است که نسبت به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان، کمتر است.

رئیس کارگروه تنظیم بازار سازمان، صنعت، معدن و تجارت استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ تن کالای اساسی در انبار‌های دولتی و بخش خصوصی استان وجود دارد.

سمیعی تصریح کرد: این آمادگی در وزارتخانه وجود دارد که هر موقع در بحث کالای اساسی استان اعلام نیاز کنیم از طریق شرکت‌های لجستیک کالا‌های مورد نیاز به استان ارسال خواهد شد.

او تصریح کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۵۰ تن شکر، یک‌هزار و ۲۰۰ تن روغن، ۱۸۰ تن گوشت گرم، ۱۹۳ تن گوشت منجمند در انبار‌های استان موجود است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.