اجرای آتش‌بس در ادلب آغاز شد

وزارت دفاع روسیه گزارش داد بر اساس توافق صورت گرفته میان آنکارا و مسکو، اجرای آتش‌بس در ادلب سوریه از روز پنجشنبه اجرایی شده است.

اجرای آتش‌بس در ادلب آغاز شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای از اجرایی شدن آتش‌بس در استان ادلب در سوریه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: آتش‌بس در ادلب از ساعت ۲ بعدازظهر روز پنجشنبه ۹ ژانویه (۱۹دی) اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید:

وزارت دفاع روسیه ضمن بیان این مطلب که با ترکیه بر سر آتش‌بس در ادلب به توافق رسیده است، اعلام کرد: این آتش‌بس بر اساس توافق صورت گرفته با وزارت دفاع ترکیه انجام می‌گیرد.

«یوری بورینکوف»، مدیر مرکز مصالحه وزارت دفاع روسیه در سوریه، در این باره می‌گوید: طبق توافقی که با ترکیه حاصل شده، در راستای کاهش تنش‌ها در ادلب، اجرای آتش‌بس از روز ۹ ژانویه آغاز شده است.

بورینکوف از سرکرده گروه‌های تروریستی در ادلب خواست اقدامات تحریک‌آمیز خود را متوقف و مسیر حل مسالمت‌آمیز بحران در مناطق تحت اشغال خود را دنبال کنند.

این بیانیه پس از آن صادر می‌شود که روز چهارشنبه «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه طی بیانیه‌ای مشترک، بر ضرورت اجرای توافق‌های میان ۲ طرف درباره سوریه، تلاش‌ برای مبارزه با تروریسم و حفظ حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار