قدرنشناسی کیمیا علیزاده به سبک وطن‌فروشان/ پشت به مردم، رو به وعده‌های پوشالی

اگر روزگاری جهان پهلوان تختی برای مردم همه کار می‌کرد و روی سکوی المپیک از آن‌ها می‌گفت و به آن‌ها تعظیم می‌کرد، ستاره‌های امروزی عصر لایک و به دنبال عافیت و حیات تهی از معرفت هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دوران پهلوانی و جوانمردی مدتهاست سپری شده. در دوران سلبریتی‌ها و غوغای لایک ها، دیگر نمی‌توان از ستاره‌ای انتظار پهلوانی و فتوت داشت. روزگاری این سرزمین بیشه پهلوانانی، چون تختی بود که از همه چیز به نفع مردم می‌گذشتند و هیچ چیزی را برای خود نمی‌خواستند. تختی و تختی‌ها ستاره‌هایی از دل مردم و برای مردم بودند، اما این روز‌ها همه چیز تغییر کرده، تختی و مرامش به خاطره‌ها پیوسته و دیگر خریداری ندارد.

قدرنشناسی به روایت قهرمانان سکه و سفر؛ پایان عصر تختی، پشت به مردم، رو به عافیت

حالا دوره لایک، زندگی لاکچری و ثروت اندوزی است و هر که بیشتر در این مسیر تاخت و تاز کند، لاجرم بیشتر در قاب‌ها می‌نشیند. دوران معرفت و عیاری به پایان رسیده؛ هر چه زندگی لاکچری‌تر و زرق و برق بیشتر، لایک‌ها افزونتر. عافیت طلبی، منفعت دوستی، سودجویی و سهم خواهی رسم زمانه ما شده و ستاره‌ها با این شاخصه‌ها خودنمایی می‌کنند.

اگر روزگاری جهان پهلوان تختی برای مردم همه کار می‌کرد و روی سکوی المپیک از مردم می‌گفت و به آن‌ها تعظیم می‌کرد، حالا ستاره‌های تازه به دوران رسیده به مردم پشت می‌کنند تا در عافیت باشند. غوره‌هایی که هنوز مویز نشده، شاخ می‌شوند؛ شاخ‌هایی بر آمده از تعداد لایک‌ها و فالوئرها.

کیمیا علیزاده تکواندوکار تیم ملی زنان ایران با یک مدال نوبرانه المپیک چهره شد. ستاره تازه از راه رسیده‌ای که با این مدال سر به آسمان سائید و سیل تمجیدها، ستایش‌ها و تقدیر‌ها به سوی او روان شد. ستاره‌ای که با این مدال یک شبه از فرش به عرش رسید. ورزش ایران برای تمجید از کیمیا کم نگذاشت. عایدی او از این مدال ارزشمند حتی از بزرگترین ستاره‌های ورزش ایران بیشتر است. ستاره‌ای که همه جوره مورد حمایت و توجه چه از سوی مسئولین و چه از سوی مردم قرار گرفت و لای پر قو بزرگ شد، اما ناگهان به همه چیز پشت پا زد.

ستاره‌ای که در تمام روز‌های بعد از المپیک با حمایت تمام و کمال فدراسیون روبرو بود و دستگاه ورزش برای او کم نگذاشت و حتی طعنه‌ها و نقد‌ها برای این حمایت بی شائبه را به جان خرید، اما او قدرشناس نبود.

خبر مهاجرت او به هلند در حقیقت یک واکنش نامهربانانه و بی رحمانه در قبال همه حمایت‌ها و توجهاتی بود که در طول این سال‌ها بی دریغ و بدون شائبه از او انجام شده. کیمیا علیزاده با این رفتار ثابت کرد عصر ستاره‌های پوشالی مدتهاست آغاز شده؛ ستاره‌های سکه و سفر به جای پهلوانی و مردم دوستی؛ بندگان زر و زندگی.

قدرنشناسی به روایت قهرمانان سکه و سفر؛ پایان عصر تختی، پشت به مردم، رو به عافیت

*علی نژاد: پاداش‌های خوبی به علیزاده داده شده است

مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اخبار مربوط به مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: نقش حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون تکواندو در دستیابی به موفقیت‌هایی که علیزاده کسب کرده را باید مورد توجه قرار داد. حتی در زمان آسیب دیدگی هایش، از حمایت همه جانبه مجموعه وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون برخوردار بود. پاداش‌های خوبی به او داده و شرایطی مهیا شد که وی بتواند با پیگیری تمریناتش به موفقیتهایش در میادین ورزشی تداوم ببخشد.

سرپرست معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای تاکید کرد: گمان نمی‌کنم با وجود علاقمندی مردم به کیمیا علیزاده و مهیا بودن شرایط در کشور برای تداوم قهرمانی‌های این بانوی ورزشکار با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، او بخواهد با پرچم کشور دیگری مسابقه بدهد. ورزشکاران ما خود را سربازان وطن می‌دانند و افتخار زمانی به دست می‌آید که برای کشورشان به میدان بروند.

قدرنشناسی به روایت قهرمانان سکه و سفر؛ پایان عصر تختی، پشت به مردم، رو به عافیت

*پولادگر: کیمیا همیشه مورد حمایت و پشتیبانی مردم و مسئولان بوده است

سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو در این باره گفت: طی این سال‌ها کمیته المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون تکواندو نهایت سعی و تلاش خود را در حمایت از علیزاده انجام داده اند و افتخارآفرینان ورزش کشورهمواره مورد حمایت همه جانبه مجموعه ورزش کشور بوده اند، اما در عین حال بزرگترین و مهمترین حامی بانوی مدال آور تاریخ المپیک ایران، مردم فهیم و قدرشناس کشورمان بوده اند.

پولادگر گفت: هیچکس نمی‌تواند حداقل در رابطه با خانم علیزاده مدعی شود که به او بی مهری یا بی توجهی شده، چون شرایط او در ایران بگونه‌ای است که بیش از اینکه مسئولین به او توجه کنند، مورد محبت و حمایت همیشگی مردم قرار دارد. حتی زمانی که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود ازدحام اقشار مردم و مسئولین برای عیادت از او به حدی بود که مسئولین بیمارستان و سایر بیماران دچار مشکل شده بودند. در مقابل این همه محبت و قدرشناسی چگونه می‌توان مدعی بی توجهی شد.

قدرنشناسی به روایت قهرمانان سکه و سفر؛ پایان عصر تختی، پشت به مردم، رو به عافیت

*فرهادی زاد: حمایت‌های ورزش کشور از علیزاده فراموش شدنی نیست

مهین فرهادی زاد معاون توسعه ورزش بانوان با اشاره به تلاش‌های بانوی ملی پوش کشورمان در کسب افتخار برای ایران اظهار داشت: وزارت ورزش و فدراسیون مربوطه نیز با تمام وجود از وی حمایت کردند تا به مرحله قهرمانی و حضور در المپیک برسد و مردم مهربان ایران نیز قدرشناس ورزشکار عزیز خود هستند. البته این باور را هم دارم که این دختر خوب تکواندوی ایران، دعای مردم و حمایت‌های مسوولان در مسیر موفقیتش را به یاد دارد و قدر آن عزتی که بین ملت ایران را دارد، هرگز فراموش نکرده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات ویژه برای بهبود مصدومیت علیزاده گفت: خاطره حمایت‌های مجموعه ورزش برای بهبود و کسب سلامت کیمیا و هماهنگی حوزه‌های مختلف برای اینکه وی دوباره به روز‌های اوجش بازگردد تا در آرامش فعالیت‌های ورزشی اش را در بخش قهرمانی و حرفه‌ای پیگیری کند و در صحنه‌های ورزشی بدرخشد، از اذهان افراد پاک نخواهد شد.

فرهادی زاد با بیان این نکته که تمامی حمایت‌های مادی و معنوی در زندگی فردی و در حوزه حرفه‌ای نیز امکانات برای ادامه تمریناتش مهیا بوده، گفت: با وجود اینکه تمام شرایط برای کیمیا مهیا بوده اساسا چه دلیلی برای بی توجهی ایشان می‌توان بیان کرد؟ امیدوارم این مساله در شرایط بهتری مورد بررسی قرار بگیرد.

قدرنشناسی به روایت قهرمانان سکه و سفر؛ پایان عصر تختی، پشت به مردم، رو به عافیت

*ساعی: هیچ کجای دنیا به اندازه ایران به علیزاده توجه نمی‌شد

هادی ساعی با اشاره به مهاجرت کیمیا علیزاده گفت: مهاجرت برای برخی ورزشکاران تبدیل به زیاده‌خواهی شده است. زیاده‌خواهی کار بسیار زشتی است و هر ورزشکاری باید اعتقاد داشته باشد که زیر پرچم کشور خود باقی بماند. قهرمانان ما در ایران و در این شرایط رشد کردند و نمی‌دانم یک مرتبه چه می‌شود که یادشان می‌افتد راهی این کشور و آن کشور شوند و لذت آنجا را بیشتر از عزت ایران دوست دارند. به نظر من پناهندگی یک ذلت بزرگ برای هر شخص و آدمی است.

قهرمان سابق جهان و المپیک در خصوص شایعه مهاجرت کیمیا علیزاده و مانور رسانه‌های بیگانه در خصوص عدم توجه مسئولان فدراسیون تکواندو و ورزش ایران به او گفت: اعتقاد دارم کیمیا علیزاده هر کجای دنیا بود به اندازه ایران به او توجه نمی‌شد. در ایران توجه بیش از حدی به علیزاده شده و کجا به او کم توجهی شده است؟ حداقل می‌دانم در تکواندو هیچ کجای دنیا شرایط ایران را ندارد و به خصوص توجهی که در این مدت به علیزاده شده به هیچ تکواندوکاری در دنیا نمی‌شود. اگر علیزاده بخواهد چنین تصمیمی بگیرد، جز لطمه به آبرویی که سال‌ها جمع کرده نتیجه دیگری برای او ندارد و در دراز مدت حتما برای او پشیمانی به دنبال خواهد داشت.

قدرنشناسی به روایت قهرمانان سکه و سفر؛ پایان عصر تختی، پشت به مردم، رو به عافیت

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
Hassan
۲۳:۰۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
اخه یه مشت بچه چی میدونه غیرت چیه یا تعهد و وفای به عهد چیست تا چشمش رو باز کرد از غرب وشرق مانند عقاب بالا سرش بودن و طعمه خویش قرار دادن الانم تازه داره بعداز این همه بی مهری به وطن و هم وطن میخواد با تشریح اخلاق زشت شوهرش همه چیز رو به گردن اون بینداز خودشو معصوم جلوه بده تو اگه راست میگی کشف حجابت رو چه توجیهی داری خانم علیزاده واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
gh
۱۹:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۸
با رفتن ایشان هیچ لطمه ای به ورزش ما وارد نمی شود.آیا کسی که ادعای غیرت و بزرگی دارد،به این راحتی خودش را می فروشد.ان شالله ورزشکاران دیگری در این برای کشورمان خواهند درخشید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۷:۱۶ ۲۵ دی ۱۳۹۸
خدانکند که گدا معتبر شود....دخترک تازه به دوران رسیده با 300 سکه کامل و یک واحد آپارتمان و یک پرشیا خود را باخت و برای اعطای پناهندگی از طرف هلند سخنان سخیف و دروغ و نمک نشناسانه غربی ها را نشخوار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۸
به درک که رفته بابا.خیلی مهم جلوه اش ندید.لیاقت ایران و نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
قابل توجه کسایی که میخوان برن خارج از گشور و مهاجرت کنن.لطفا به جهت اینکه در آن کشور اقامت بگیرین.کشوری رو که زاده شدید و ریشه در آن دارین رو با خاک یکی نکنین. مسلمانین.حجاب اجباری دیگه چیه.چطور موقع مسابقات به خدا و ائمه اعتقاد دارین .واقعا جای تاسف
Iran (Islamic Republic of)
سمانه
۲۲:۵۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
خب الان هم که بازیچه اونها شدی!خانم شجاع! تلاش بسیار و دائمی در پیش خواهی داشت برای توجیه همیشگی وجدان خودت و شرمندگی نگاه در چهره ی هم وطنانت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
کسی که میخواد بره بهتر که بره. متاسفانه یکسری ها هستند که باید برن ولی نمیرن میایستن و خیانت میکنن. تا به اهدافشون برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
کسی با آزادی انتخاب مخالف نیست
ولی کاش صادقانه بگویند دوست داریم برویم
و بهانه ترآشی نکنند ونگویند درحقیقت ما داشت ظلم میشد
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۰:۵۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
بززززززززززدل و ترسو
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدمصطفوی
۱۰:۱۴ ۲۲ دی ۱۳۹۸
محبت که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
این فسقلی خانم مطمنا مغزش رو شستشو دادن و در باغ سبز هلند رو نشون دادن ولی ایران برای هرکس که خوب کار نکرده باشه برای تو و فوتبالیستا خیلی خوب کار انجام داده و لی مطمئنم که اونجا نمیتونه موفق بشه طبق تجربه های دیگران.
Iran (Islamic Republic of)
ن ن
۰۹:۳۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
خوبی از حد بگذرد نادان خیال بد کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
کسی که به خاطر مادیات ورزش می کنند رفتنش بهتر از ماندنشه .اینا تاریخ مصرف دارن بعد از اتمان تارخ مصرف مثل س....پشیمان خواهند شد. تاوقتی به خود بیاد کار ازکارگذشته .یدگه هیچ اعتباری بین مردم نخواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۰۷:۰۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
با سلام خدمت دوستان رفت که رفت این مملکت به وطن فروش نیاز نداره ملت توی تشییع پیکر سردار نشون دادن برای انسانهای فدایی وطن جون هم میدن حالا این تازه به دوران رسیده چه میدونه غیرت چیه امروز یادتون باشه اگه دیگه مقام تونست بیاره من اسممو میزارم خاله غزی
Iran (Islamic Republic of)
poya
۰۶:۴۸ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ههههههه
خیلی ساده اید
طرف شوهر کرده یه پول کلفت هم ایران بهش داده . یه قول کلفت هم از اسراییل گرفته بمونه چیکار کنه اخه . دستگاه ضد جاسوسی هیچ فعالیتی رو ورزشکاران نداره . اینا رو ترور نمیکنن اقای وزیر اطلاعات اینا رو میدزدن. دیدید که . بازم پول بی قید وشرط بدون هیچ الزام و تعهدی به اینا بدید حرومشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۲۲ دی ۱۳۹۸
کیمیاعلیزاده؟کی هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۶:۳۵ ۲۲ دی ۱۳۹۸
تازه به دوران رسیده گدا گشنه وطن فروش خائن.لیاقتت زندگی در زیر پرچم کفر است و لیاقت زندگی در سرزمین شهیدان در ایران بیشه شیران را ندارید.حیف آن همه خرجی که برای امثال شما بی جنبه های وطن فروش شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
این به اصطلاح ورزشکاران با پول محرومان سیستان بلوچستان .... به این عناوین میرسند با مخارجی سنگین باید شرایطی برای این ورزشکاران بخصوص افرادی که مطرح میشوند و قصد ترک تابعت دارند در ابتدای کار وثایق سنگینی از آنان گرفته شوند و ملی پوش شوند تا در زمانیکه مانند امثال اینها خواستند ترک تابعیت کنند محرومین جامعه که از پولشان صرف این گروه شده متضرر نشوند و به محض ترک تابعیت تابعیت ایرانی آنها باطل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۲ دی ۱۳۹۸
ولش کنید
Russian Federation
بيرانوند
۰۰:۱۰ ۲۲ دی ۱۳۹۸
خانم عليزاده هواى فرنگ كرد و وطن رو فروخت ، بدبختانه اين خانم هم از لحاظ علمى وهم فرهنگى ضعيف بودند ،وموقعى توجه ها به اون زياد شد يكدفعه خودشو گم كرد وهواى فرنگكرد ، ووطن فروش شد ، ويكى از بدترين كارها اين است كه انسان وطن فروش بشه و پناهنده ، وپناهندگى واقعا أدم رو بى عزت وبدبخت ميكند ، من خودم تقريبا نصف دنيا رو رفتم واز داشتن مليت ايرانى به خودم مى بالم
چو ايران نباشد تن من مباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۱ دی ۱۳۹۸
دستش درد نکنه خوب جواب محبت ها ودعاهای مروم رو داد به فرض که از مسئولین ویا اوضاع ناراحت بود (که قطعا دروغه‌)چرا با کشور ومردمش اینطور کرد .قبلا برای سلامتی وپیروزیش دعا میکردیم اما حالا .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۱ دی ۱۳۹۸
بسلامت..والا...چیکار کنیم‌الان!!تو این وضعیتی که الان ما هستیم وهمه چی بهم ریخته و به سپاه داره لطمه وارد میشه که صد در صد پشت این اتفاق و سقوط خیانت و خائنینی بوده و کاملا واضحه کاملا هم واضحه(لعنت به من اگ نباشه)این چیزا دیگه مهم نیست چون مگه فقط ایشون میتونستن و توانایی اینو داشته برای ایران مدال المپیک بیاره؟؟ چرا همیشه توجهتون به یک سمت و یک شخص محدود میشه وتا یه اتفاقی میفته فوری خودتونو میبازید!!!بجا این حرفا یک دهم توجهاتی که به ایشون شده به بانوان دیگ هم بشه میتونن طلا المپیک بیارن مطمئنم باشید امسال حتما بانوان مدال اور خواهند بود...ایشونم تصمیمشو گرفته یا هرچی به ما دیگه ربطی نداره هرکس خودش تصمیم میگیره چه گلی به سر خودش بزنه هرچند زیر پرچم ایران بازی کردن افتخار هست که مثله اینکه نصیب هرکسی نمیشه...و صلاح مملکت خویش خسروان دانند....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۱ دی ۱۳۹۸
خدا کنه همه بی چشم و روها برن از ایران سربلند و سرافراز در ایران ماندن لیاقت میخواهد که بعضی ها ندارند و دوست دارند برده بیگانگان باشندتا در ایران باشند و بر هر خیابان و اتوبان بنراز قیافه ها و قهرمانیهاشو به نظر مردم گذاشنه شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۱ دی ۱۳۹۸
با تمام احترام به خانم علیزاده ، حداقل برای افکار عمومی توضیح بدهند که چرا از زیر پرچم ایران کنار کشیدند ؟
آخرین اخبار