آموزش هنرکار با چوب به دانش آموزان با نیاز‌های ویژه کردستانی

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: دوره آموزشی ساخت قطعات هنری رزین وچوب برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، خلیل رنجبر گفت: دوره آموزشی رزین چوب برای نخستین باردراستان به صورت کارگاهی برای ۵۲ نفر از دانش آموز ان با نیاز ویژه ذهنی متوسطه حرفه‌ای وپیش حرفه‌ای در کنار هنرجویان عادی در سنندج برگزار شد.

اوبا بیان اینکه این کارگاه تخصصی دو روزه به مدت ۲۴ ساعت با همکاری اداره کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان وحضور اساتید متخصص برگزار شد، افزود: در برگزاری این دوره تلاش شد دانش آموزان با نیاز‌های ویژهبا کسب مهارت در مدت زمان کوتاه توانایی راه اندازی کارگاه خانگی را با حداقل سرمایه پیدا کنند.

رنجبر با بیان اینکه دانش‌آموزان با نیاز ویژه ذهنی با آموزش‌های مداوم و تمرین مهارت‌آموزی و تسلط بر آموخته‌ها می‌توانند به استقلال شغلی دست یابند، اظهار کرد: در سال تحصیلی جاری ۲۵۶ دانش آموز با نیاز ویژه ذهنی دختر وپسر در ۱۱ مرکز متوسطه پیش حرفه‌ای و ۱۰ مرکز متوسطه حرفه‌ای در ۱۱ شهرستان ومنطقه تابعه استان به تحصیل ومهارت آموزی می‌پردازند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: در این کارگاه نمونه‌های مثل ساخت انواع میز‌های عسلی، جلو مبلی، ناهارخوری، تابلو‌های هنری، محصولات تزئینی و محصولات دکوراتیو از قبیل ساعت، ظروف پذیرایی، زیورآلات و ... درراستای توسعه دانش و مهارت، حمایت از تخصص، کمک به کسب استقلالو توانمندسازیدانش آموزان با نیاز‌های ویژه به آنان آموزش داده شد.

اواظهار داشت:در این کارگاه ابتدا مباحث تئوری و مقدمات کار بارزین آموزش داده شد ودر ادامه ساخت میز به صورت گروهی و تکنیک‌های ساخت زیورآلات به صورت انفرادی به دانش آموزان آموزش داده شد.

رنجبربا تأکید براینکه مهارت آموزی در افزایش نگرش مثبت دانش آموزان با نیاز ویژه ذهنی تاثیر زیادی دارد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است بابرگزاری دوره‌های آموزشی، ارتقای مهارت‌های فنی و شایستگی‌های شغلی، آموزش کارآفرینی و مهارت‌های فنی بستر‌های لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه فراهم شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.