بارندگی‌های شدید و سیل‌آسا در مناطق مختلف پاکستان ظرف ۴۸ ساعت گذشته دستکم ۱۸ کشته برجای گذاشته است.

بارندگی‌های سیل‌آسا در پاکستان جان دستکم ۱۸ نفر را گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه‌های پاکستان، بارندگی شدید در مناطق مختلف پاکستان به ویژه در ایالت بلوچستان این کشور مشکلاتی را بوجود آورده است بطوری که تاکنون دستکم ۱۸ نفر کشته و دها تن دیگر زخمی شده‌اند.

بنابر اعلام منابع خبری، بارندگی شدید در مناطق "چمن"، "خضدار" و "بولان" ایالت بلوچستان پاکستان منجر به فرو ریختن سقف سه خانه مسکونی شد؛ در این حادثه شش نفر از جمله سه کودک کشته و بیش از ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر سیل ناشی از باران‌های اخیر در منطقه "پیشین" ایالت بلوچستان پاکستان نیز منجر به ناپدید شدن پنج نفر شده است. بارندگی شدید در مناطق "سکهر" و "جام پور" در ایالت سند پاکستان نیز حوادثی مانند فرو ریختن سقف منازل مسکونی و برق گرفتگی را در پی داشته است، در پی این حوادث دستکم چهار نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های پاکستانی اعلام کردند: نیرو‌های ارتش پاکستان در یک عملیات امداد و نجات بیش از ۶۰ نفر را که در مناطق کوهستانی ایالت «خیبرپختونخوا» و بخش‌هایی از کشمیر پاکستان در برف و بوران گرفتار شده بودند، نجات دادند و به مناطق امن منتقل کردند.

بارندگی‌های شدید همچنین باعث مسدود شدن تعداد زیادی از بزرگراه‌های ایالت بلوچستان پاکستان شده است.

سازمان هواشناسی پاکستان پیش‌بینی کرده است بارندگی‌ها تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت؛ بنابراین مردم باید تدابیر لازم را برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در نظر داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار