۳۰ تن ملزومات ضروری به سیل‌زدگان کنارک و چابهار تحویل داده شد

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا کنارک گفت: ۳۰ تن ملزومات ضروری شامل بسته‌های غذایی، وسایل گرمایشی و پوشاک برای سیل‌زدگان بخش زرآباد کنارک از سوی این منطقه تهیه و تحویل روستا‌های سیل‌زده کنارک و چابهار شد.

۳۰ تن ملزومات ضروری به سیل‌زدگان کنارک و چابهار تحویل داده شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،دریادار دوم عرشه مصطفی تاج‌الدینی فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا کنارک اظهار داشت: با توجه به سیل عظیم وخسارات وارده به مردم شهرستان‌های چابهار و کنارک کاروان وحدت و همدلی متشکل از ۹۰ نفر از کارکنان پایور و وظیفه با ۲ دستگاه اتوبوس و ۹ دستگاه ماشین هایلوکس و ۲ دستگاه کامیون برای کمک به سیل زدگان در روستا‌ها و بخش‌های شهرستان کنارک و چابهار اعزام شدند.

او  افزود: پس از اطلاع از گرفتار شدن ۶ نفر از اهالی شهر زرآباد از توابع شهرستان کنارک در سیلاب با اعزام به موقع و سریع بالگرد منطقه سوم نبوت نیروی دریایی ارتش مستقر در کنارک این نفرات نجات یافتند.

او بیان کرد: هم اکنون محور کنارک به جاسک در پی شکستگی جاده بر اثر طغیان رودخانه‌ها بسته است برای همین منظور کارکنان مناطق دوم و سوم نیروی دریایی ارتش مستقر درشهرستان‌های جاسک و کنارک با بهره‌گیری از تمام توان و تجهیزات آمادگی امدادرسانی دریایی و زمینی به مردم سیل زده این منطقه‌ها را اعلام کرده و تاکنون نیز اقدامات تأثیرگذاری در این راستا انجام داده‌اند.

او ادامه داد: جانفشانی‌های دریادلان غیور منطقه سوم نبوت نداجا به مردم سیل زده روستا‌ها و بخش‌های شهرستان کنارک بر کسی پوشیده نیست و نیرو‌های اعزامی منطقه سوم نبوت نداجا هم اینک در حال امدادرسانی به مردم سیل زده روستا‌های شهرستان کنارک هستند.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا کنارک گفت: در پی بالا آمدن آب سد‌ها و جاری شدن سیل طی روز‌های اخیر در شهرستان چابهار و بویژه شهرستان کنارک، نیرو‌های جان بر کف دریایی ارتش مستقر در شهرستان کنارک از همان ابتدا به کمک سیل زدگان شتافتند و به مردم عزیز وگرانقدر روستا‌ها وبخش‌ها بویژه زرآباد کمک کردند.

امیر تاج الدینی تصریح کرد: در ادامه روند این تلاش‌های خداپسندانه تکاوران ولایی تیپ سوم حضرت حمزه سیدالشهدا به همراه فرماندار کنارک به روستا‌ها وبخش‌های مختلف شهرستان کنارک از جمله بخش زرآباد اعزام شدند.

او  افزود: بالگرد یگان هوادریای منطقه که محور این امداد رسانی بود با کمک تکاوران وبومیان بخش زرآباد، از اهالی روستا که راه ارتباطی شان با شهرستان و نقاط دیگر براثر جاری شدن سیل بسته شده بود، بسته‌های غذایی، پوشاک، بهداشتی ودرمانی ارسال کردند.

او  ادامه داد: باتوجه به اینکه تعدادی از هموطنان به علت نبود جان پناه و مکان زندگی و استراحت و همچنین اینکه از لحاظ جسمی دچار عارضه شدید بیماری شده بودند توسط بالگرد پایگاه سوم هوادریا نداجا به مراکز درمانی منطقه سوم انتقال یافتند.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا کنارک با اشاره به اینکه احساس تکلیف ومسئولیت محور جوشش ایثار وفداکاری دریادلان منطقه سوم نبوت نداجا است، خاطرنشان کرد: روند مردم یاری وامداد رسانی دریادلان منطقه سوم در مناطق سیل زده شهرستان‌های چابهاروکنارک همچنان باصلابت ادامه دارد.

او  بیان کرد: دریادلان منطقه سوم نداجا در ادامه خدمت رسانی به مردم با اعزام یک فروند بالگرد در قالب بسته‌های غذایی و بهداشتی به کمک و یاری مردم بخش نوبندیان شهرستان چابهار که دارای روستا‌های فراوان است، شتافتند.

او گفت: نجات جان وکمک به همنوع وهم وطن پیرو منویات فرماندهی معظم کل قوا امری واجب برای نیرو‌های مسلح و در سرلوحه امور است.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا کنارک افزود: محموله کمک‌ها و بسته‌های غذایی و پوشاک، بهداشتی و درمانی توسط بالگرد‌های پایگاه سوم هوادریا وتکاوران به مردم سیل زده شهرستان‌های چابهار وکنارک بصورت متناوب و باحضور شبانه روزی دریادلان از همان روز‌های آغاز بارش و طغیان رودخانه‌ها و سد‌ها ارسال و ادامه خواهد داشت.

امیر تاج الدینی ادامه داد: نیروی دریایی راهبردی ارتش بویژه دریادلان منطقه سوم درجنوب شرقی کشور همواره در خدمت مردم بوده و هم اکنون نیز آماده انتقال هرگونه بار و کمک‌های مردمی و هلال احمر به مناطق سیل زده است.

او  با اشاره به اقدمات نیروی دریایی ارتش برای امدادرسانی به سیل‌زدگان شهرستان کنارک وچابهار، از تلاش این نیرو برای اتصال مسیر‌های ارتباطی، وصل آب آشامیدنی و لایروبی رودخانه و سد‌ها و امدادرسانی ویژه به مردم خبر داد و گفت: فعالیت‌های لازم در راستای سیل زدایی. بازگشایی راه‌ها، احیای شبکه آب‌رسانی ادامه دارد و دریادلان دوشادوش سایر نهاد‌ها همواره درخدمت مردم هستند.

فرمانده منطقه سوم نبوت نداجا کنارک ادامه داد: مراحل بعدی مردم یاری طبق برنامه ریزی انجام شده تا برگشتن وضعیت مناسب وعادی درمناطق گرفتار سیل همچنان ادامه خواهد داشت.

او  با تشریح برخی از اقدامات در زمان سیل چابهار و کنارک خاطرنشان کرد: تیم کامل غواصی منطقه به همراه تجهیزات مخصوص و قایق جیمینی برای کمک رسانی به افراد گرفتار شده و در محاصره آب در رودخانه سرکان در شب اول حادثه در شرایط بارندگی شدید اعزام و موفق شده جان چهار نفر از افرادی که در رودخانه سرکان در محاصره آب بودند نجات و به مراکز درمانی شهرستان انتقال دهد.

او  بازدید و حضور در صحنه به همراه فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهرستان کنارک در محل وقوع سیلاب در روستا‌های اطراف شهرستان و اعمال مدیریت لازم بر عملکرد تیم‌های غواصی و خودرو‌های اعزامی، اعزام خودروی‌های سنگین از جمله کامیون کمپرسی و لودر به روستا‌های حادثه دیده برای هدایت سیلاب را از جمله برنامه‌های اجرا شده ذکر کرد و گفت: همچنین انتقال کمک‌های جمع آوری شده و جابه جایی کارکنان به اماکن پیش بینی شده در سطح شهرستان از سوی شورای مدیریت بحران از دیگر اقدامات انجام شده است.

او به اعزام یک فروند بالگرد به بخش زرآباد به همراه کمک‌های مردمی و انتقال فرماندار و رئیس شورای مدیریت بحران شهرستان به آن بخش جهت انتقال افراد گرفتار شده در محاصره سیلاب و آب‌های فصلی از دیگر اقدامات ذکر کرد.

او  گفت: کمک‌های مردمی در کمترین زمان ممکن به محل انتقال یافته و تعدادی از شهروندان بخش زرآباد از محاصره سیلاب نجات یافته و به محل امن انتقال یافتند.

او  اعزام یک فروند بالگرد دیگر در روز گذشته به همراه کمک‌های غیر نقدی تهیه شده از سوی منطقه جهت توزیع در بین مردم سیل زده در بخش‌های نوبندیان و جکیگور از توابع شهرستان چابهار را از دیگر خدمات این منطقه عنوان کرد و افزود: خدمات رسانی توسط نیرو‌های نداجا را شخصا مدیریت و نظارت می‌کنم و در این ماموریت پس از مرحله اول کمک رسانی، اقدامات لازم از سوی نیروی دریایی بوسیله بالگرد اعزامی در حال انجام است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار