همایش بزرگ آگاهی بخشی از سو مصرف مکمل‌های نیروزا برگزار می شود

رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: مصرف مکمل‌های نیروزا در این استان نمود بیشتری دارد.

 مکمل‌های نیروزا به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حسین بیگلری رئیس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در سال‌های اخیر شاهد دریافت گزارشات مختلفی از افزایش عوارض ناشی از مصرف داروها و مکمل‌های نیروزای ورزشی به ویژه میان جوانان و ورزشکاران هستیم عوارض این مکمل‌ها به شکل دوپینگ به صورت عوارض کلیوی، کبدی، قلبی-عروقی، ناباروری و عقیمی، عوارض روحی و روانی، پرخاشگری و مرگ و میر زیر ۴۰ سال ظاهر می‌شود.

او عنوان کرد: باید آگاهی بخشی بیشتری به دانش آموزان و دانشجویان در خصوص عوارض جدی مصرف این مواد و مکمل‌ها ارائه شود که البته به دلیل اینکه کرمانشاه به استان پهلوان پرور و ورزشکار معروف است، موضوع مصرف مکمل‌های نیروزا در استان نمود بیشتری دارد.

این مسئول عنوان کرد: همایش بزرگ فرهنگی -اجتماعی سلامت محور در راستای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به آحاد جامعه، جوانان و ورزشکاران برای کاهش عوارض ناشی از سو مصرف مکمل‌های نیروزا و دوپینگ اسفند ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.