نجات جان یک مصدوم روستایی با بالگرد اورژانس هوایی شاهرود / فوت یکی از خبرنگاران شاهرودی

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: یکی از اهالی روستای "نام نیک" میامی که به خاطر سقوط از پله مصدوم شده بود، با بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان رسانده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، ناصر سلمانپور  معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود از نجات جان یک مصدوم روستایی با بالگرد اورژانس هوایی شاهروددر روستای نام نیک در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال غربی شهرستان میامی خبر داد.

او افزود: مصدوم که یک مرد ۷۲ ساله است از ناحیه سر و چشم آسیب دیده و ضربه مغزی شده بود که با حضور به موقع کارشناسان اورژانس اقدام‌های نخستین انجام گردیده و به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود رسانده شد.

روستای نام نیک در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شاهرود قرار دارد. این روستا در بخش کالپوش میامی واقع شده و راه ارتباطی نامناسبی دارد.

سلمانپور همچنین از فوت یکی از خبرنگاران شاهرود خبر داد و گفت: مرحوم حمید ناظمی دچار عارضه قلبی شد که برغم اعزام فوری کارشناسان اورژانس، اقدامات نخستین برای احیای قلبی وی موثر واقع نشده و دار فانی را وداع گفت.

اورژانس هوایی شاهرود سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد، از آنجا که شهرستان شاهرود وسعت زیاد داشته و ۵۶ درصد راه‌های استان سمنان در این منطقه قرار دارد، تقویت اورژانس هوایی ضروری است.

اورژانس هوایی به بیماران روستا‌های دور افتاده و نیز مصدومان حوادث رانندگی خدمت رسانی می‌کند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۴۰ کارشناس در ۱۵پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، یک پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار