۳ درصد رانندگان کشور عامل بی انضباطی ترافیکی

بی انضباطی‌های ترافیکی در جاده‌های درون و برون شهری کشور توسط ۳ درصد از رانندگان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ مهدی باقری فرمانده راهور مازندران امروز در همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک مازندران در ساری گفت: ۹۷درصد رانندگان کشور ایده آل رانندگی می‌کنند و بی انضباطی‌های ترافیکی که در جاده‌های درون و برون شهری کشور وجود دارد توسط ۳ درصد رانندگان متخلف ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه پلیس به تنهایی در کاهش تصادف موفق نیست و همه مردم باید به این امر کمک کنند، افزود: ۱۳۹ هزار بانوی مازندرانی گواهینامه رانندگی دارند و طبق بررسی‌ها بانوان در ۱۰ درصد تصادفات استان مقصر هستند.

سرهنگ مهدی باقری ادامه داد: میزان تصادفات منجر به فوت در استان در مقایسه با افزایش تردد خودرو‌ها کاهش یافت بگونه‌ای که در سال ۱۳۸۵ با ۱۸۰ هزار وسیله نقلیه درون شهری مازندران ۲۹۲نفر جان باختند، اما پارسال با ۵۴۸ هزار وسیله نقلیه ۱۱۷ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

فرمانده راهور مازندران با بیان اینکه تقریبا هر ۲ روز یک نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهد و ۱۲ نفر نیز زخمی می‌شوند، افزود: ۵۹ درصد متوفیان عابرین پیاده هستند.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضادولتشاهی
۱۲:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
سلام بنظر من بیشترین کسانی که مشکل در ترافیک ایجادمیکنند کسانی هستند که خیابانهای شهرهای بزرگ رابلدنیستند و وقتی با حجم بزرگی از پلها وبزرگراهها واسامی آنها که هر روز تغییر میکند روبرومیشوند خیلی راحت در مسیرهای اشتباه وارد شده و سرگردان میشوند راه حل این است به تمامی رانندگان در آموزشگاههای رانندگی آموزش کار با جی پی اس بدهند و برای رانندگان فعلی هم اجباری برای هر خودرو یک دستگاه جی پی اس نصب شود و آموزش داده شود .این باعث خلوت شدن خیابانهای شهر میشود.
آخرین اخبار