جذب حداکثری نوجوانان اصلی‌ترین رسالت کانون‌های مساجد

نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در جذب، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان اقدامات لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی   در نخستین جلسه شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: مشکل اصلی مساجد کشور موازی‌کاری زیادی است که از سوی نهاد‌های مختلف صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: گاهی تعداد نهاد‌های متولی امور مساجد از تعداد نمازگزاران یک مسجد بیشتر است و عامل اصلی پیشرفت نکردن برخی مساجد اختلافات موجود میان نهاد‌های متولی امور مساجد است.

امام جمعه تبریز از فعال شدن ستاد رسیدگی به امور مساجد استان در روز‌های آینده خبر داد و گفت: باید چاره‌ای برای رفع موازی‌کاری‌های موجود در فعالیت‌های متولیان امور مساجد اندیشید، همین مسأله در تشکل‌های فعال قرآنی نیز صادق است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید در جذب، آموزش و تربیت دینی کودکان و نوجوانان اقدامات لازم را داشته باشند، گفت: متأسفانه از نسل جدید غافل شده‌ایم، گاهی در نهایت تعجب و تأسف شاهدیم که از حضور کودکان و نوجوانان در مساجد جلوگیری می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر مساجد را قوی نگه داریم، انقلاب را بیمه کرده ایم و تجربه نشان داده هر کجا روحانی فعال و مردمی در مسجدی فعال بوده، پیوند محکمی میان اهالی و مسجد برقرار شده است.

براتی مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این جلسه گفت: ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است.

او افزود: ۱۴ هزار کتابخانه در کانون‌های مساجد کشور فعال است که نظام‌نامه جامع و هدفمندی نیز برای این عرصه در حال تدوین است.

او با بیان این‌که مطابق اساسنامه شورای هماهنگی کانون‌های مساجد کشور؛ امام جماعت، فرمانده پایگاه مقاومت و رئیس هیأت امنای مسجد جزو عضو هیأت امنای کانون نیز شناخته می‌شوند، گفت: هدف اصلی ستاد هماهنگی ایجاد همگرایی و انسجام در فعالیت‌ها و پرهیز از موازی‌کاری است.

مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: سند تحول ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری کشور به همت استادان برجسته حوزوی و دانشگاهی تدوین شده که چشم انداز خوبی برای کانون‌های مساجد محسوب می‌شود.

محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی هم گفت: هم اکنون حدود ۱۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستای استان فعالیت دارند.

او افزود: این مراکز در حوزه‌های مختلف به ویژه مهارت‌آموزی، توانمندسازی جوانان، شناسایی و پرورش نیرو‌های مستعد، مدیرپروری، حوزه قرآن و عترت و کارکرد‌های هنری فعال هستند.

هادی نیا مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی هم در این جلسه با بیان اینکه ۶۰ درصد کانون‌های آذربایجان‌شرقی روستایی است گفت: هم اکنون ۱۰ کانون در استان دارای خانه دیجیتال بوده و ۱۷۳۸ مسجد شهری و روستایی مجری طرح تلاوت نور هستند

در پایان این جلسه و پس از اعطای مجوز فعالیت کانون فرهنگی هنری سردار شهید قاسم سلیمانی، امام جمعه تبریز عضو افتخاری کانون‌های مساجد آذربایجان‌شرقی شد.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.