فوربس: ولیعهد امارات عامل مناقشات خاورمیانه است

نشریه آمریکایی فوربس بخشی از مشکلات فعلی منطقه خاورمیانه را به ولیعهد امارات نسبت داد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی فوربس در مقاله‌ای محمد بن زاید، ولیعهد امارات را دیکتاتوری دانست که بخشی از مناقشات خاورمیانه مربوط به او می‌شود.

فوربس در مقاله‌ای که روز پنج شنبه منتشر کرد، نوشت: اولین چیزی که باید به آن توجه داشت این است که در خصوص آینده سختی که در انتظار خلیج فارس و خاورمیانه است، ولیعهد امارات نه تنها بخشی از راهکار مشکلات نیست، بلکه خود بخشی از مشکلات منطقه‌ای است.

این نشریه آمریکایی در مقاله خود یادآور شد بن زاید تحت پوشش مبارزه با افراط‌گرایی، از منابع مالی و نظامی امارات برای از بین بردن ظهور گرایش‌های دموکراتیک در منطقه بهره برده است.

در این مقاله با اشاره به خرید ۲۷ میلیارد دلار سلاح از آمریکا در یک دهه گذشته نوشت این مسئله راه را برای نقش سیاسی و نظامی ابوظبی در یمن، لیبی و مصر که در اغلب موارد بیش از حد مخرب و بی ثبات کننده بوده، گشوده است.

در ادامه این مقاله آمده است: امارات متحده عربی به طور مستبدانه منتقدان دولتی را بازداشت و در برخی موارد سر به نیست می‌کند. امارات نقش برجسته‌ای در ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن دارد که چندین سال است تجاوز غیرقانونی را در این کشور صورت داده اند. تجاوز نظامی که در برخی موارد احتمالا منجر به جنایت جنگی شده است. 

فوربس با تاکید بر گسترش نفوذ ولیعهد ابوظبی در خارج از مرز‌های این کشور، او را متهم به مشارکت با ریاض برای تقویت کودتایی می‌کند که عبدالفتاح السیسی را در مصر به قدرت رساند. دولت او همچنین از نیرو‌های خلیفه حفتر علیه دولت مورد تائید سازمان ملل در لیبی، پشتیبانی تسلیحاتی کرده است.

این نشریه در ادامه می‌افزاید اگرچه بن زاید اندکی حضور امارات را در یمن کاهش داده، گفته می‌شود این کشور کماکان روابط نزدیکی با شبه نظامیان و گروه‌های جدایی طلب دارد.

لابی‌گری در واشنگتن

بنا به نوشته نشریه فوربس امارات با اتکا به داشتن یکی از قدرتمندترین لابی‌ها در واشنگتن، توانسته است از بسیاری از انتقادات علیه این کشور فرار کند. در این گزارش یادآور شد تنها در سال ۲۰۱۸ امارات بیش از ۲۰ میلیون دلار را صرف شرکت‌های لابی گری جداگانه از جمله نشست با اعضای کنگره آمریکا، رسانه‌ها و اندیشکده‌های تاثیرگذار کرده است.

این مقاله در ادامه افزود در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا بن زاید به عنوان یک «بازیگر سرکش خطرناک» دیده می‌شد، اما در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ او به شریکی منعطف‌تر تبدیل شد.

فوربس در مقاله خود یادآور شد اگرچه بن زاید در مقایسه با محمد بن سلمان، همتای بدنام سعودی خود، کمتر شناخته شده است، پیش بینی می‌شود که او تاثیری بیشتری بر آینده منطقه خواهد داشت.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
این کشورهای گاو شیرده و مفت خور و پولدار حاشیه خلیج فارس با ساختن و تشکیل گروهای تروریستی و حمایت های مالی میخوان برای خودشون قدرت و اعتبار کسب کنند و اصلأ کاری به این ندارن که با این کار باعث کشته شدن مردم بی گناه یک کشور و ویرانی اون میشن بدون شک و صدرصد و مطمئناً اگه دخالت‌های امارات و عربستان در سوریه یمن عراق لیبی و بقیه کشورها نبود شاید الان این ویرانی ها و کشتار هم نبود
Iran (Islamic Republic of)
حجت طا۶ر
۰۱:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۸
گاوهای شیری منطقه اند از اسم ایران می لرزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۸ دی ۱۳۹۸
مثل اينكه تاريخ مصرف اين بابا برا آمريكا تموم شده
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
عمرشان خیلی کوتاه است
آخرین اخبار