مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان خبر داد؛

افزایش سقف تسهیلات مسکن در استان سمنان

بابایی گفت: در راستای افزایش اثربخشی تسهیلات مسکن نسبت به ارزش املاک مسکونی و تسهیل در شرایط خانه‌دار شدن مردم، سقف تسهیلات از محل اوراق مسکن افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن بابایی مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان گفت: طبق مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، در شهر سمنان به عنوان مرکز استان در تسهیلات انفرادی ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های استان ۶۰ میلیون تومان و در تسهیلات زوجین در شهر سمنان ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌های استان ۱۲۰ میلیون تومان (زوج و زوجه هر کدام تا سقف ۸۰ و ۶۰ میلیون تومان) شده است.

او افزود: سقف‌های جدید تسهیلات اوراق مسکن به واحد‌های مسکونی با حداکثر قدمت ۲۵ سال ساخت تعلق می‌گیرد، اما در املاک با قدمت بیش از ۲۵ سال ساخت و حداکثر تا ۳۰ سال، سقف تسهیلات در شهر سمنان و سایر شهر‌های استان در تسهیلات انفرادی به ترتیب ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان و درتسهیلات زوجین نیز به ترتیب ۱۲۰ و ۸۰ میلیون تومان (زوج و زوجه هر کدام تا سقف ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان) است.

بابایی تصریح کرد: همچنین سقف تسهیلات جعاله تعمیر یا تکمیل هر واحد مسکونی از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مدیر شعب بانک مسکن استان سمنان استفاده ترکیبی از انواع تسهیلات خرید مسکن در شکل جدید را بلامانع دانست و گفت: اعطای تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، به صورت توأم با حساب پس‌انداز مسکن جوانان، صندوق پس‌انداز ساخت مسکن (صرفاً جهت ساخت مسکن)، صندوق پس‌انداز مسکن و یا تسهیلات تبصره‌ای یا تکلیفی در حالات انفرادی یا زوجین، ضمن لزوم رعایت ضوابط تعیین شده برای هر یک از محصولات اعتباری یاد شده و رعایت سقف مجموع تسهیلات (سقف تسهیلات معادل خواهد بود با سقف جدید تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم) امکان‌پذیر می‌باشد. اما در اعطای تسهیلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم توأم با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، سقف تسهیلات قابل پرداخت به شخص، معادل سقف تسهیلات از محل صندوق پس‌انداز مسکن یکم تعیین می‌گردد. با این حال در پرداخت تسهیلات مسکن زوجین به صورت توأم، چنانچه صرفاً یک نفر از تسهیلات‌گیرندگان (زوج یا زوجه) از تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم (به تنهایی یا به صورت توأم) استفاده نماید و شخص دیگر از تسهیلات اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (به تنهایی یا به صورت توأم با سایر محصولات اعتباری بانک به استثنای صندوق پس‌انداز مسکن یکم) استفاده نماید، سقف تسهیلات قابل پرداخت به شخص اول معادل سقف تسهیلات از محل حساب پس‌انداز مسکن یکم و سقف تسهیلات قابل پرداخت به شخص دوم، معادل سقف تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (سقف‌های تسهیلاتی جدید) تعیین می‌گردد.

بابایی خاطرنشان کرد: در تسهیلات توأم، حداکثر قدمت پلاک قابل پذیرش، مطابق با کمترین قدمتِ پلاک‌های مشمول تسهیلات در ترکیب تسهیلات اعطایی است.

او ابراز داشت: سایر شرایط تسهیلات اعطایی از جمله نرخ سود، حداکثر مدت بازپرداخت، قدمت پلاک مورد معرفی، کنترل ۸۰ درصد ارزش ملک به منظور پوشش اصل/ مانده از اصل تسهیلات، روش‌های بازپرداخت اقساط، پرداخت تسهیلات فروش اقساطی و جعاله به صورت همزمان، خرید یا ساخت شش‌دانگ یک واحد مسکونی به صورت مشترک توسط زوج و زوجه، ممنوعیت خرید و فروش ملک فی‌مابین بستگان درجه یک (پدر، مادر، همسر و فرزند)، تعویض وثیقه، فک رهن از اسناد رهنی در قبال توثیق سپرده رها و غیره، کماکان تابع ضوابط و مقررات مربوطه قبلی می‌باشد.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار