زدوخورد شدید بین پلیس فرانسه و معترضان

در شنبه‌ای دیگر از تظاهرات مردم فرانسه، پلیس به سمت معترضین حمله کرد و به سمت آن‌ها نارنجک صوتی پرتاب کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم معترض فرانسه روز شنبه به خیابان‌های این کشور سرازیر شدند و علیه سیاست‌های دولت و رئیس‌جمهورشان، شعار سر دادند.

تظاهرات فرانسوی‌ها با برخورد شدید پلیس همراه بوده، پلیس فرانسه ضمن استفاده از گاز اشک‌آور و بمب صوتی، ۳۲ معترض را دستگیر کرده است.

منابع فرانسوی از برخورد فیزیکی شدید بین معترضان و پلیس فرانسه می‌گویند. همزمان فرانسه شاهد چهل و پنجمین روز از اعتصابات در حوزه حمل‌نقل ریلی بوده، به موجب این اختلال در رفت‌وآمد مردم، یک نارضایتی سراسری پاریس را دربر گرفته است.

گفتنی است، اتحادیه‌های کارگری مخالف طرح مکرون برای اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما او همچنان بر این طرح اصرار می‌ورزد و قصد دارد دو سال به سن بازنشستگی بیفزاید.

این تظاهرات درحالی صورت گرفت که چهل و پنجمین روز از اعتصابات نیز حرکت قطار‌ها را با اخلال مواجه ساخت و سبب آشفتگی میلیون‌ها نفر از اهالی پاریس در تردد روزانه شد.

اتحادیه‌های کارگری در این کشور خواهان توقف برنامه امانوئل مکرون در زمینه اصلاح قانون بازنشستگی هستند، اما مکرون می‌خواهد که سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش دهد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار