ورزش کردن در هوای سرد و یخبندان برای هیچ ورزشکاری توصیه نمی‌شود

مدیر پایگاه قهرمانی و مرکز استعدادیابی استان کرمانشاه گفت: دویدن بیش از شش دقیقه در هوای بسیار سرد احتمال ابتلای ورزشکاران به آسم و بیماری‌های عفونی حلق و ریه را بالا می‌برد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  محمود روشنی با بیان اینکه در روزهای زمستانی می‌توان هر نوع ورزش سرعتی، قدرتی و استقامتی را در هوای سرد انجام داد، بیان کرد: با این وجود افرادی که به ورزش در هوای سرد عادت دارند، برای پیشگیری از آسیب دیدگی باید برخی نکات ایمنی را رعایت کنند.

او بیان کرد: نوع پوشش ورزشکاران در زمانی که در هوای سرد ورزش می‌کنند باید مناسب باشد، بگونه‌ای که سر و گردن نیز پوشیده شده و گرم نگه داشته شود.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه با تاکید براینکه جنس لباس این افراد باید پشمی، نخی و یا کتانی باشد، عنوان کرد: متاسفانه گاها دیده می‌شود برخی از ورزشکارانی که در هوای سرد ورزش می‌کنند، لباس‌های پلاستیکی و یا بادگیر می‌پوشند که کاری اشتباه است این نوع از پوشش باعث حبس هوا زیر لباس فرد می‌شود و بدن را بیشتر گرم می‌کند، درحالیکه هوای بسیار سردی از طریق بینی و دهان وارد ریه‌ها می‌شود و این تفاوت دمایی به بدن آسیب می‌زند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه بر تکرر در نوشیدن آب حین ورزش در هوای سرد هم تاکید کرد و گفت: هرچند ممکن است ورزشکار حین تمرین در هوای سرد دچار تشنگی نشود، اما بدن به آب نیاز دارد و باید هر 10 دقیقه یک بار آب بنوشد تا بدن ریکاوری شود.

او یادآورشد: برخی از ورزشکاران هم در هنگام ورزش کردن به این تصور که بدن آنها را در تمرین گرم و انرژیشان را زیاد می‌کند مبادرت به خوردن نوشیدنی‌های غیرمتعارف می‌کنند، درحالیکه این تصور غلطی است و بعدا نتایج زیانبار آن را می‌بینند.

مدیرپایگاه قهرمانی کرمانشاه در ادامه اعلام کرد: در هوای خیلی سرد و یخبندان انجام برخی از ورزش‌های استقامتی مانند دویدن بیشتر از شش دقیقه هم خطرناک است و احتمال ابتلای فرد به آسم و بیماری‌های عفونی حلق و ریه را افزایش می‌دهد.

روشنی اظهار کرد: هرچند ورزش در هوای سرد زمستانی بلامانع است، اما در زمانی که برودت هوا بسیار بالا می‌رود و یخبندان می‌شود، در چنین شرایطی ورزش کردن در هوای آزاد به هیچ ورزشکاری توصیه نمی‌شود و بهتر است از ورزش کردن در چنین هوایی پرهیز کنند، چرا که آسیب‌زا است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.