بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان/ هواداران ایرانی، ابهت فوتبال آسیا هستند

در گزارش زیر واکنش تعدادی از بازیکنان پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره محرومیت تیم های ایرانی از حق میزبانی را مطالعه می‌کنید.

بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان/ هواداران ایرانی، ابهت فوتبال آسیا هستندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی حاضر در مسابقات این فصل لیگ قهرمانان آسیا و نیز احتمال کناره‌گیری پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهر خودرو از این رقابت‌ها در صورت قطعی شدن تصمیم AFC، در چند روز اخیر به سوژه اصلی ورزش و فوتبال ایران تبدیل شده است.

در این میان، بازیکنان به عنوان یکی از ارکان مهم فوتبال نظراتی دارند که قطعاً برای هواداران قابل توجه است. این موضوع باعث شد تا به سراغ بازیکنان تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا برویم و به غیر از بازیکنان سپاهان که عنوان کردند اجازه صحبت درباره این موضوع را ندارند، تعدادی از بازیکنان پرسپولیس، استقلال و شهر خودرو در گفتگو‌هایی که داشتند، به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

‌سیاوش یزدانی مقدم: متاسفانه سیاست و فوتبال را با هم قاطی کرده اند
سیاوش یزدانی مقدم، بازیکن این فصل استقلال درخصوص تصمیمی که AFC گرفته، چنین صحبت کرد: «به نظر من فوتبال با سیاست فرق دارد و نباید این دو مسأله را با هم قاطی کرد. من هم به عنوان بازیکنی که در استقلال بازی می‌کنم، این اقدام AFC را نمی‌پسندم. استفاده از شرایط میزبانی برای ما بسیار مهم است و هواداران ما، هواداران بزرگ و بسیار خوبی هستند که می‌خواهند بازی‌های تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا را از نزدیک ببینند و برای همین بازی در ورزشگاه آزادی تهران یک پوئن بزرگ برای ما محسوب می‌شود.»

حضور پرشمار هواداران ایرانی در ورزشگاه‌ها همیشه یک اتفاق ویژه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده است. این مدافع آبی‌ها در این رابطه چنین نظر داد: «قطعاً هواداران ایرانی همیشه مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته‌اند و به قول معروف توی چشم هستند. برای همین حضورشان به فوتبال آسیا ابهت می‌دهد و اگر هواداران ایرانی نباشند، فوتبال آسیا هم بسیار ضرر می‌کند. ضمن این که اگر هواداران نباشند، خود ما هم ضرر می‌کنیم و نمی‌توانیم از حمایت آن‌ها برخوردار باشیم.»

این بازیکن که در اردو‌های اخیر تیم ملی در کنار ملی‌پوشان در مرحله مقدماتی جام جهانی حضور داشت، یادآور شد: «متأسفانه تیم ملی‌مان را هم در چند وقت اخیر در بازی‌هایی که رفته بودیم، مشخص بود که سیاست و فوتبال را با هم قاطی کرده‌اند و برای همین جو را به هم می‌ریختند. ما یک بار در این مدت با بحرین بازی کردیم که همه دیدند چه اتفاق‌هایی افتاد و با ما چه برخورد بدی داشتند. یک بار هم که با عراق در اردن بازی کردیم که همه شاهد حواشی آن بودند. نمی‌دانم چرا فوتبال آسیا اینقدر با ما بد شده است. رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم که بحرینی است و این شرایط را برای ما بدتر می‌کند.»

وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال ۳ نهاد اصلی در این رابطه هستند که باید از حقانیت فوتبال ایران دفاع کنند. یزدانی مقدم در این رابطه گفت: «توقع ما این است که مسئولان ورزش و فوتبال این موضوع را پیگیری و رایزنی کنند تا بتوانیم از میزبانی‌مان استفاده کنیم. این حق ماست. همانطور که حق تیم‌های دیگر کشورهاست و باید بتوانیم راحت فوتبالمان را بازی کنیم.»

محسن ربیع خواه: مسئولان نگذارند به ناحق محروم شویم
محسن ربیع‌خواه، هافبک تیم پرسپولیس با اشاره به این که تصمیم‌ای اف سی برای لغو بازی‌های خانگی کاملاً سیاسی است، گفت: «کشور ما از کشور‌های عربی منطقه امن‌تر است و این را بار‌ها با میزبانی‌های خوب و هواداران پرتعدادمان در لیگ قهرمانان آسیا اثبات کردیم. تاکنون تیم‌هایی که به ایران آمده‌اند هیچ ناامنی‌ای ندیدند و این تصمیم‌ای اف سی عجیب و کاملاً غیر منطقی است. ما هواداران زیادی داریم که به عشق آن‌ها بازی می‌کنیم و عدم برگزاری بازی‌ها در ایران باعث پایین آمدن کیفیت‌مان خواهد شد.»

او در پاسخ به این سؤال که چه درخواستی از مسئولان داری، افزود: «از مسئولان می‌خواهم که به این قضیه ورود کنند و نگذارند‌ای اف سی با ناحقی ما را محروم کند. چند سالی است که با نمایندگان عربستان در زمین بی طرف بازی می‌کنیم اگر همان زمان مسئولان ورزش موضوع را قبول نمی‌کردند، کارمان به اینجا کشیده نمی‌شد. اما به هر حال این موضوع اتفاق افتاد و مسئولان باید خیلی محکم اعلام کنند که ما این تصمیم‌ای اف سی را قبول نداریم و باید بازی‌های خانگی‌مان در کشور خودمان برگزار شود.»

اکبر صادقی: آسیا نرویم، کیفیت لیگ‌مان هم پایین می‌آید
اکبر صادقی، هافبک دفاعی شهر خودرو درخصوص تصمیم‌ای اف سی اظهار داشت: «این تصمیم کاملاً سیاسی است. ما یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم و مردم مشهد در انتظار این بودند که تیم شهرشان را در لیگ قهرمانان آسیا ببینند، اما به یکباره‌ای اف سی این تصمیم عجیب را گرفت. نه تنها ما بلکه تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان هم سال سختی را پشت سر گذاشتند. عدم حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا کیفیت لیگ‌مان را پایین می‌آورد و قطعاً خود‌ای اف سی هم از این تصمیم عجیب خود، آسیب خواهد دید.» او با اشاره به این که تصمیم مسئولان برای تحریم مسابقات لیگ قهرمانان صحیح نیست، افزود: «مسئولان ورزش باید کاری کنند که‌ای اف سی از تصمیم خود برگردد نه اینکه این مسابقات را تحریم کنند، این موضع درستی نیست. مردم ما از فوتبال لذت می‌برند. در حال حاضر تنها فوتبال است که باعث ایجاد نشاط و شادابی در جامعه شده است و نباید این را از مردم بگیریم.»

‌آرش رضاونـــد: بایــــــد منطقی و حساب‌شده به‌ای اف سی فشار بیاوریم
‌آرش رضاوند، هافبک تیم فوتبال استقلال درخصوص بحث محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا، گفت: «در سال‌های گذشته بسیاری از بازی‌های مهم‌مان در ایران برگزار شد و همه این بازی‌ها با امنیت بالا و بدون کوچک‌ترین اتفاق به پایان رسید. ما تماشاگران پرتعدادی داریم که در بازی‌های لیگ قهرمانان ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه می‌آیند و همیشه بازی‌های تیم‌های ایرانی پرتماشاگرترین بازی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا است.

حضور هواداران پرتعداد در ورزشگاه‌ها همیشه باعث خوشحالی مسئولان‌ای اف سی بوده که در صورت عدم میزبانی تیم‌های ایرانی قطعاً AFC هم ضرر خواهد کرد.» او با اشاره به این که‌ای اف سی به دلیل فشار‌های کشور‌های عربی این تصمیم را گرفته است، بیان داشت: «ما نباید قبول کنیم که در کشور بی طرف بازی کنیم چرا که قبول این موضوع حرف آن‌ها را تأیید می‌کند. باید منافع ملی را در نظر بگیریم، ولی از طرفی نباید احساسی تصمیم بگیریم. باید منطقی و حساب‌شده به‌ای اف سی فشار بیاوریم و با فیفا هم مکاتبه کنیم. در این شرایط نباید از مواضع خودمان عقب‌نشینی کنیم»

‌امین قاسمی‌نژاد: مسئولان اجازه ندهند این دلخوشی از مردم گرفته شود
امین قاسمی نژاد، مهاجم تیم شهر خودرو با اشاره به این که ما بعد از بازی با پارس جنوبی از تصمیم‌ای اف سی باخبر شدیم، بیان داشت: «با شنیدن این خبر هم بازیکنان و هم هواداران شوکه شدند. متأسفانه یکسری سیاسی کاری در فوتبال وجود دارد که این موضوع باعث می‌شود تا فوتبال ما ضربه بخورد. هواداران ما در انتظار حضور تیم‌شان در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

ما هواداران زیادی در مشهد و حتی از استان‌های دیگر داریم که برای تماشای بازی‌های ما به ورزشگاه می‌آیند.» او ادامه داد: «مسئولان همان زمان که بازی تیم‌های ما مقابل تیم‌های عربستانی در زمین بی طرف برگزار شد، نباید اجازه این کار را می‌دادند. اگر ما آن زمان کوتاه نمی‌آمدیم، این گونه نمی‌شد. باید سیاست از ورزش جدا شود. مردم ما روز‌های سختی را سپری می‌کنند و تنها همین فوتبال می‌ماند که باعث خوشحالی‌شان می‌شود، مسئولان اجازه ندهند این دلخوشی از مردم گرفته شود. اگر این اتفاق بیفتد، دیگر هیچ تیمی هزینه نمی‌کند و این موضوع باعث پایین آمدن کیفیت لیگ‌مان می‌شود.»‌

منبع: ایران

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.