مرحله نخست طرح ملی ابرار در ۱۶ روستا درحال اجراست

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان گفت: مرحله نخست طرح ابرار به طول ۶۵ کیلومتر در حوزه تفتان خاش، توحید زاهدان، رسالت سراوان و وحدت سیستان در حال اجراست.

مرحله نخست طرح ملی ابرار در ۱۶ روستا درحال اجراستایوب کرد مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: مرحله نخست طرح ابرار (اقدام برای راه‌های اولویت‌دار روستایی) در استان از شهریورماه سال جاری در قالب ۱۶ پروژه راه روستایی جمعاً به طول ۶۵ کیلومتر توسط چهار اکیپ راه‌سازی و راهداری تفتان خاش، توحید زاهدان، رسالت سراوان و وحدت سیستان در حال اجراست.

ایوب کرد با بیان اینکه تقویت و مناسب سازی راه‌های روستایی تحول اقتصادی و نیز رونق گردشگری را به همراه دارد، افزود: درحال حاضر مطالعه طرح ابرار در ۱۶ روستای شهرستان‌های هامون، هیرمند، میرجاوه، خاش و مهرستان به طور ۱۰۰ درصد انجام شده است و همچنین عملیات خاکی و اجرای ابنیه فنی این راه‌ها نیز با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۲ درصد درحال انجام است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده توسط چهار اکیپ راه سازی و راهداری سیستان و بلوچستان تاکنون عملیات اجرای زیراساس تثبیتی ۴۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از اتمام آسفالت راه روستایی مدوحک مهرستان خبر داد و اظهار داشت: همچنین راه‌های روستایی میرآباد و چاه سم شهرستان خاش با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، پس از نصب علائم و اجرای خط کشی، آماده بهره برداری خواهند بود.

کرد خاطر نشان کرد: ابتکار این اداره کل در زمینه تمرکز ارائه خدمات راهداری و راهسازی در قالب اکیپ‌های چهار گانه و انجام بسیاری از پروژه‌های راهداری به صورت امانی، تأثیر بسزایی در افزایش سرعت و کاهش هزینه‌های مرتبط داشته است که این خود مصداق بارز التزام عملی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از تمامی امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی است.

گفتنی است، طرح ملی اقدام برای راه‌های اولویت دار روستایی یا «ابرار» با هدف ساخت و تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه روستایی در سراسر کشور در حال اجراست که در گام نخست، ۲ هزار کیلومتر از این راه‌ها با اولویت قراردادن مسیر دسترسی روستا‌های بالای ۵۰ خانوار فاقد راه مناسب، تا پایان سال‌جاری هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار