عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

الگوهای توانمندسازی نوینی در حوزه محرومان ایجاد کردیم

در حاشيه برگزاری همايش هم‌اندیشی سالانه نهاد‌ها بر لزوم مشارکت مردم در شکوفایی اقتصادی تأکید شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ایروانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در همایش هم‌اندیشی سالبانه اقتصاد مقاومتی با اشاره به استفاده از فرصت بزرگ تحریم برای قدرت‌یابی اقتصادی، گفت: باید به سطح بازدارندگی در شرایط اقتصادی رسید تا دیگر قدرت‌ها به سازگارسازی تن بدهند.

ایروانی همچنین با برشمردن مراتب استقرار نظام‌های حسابداری و حسابرسی در تمامی نها‌های اقتصادی و اجتماعی و برگزاری منظم مجامع نهاد‌ها و برقراری نظام‌های خودارزیابی گفت: طراحی و استقرار نظام راهبری مطلوب در نهاد‌ها یک حرکت پیشتازانه است که می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه‌های اجرائی کشور باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نهاد‌ها علیرغم سهم اندک در اقتصاد با فعالیت در حوزه توانمندسازی محرومان، الگو‌های نوینی را ایجاد نموده‌اند. 

او افزود: رسیدن به جایگاه مطلوب مستلزم طراحی ساز و کار‌های نوین مدیریتی است که با استقرار آن‌ها کیفیت تصمیمات در سطوح مختلف ارتقاء می‌یابد و در ضمن توان نظارتی افزایش پیدا می‌کند.

ایروانی بیان کرد: به اذعان مسئولان سازمان مالیاتی، نهاد‌ها از خوش حسابترین مؤدیان مالیاتی در کشور هستند و با توجه به بیانیه سازمان برنامه و بودجه مبنی بر تأدیه مالیات توسط نهادها، به ساز و کار ورود به بورس و بازار سرمایه برای شفاف‌سازی و مردمی، نهاد‌ها در این زمینه پیشتاز هستند.

در ادامه محمدرضا اسکندری مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر به نقش مهم راهبری مطلوب در اداره مناسب بنگاه‌ها پرداخت و تجارب و اقدامات شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر در استقرار نظام راهبری مطلوب را مطرح نمود.

حسین قریب مشاور وزیر و رئیس مرکز امور اقتصادی وزارت بهداشت و درمان در زمینه ویژگی‌های حکمرانی خوب حاکمیتی و حکمرانی مطلوب بنگاه‌ها مطالبی را ارائه نمود.

گفتنی است، در ادامه ۶ کارگاه در زمینه «راهبری مطلوب و الزامات اجرایی پیش رو برای مدیران»، «کمیته ریسک»، «کمیته حسابرسی»، «الزامات ورود شرکت‌ها به بورس»، «کمیته راهبری» و «کمیته جبران خدمات» با حضور اساتید و کارشناسان عالی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار