رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در قم:

دانش آموزان متوسطه ملزم به گذراندن دوره‌های مهارتی می‌شوند

اوسط هاشمی گفت:طبق تفاهم نامه جدید فنی و حرفه‌ای و آموزش و پرورش همه دانش آموزان متوسطه مهارت‌های عملی می‌بینند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عصر امروز در حاشیه برگزاری جلسه شورای مهارت استان قم گفت: بر اساس تفاهم نامه جدید فنی و حرفه و آموزش و پرورش که به زودی در شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور برگزار خواهد شد تمام دانش آموزان مقطع متوسطه یک و دو، موظف به گذراندن دوره‌های مهارتی خواهند بود تا پس از پایان تحصیل، صاحب یک مهارت باشند.

او افزود: هم اکنون آموزش‌های مهارتی در تمام پادگان‌ها و زندان‌ها نیز در حال اجرا است که دریافت کارت پایان خدمت هم منوط به گذراندن این دوره است.

اوسط هاشمی با اشاره به اینکه اشتغال از معضلات امروز کشور است افزود: راه حل این مشکلات شورای تامین نیست بلکه شورای مهارت است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ۵ هزار و ۴۰۰ کارگاه آموزش این سازمان گفت: تا پایان سال ۹۹ بیشتر آموزش‌ها را به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد تا حیات بخش خصوصی تامین شود.

او همچنین با اشاره به اینکه سالانه ۴۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها در آموزشگاهه‌ای سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای آموزش می‌بینند گفت: این سازمان آماده است ۲۰۰ هزار نفر را در قم تحت آموزش‌های مهارتی قرار بدهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور  تشکیل شورای مهارت را مورد تاکید خاص قرار داد و با اشاره به تدوین سند توسعه مهارت ۲۲ استان کشور گفت: همه دستگاه‌ها باید کمک کنند تا سند توسعه مهارت استان هر چه سریعتر تدوین و اجرا شود.

اوسط هاشمی از مدرک گرایی و توجه به عناوین در کشور انتقاد و تصریح کرد: یادگیری مهارت باید به یک ارزش و وزن اجتماعی تبدیل تا ارزش‌ها جابجا نشود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر راه اندازی مجتمع‌های فنی مهارت تاکید کرد و گفت: این سازمان آمادگی دارد به دانشگاه، حوزه و اتاق بازرگانی مجوز ایجاد این مجتمع‌ها را بدهد.

او عنوان کرد: امروز ایجاد اشتغال توسط دولت دشوار است و باید جوانان با یادگیری مهارت به توانمندی خود فکر کنند.

 سرمست استاندار قم هم در این جلسه فارغ التحصیل فاقد مهارت را از معضلات جامعه امروز برشمرد و گفت: رویکرد استان در آموزش و پرورش حرکت به سمت هنرستان‌ها است.

او با استقبال از پیشنهادات رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر لزوم تسریع در تدوین سند توسعه مهارت استان تاکید کرد.

تقی پور مدیر کل جدید آموزش فنی و حرفه‌ای استان هم  هدف از تدوین سند توسعه مهارت را جلوگیری از بخشی نگری و رسیدن به یک سیاست واحد برای توسعه مهارت دانست و گفت: این مهم را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

عطارنیا مدیر کل سابق آموزش فنی و حرفه‌ای هم در گزارشی از پیشرفت ۷۰ درصدی تدوین سند توسعه استان سخن گفت و افزود: استان قم با داشتن ۷ مرکز آموزش این اداره کل و ۱۸۹ آموزشگاه آزاد، آماده پذیرش علاقه‌مندان برای آموزش انواع مهارت‌ها است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار