انجام بازرسی صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری شرکت توزیع نیروی برق فارس

بازرسی زیر شاخص‌های صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری با حضور کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری فارس و بازرس حقوق شهروندی استان در شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، انجام شد.

انجام بازرسی صیانت از حقوق شهروندان در نظام اداری شرکت توزیع نیروی برق فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرضیه میرزازاده کارشناس دفتر امور اجتماعی استانداری فارس در جلسه بازرسی که اعضای کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس حضور داشتند، گفت: هدف از بازرسی مچ گیری یا شناسایی نقاط ضعف یا ارائه گزارش عملکرد نامناسب یک سازمان نیست، بلکه مشارکت برای توسعه و پیشرفت استان است.

او، بر پایبندی به اصل صداقت در زمان بازرسی از سوی سازمان‌ها تاکید و بیان کرد: بازرس باید تلاش کند ارتباط موثر با مسئولان ذیربط و افراد پاسخگوی سازمان برقرار کنند تا مستندات و سایر شواهد به صورت واقعی به بازرس ارائه شود.

میرزازاده تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما در سازمان‌های دولتی، تلاش برای خدمت رسانی آسان و با کیفیت به ارباب رجوع و تکریم وی است، به طوری که به موقع صدای نارضایتی او را شنیده و به مقامات بالاتر برای رفع مشکلات انتقال دهیم.

ابراهیم ریحانی رئیس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، نیز با اشاره به فرهنگ سازمانی این شرکت و تلاش همه جانبه تمامی کارکنان در رفع سریع مشکلات مردم استان، ادامه داد: تمام سعی بدنه شرکت بر ارائه هرچه بهتر خدمات به مشترکان و مراجعان در حوزه مدیریت‌های تابعه شرکت است و تلاش می‌شود آنچه را که به لحاظ قانونی، شرعی، انسانی و اخلاقی وظیفه است انجام دهیم.

او، افزود: با بهره گیری از تجربیات و نظرات سازنده بازرسان حقوق شهروندی، چنانچه در بازرسی ها، نقاط قابل بهبودی مشاهده شود به صورت شفاف در اختیار سازمان‌ها قرار می‌گیرد تا برای اصلاح سریع موارد مشاهده شده اقدامات لازم انجام شود.

ریحانی اضافه کرد: برگزاری اولین رویداد معرفی نیاز‌های فناورانه استان با محوریت کشف و روش‌های ایجاد ارتباط دوسویه اثربخش ذینفعان و روش‌های مدیریت مصرف انرژی برق، انجام بازرسی‌های مستمر حقوق شهروندی در نظام اداری و پیگیری اثربخش تا حصول نتیجه از اقدامات شاخص انجام شده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس است.

رئیس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم شرکت توزیع نیروی برق استان فارس اظهار کرد: ایجاد مکانیزم ارزیابی و پایش گلوگاه‌های فساد برای ارتقای سطح سلامت اداری، ایجاد شفافیت و بهبود کیفیت خدمات رسانی، فرهنگ سازی مناسب مصرف بهینه و ایمنی برق در بین شهروندان، دانش آموزان و اقشار مختلف جامعه و اجرای پروژه نظرسنجی از کارکنان شرکت در خصوص واحد‌های ارائه دهنده خدمت در زمینه صیانت از حقوق شهروندان از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بوده است.

او، گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو کشور در راستای توسعه دولت الکترونیک، با موفقیت طرح شناسایی و پیاده سازی ۲۸خدمت حوزه مشترکان و ۵۴ خدمت حوزه غیرمشترکان درمیز خدمت غیرحضوری (الکترونیک) به عنوان پایلوت صنعت توزیع برق کشور اجرا کرده است.

شاخص‌های رعایت کرامت انسانی با مراجعان، اعمال بیطرفانه قوانین و مقررات، دسترسی آسان و سریع مراجعان به خدمات اداری، آگاهی بخشی به موقع از تصمیمات و فرآیند‌های اداری به مردم و ایجاد امکان دسترسی ذی نفعان به اطلاعات مورد نیاز از جمله ۱۴ شاخصی هستند که با نظارت بازرس حقوق شهروندی استانداری فارس مورد بازرسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار