اعطای جایزه کسینجر به صدراعظم آلمان

جایزه آکادمی آمریکایی هنری کیسینجر به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعطا شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جایزه آکادمی آمریکایی هنری کیسینجر به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان اعطا شد.

بر این اساس، در مراسمی در برلین با حضور هنری کیسینجر، کهنه دیپلمات آمریکایی، جان کری، وزیر خارجه اسبق ایالات متحده و جورج بوش پسر، به صورت ویدئو کنفرانس این جایزه را به آنگلا مرکل به خاطر آنچه که فعالیت موفق او در دیپلماسی و داشتن سهم بزرگ در تحکیم روابط آلمان با آمریکا خوانده شد، اهدا کردند.

صدر اعظم آلمان هم گفت: من خودم در هر شرایطی در زمان صدر اعظمی و حتی بعد از آن به دنبال روابط خوب، جدی و ارزش محور با آمریکا خواهم بود و اعطای این جایزه مرا در این مسیر مصمم می‌کند.

مرکل دلیل نزدیکی به آمریکا را چالش‌های پیش روی اروپا دانست و گفت: از طرفی روسیه و چین به هم نزدیک‌تر می‌شوند و از سوی دیگر مرز‌های مدیترانه را داریم که ما را به آفریقا وصل می‌کند و در مرز‌های ناتو، ترکیه و سوریه و عراق دچار بحران هستند؛ بنابراین به طور قطع رابطه خوب با آمریکا به نفع ماست.

این سخنان صدر اعظم آلمان که به نوعی به معنای باج دادن به آمریکاست در حالی مطرح می‌شود که ترامپ در تازه‌ترین تهدید خود در اجلاس داووس به کشور‌های اروپایی هشدار داد اگر توافقی میان آمریکا و اروپا صورت نگیرد، واشنگتن تعرفه بر واردات خودرو‌های اروپایی به آمریکا را اعمال خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن‌پست هم در گزارش ۲۶ دیماه خود فاش کرد ترامپ با ارسال پیامی محرمانه به سه کشور اروپایی طرف برجام یعنی آلمان، انگلیس و فرانسه آن‌ها را تهدید کرده بود که در صورت خودداری از فعال کردن ساز و کار حل اختلافات در برجام، تعرفه ۲۵ درصدی بر خودرو‌های اروپایی وضع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار