ساناز ایرانمش رکابزن کرمانی، هم اکنون در اردوی ورزشی امید‌ها و ستاره‌های کشور بسر می‌برد.

حسین اسلامی، رئیس هیئت دوچرخه سواری استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: ساناز ایرانمش از استان کرمان و لیلا حیدری از استان خراسان رضوی، نفرات منتخب استعدادیابی سال ۹۷ هستند که در طرح بورسیه ورزشی امید‌ها و ستاره‌های کشور که زیر نظر اکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود، حضور دارند.

او افزود: اردونشینان خود را برای المپیک جوانان ۲۰۲۲ آماده می‌کنند.

اسلامی تصریح کرد: اردوی بورسیه امید‌ها و ستاره‌ها از یکم بهمن جاری آغاز شده است و تا پایان امروز ۳ بهمن در آکادمی ملی المپیک ادامه دارد.

او بیان داشت: ستاره‌ها ورزشکارانی هستند که حداقل شش تا دوازده ماه در اردو‌های تیم‌های ملی بوده و یا هم اکنون اردونشین هستند. همچنین این افراد مقام کشوری و یا برون مرزی کسب کرده اند. اما امید‌ها کسانی هستند که علاوه بر دارا بودن موقعیت ستاره ها، دارای شرایط حضور در المپیک ۲۰۲۲ جوانانند.
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان کرمان گفت: در این طرح که با شرایط سنی ۱۳ تا ۱۵ سال است و با تصمیم و همت رئیس آکادمی ملی المپیک و پس از تصویب در هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک اجرایی شد، روال به این صورت است که ورزشکاران معرفی شده از سوی فدراسیون‌های ورزشی در قالب اردو‌هایی سه روزه ضمن حضور در آکادمی ملی المپیک، در برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، تمرینی و تفریحی در نظر گرفته شده در این آکادمی حضور پیدا می‌کنند.

اسلامی افزود: برگزاری کارگاه‌های تغذیه ورزشی، تمرین و پیشگیری از آسیب‌های ورزشی، آشنایی با ارزش‌های المپیک، معاینات (ارتوپدی، عمومی، قلب و عروق و تنفس) و تشکیل پرونده پزشکی و تغذیه ای، بررسی فاکتور‌های آمادگی جسمانی و انجام تست، مهارت‌های ذهنی، تمرینات آبی و خدمات تخصصی ماساژ از جمله فعالیت‌هایی است که ورزشکاران در این اردوی سه روزه زیر نظر کارشناسان آکادمی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.