برگزاری نشست هم اندیشی حوزه اخلاق پزشکی

با حضور مشاور عالی وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی کرمان نشست هم اندیشی اخلاق پزشکی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نشست هم اندیشی در حوزه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان سوم بهمن ماه با حضور مشاور عالی وزیر بهداشت درشورای اخلاق پزشکی برگزار شد.

در این نشست چند ساعته جمعی از اعضای هیات رئیسه و اعضای هیات علمی دانشگاه حضور داشتند و فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اخلاق در سه حیطه آموزش، پژوهش و بالینی بررسی شد.

محمد باقر لاریجانی مشاور عالی وزیر بهداشت در شورای اخلاق پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در زمینه اخلاق پزشکی فعالیت‌های مثبتی را انجام داده و در این زمینه فکورانه پیش رفته است.

او در این نشست با اشاره به اقدامات انجام شده وزارت بهداشت در زمینه اخلاق پزشکی گفت: فعالیت‌هایی که در ایران در رابطه با اخلاق پزشکی صورت گرفته برای برخی از کشور‌ها غیر قابل باور است.

لاریجانی در شورای اخلاق پزشکی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی نباید صرفاً نگاه قدیمی به اخلاق پزشکی داشته باشند که البته آن هم مهم است، بیان داشت: نگاه قدیمی بحث اخلاق پزشکی تنها منحصر به ارتباط پزشک و بیمار بود در حالی که موضوعات جدیدی نیز مانند آموزش و آشنایی دانشجویان با اخلاق پزشکی وارد این حیطه شده است که باید مورد توجه قرار داد.

او با تاکید بر این موضوع که دانشگاه‌ها باید در زمینه آموزش و اخلاق پزشکی قوی عمل کنند، گفت: در این راستا قرار است بزودی دوره آموزشی مجازی اخلاق پزشکی را راه اندازی کنیم.

همچنین در این نشست چالش‌ها و درخواست‌هایی که در این حیطه وجود دارد توسط هر یک از اعضا بیان شد.
انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار