انصاری فرد: کالدرون همانند برانکو از پرسپولیس شکایت می‌کند/ بیرانوند مردانگی کرد و تا آخر فصل می‌ماند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با حضور در یک برنامه تلویزیونی درباره شرایط این باشگاه توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسن انصاری فرد در برنامه فرمول یک درباره اینکه چطور قبول کرده که  در این شرایط سخت مدیرعامل پرسپولیس شود؟ اظهار کرد: من  تجربه‌ای در سال ۸۴، ۸۵ داشتم و یک سال و نیم در پرسپولیس بودم و سر داستان‌هایی از این باشگاه جدا شدم. مدتی پیش هم وزارت ورزش  جوانان و هم سلطانی فر از من دعوت کردند و نمی‌دانستم شرایط آن قدر سخت است. به هر حال پرسپولیس ردیف بودجه ندارد و دولتی نیست و مشکلاتی برای قرارداد‌ها دارد و باید پیچ و خم زیادی رد کنید تا با یک شرکت قرارداد ببندید. اکنون کار خیلی سخت‌تر است و وضعیت از سال ۸۴ بدتر و پیچیده‌تر شده است.

او ادامه داد: حامی مالی خوب به دلیل شرایط اقتصادی نمی‌توانیم  پیدا کنیم، برخی از مسائل اجازه نمی‌دهد حامیان مالی ورود کنند. زمانی من به پرسپولیس  آمدم با یک چالش روبرو شدم و خیلی از درآمد‌ها هزینه شده بود، اما پول بازیکنان و مربیان داده نشده بود. من با یک چالش بزرگ طرف بودم. شرایط سختی بود و حامی مالی و کارگزاری وجود نداشت. با چالش سنگین و پرمشغله‌ای روبرو بودیم. لطف خدا شامل حال ما شد. از بازیکنان تیم تشکر می‌کنم که مردانگی به خرج دادند و باشگاه مدیون آن‌ها است. در کنار هواداران یک مجموعه خیلی خوب داریم و وضعیت باشگاه در شرایط خوبی است.

انصاری فرد: کالدرون همانند برانکو از پرسپولیس شکایت می کند/ بیرانوند مردانگی کرد و تا آخر فصل می ماند

کالدرون هم از باشگاه پرسپولیس شکایت می کند 

او ادامه داد: با همه مشکلات و اوصاف از چند شرکت  ۷ میلیارد پول گرفته بودند و داستان‌هایی پیش آمده بود که باید حل شود. شکایت‌ها، عدم تامین مالی و درآمد‌های صرف شده، مشکلاتی را ایجاد کرده بود.  به هر حال اپراتورهای تلفن همراه خیلی با ما همراهی کردند و تنها کاری که می‌توانستیم بکنیم این بود که قرارداد بازیکنان را بروز کنیم تا آن‌ها با شوق و اشتیاق سر تمرین بیایند. نتوانستیم مطالبات سال گذشته بازیکنان را پرداخت کنیم و از سال قبل ۴ میلیارد بدهی داشتیم. ۴، ۵ میلیارد تزریق و شکایت‌ها را جمع کردیم تا وارد بازی‌های آسیایی شویم و محروم نشویم. در حالی که یک ریال هم در باشگاه نبود. ۳۵ درصد پول بازیکنان را دادیم، بخشی از پول کالدرون را دادیم و ۴۵۰ هزار دلار مانده که باید پرداخت کنیم. به طور حتم این مربی  شکایت می‌کند و پروسه شکایت مثل برانکو اضافه می‌شود. ۸۰ درصد وقت ما رفت تا راهکار اقتصادی پیدا و  هزینه‌های باشگاه را تامین کنیم.

شرط روز اول سلطانی فر این بود که یک ریال هم نمی توانم به پرسپولیس بدهم

انصاری فرد درباره اینکه برخی معتقدند  سلطانی فر پرسپولیسی است و با این توصیفات شما دارید این موضوع را تکذیب می‌کنید؟ بیان کرد: سلطانی فر شرط روز اولش این بود که من یک ریال نمی‌توانم به شما پرداخت کنم، چون منع قانونی دارم و صادقانه به همه اعلام می‌کنم هرچه بوده توانمندی باشگاه بوده است. اولین چالش این بود که ما تکلیف اقتصادی باشگاه را مشخص کنیم و با یک شرکت قرارداد ۵ ساله بستیم تا هر روز نخواهیم دست نیاز به سمت هواداران دراز کنیم. هواداران عشق و زندگی شان پرسپولیس است و باید شرایطی فراهم کنیم تا آن‌ها راضی باشند.

خبر محرومیتمان از سوی  AFC را که شنیدم حالم خیلی بد شد

او بیان کرد: در آسیا هم که مشکلات سیاسی را وارد فوتبال کردند. به هر حال نمی‌دانید سر باشگاه‌های آسیا چه مشکلاتی و پیچ و خمی را پشت سر گذاشته ایم. جمعه به من زنگ زدند و خبر محرومیت ما از سوی  AFC را دادند و خیلی حالم بد شد. به باشگاه آمدم و با فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم و گفتند چنین داستانی شده است و باید ببینیم راه حل چیست. بلافاصله ۴ مدیرعامل با هم جلسه گذاشتیم و علی نژاد هم تشریف آورد تا همفکری کنیم. آنجا قاطعانه تصمیم گرفتیم که برای بازی‌های خانگی از کشور خارج نشویم. بحث عربستان که جدا بود، اما اینکه بازی امارات و دیگر کشور‌ها را هم خستگی و رفت و آمد و هزینه‌ها را به جان بخریم و نتیجه نگیریم و غرور ملی مان خدشه دار شود که قبول کنیم در کشورمان ناامنی است، قبول نکردیم. این نپذیرفتن ما باعث شد در جلسه با دبیر کل AFC دیدیم از موضع گیری شان عقب نشینی کردند و آماده دریافت نقطه نظرات ما هستند. ما چندین نامه نگاری کردیم، شرایطمان را گفتیم که بدون شک بازی نمی‌کنیم. طبق آمار AFC ما پرتماشاگرترین باشگاه آسیا بوده و از ۵ بازی پرتماشاگر اول تا چهارم ما هستیم و پنجمین تیم استقلال است.


بیشتر بخوانید: انصاری فرد: نیاز مالی باشگاه پرسپولیس با برطرف می‌شود


به پای استقلال ایستادیم

مدیرعامل پرسپولیس با اشاره به اظهارات مجری برنامه فرمول یک درباره اینکه من و شما پرسپولیسی هستیم و این را که شما می‌گویید ممکن است هواداران استقلال ناراحت شوند، اظهار کرد: به هواداران استقلال بگویم ما به پای این تیم ایستادیم. این خیلی مسئله مهمی است و خیلی از هواداران ایراد گرفتند که چرا شما پا سوز استقلال شدید. ما گفتیم دیگر بحث استقلال و پرسپولیس نیست و بحث غرور ملی است و باید نشان بدهیم کشور ما امنیت دارد و پرواز‌ها برقرار است و توریست می‌آید و می‌رود. آیا ایرانیان قبول می‌کنند زیر بار این حرف زور بروند. ما واقعا به پای استقلال ایستادیم، چون بحث ملی بود. اکنون اگر استقلال خارج از خانه بازی می‌کند به خاطر شرایطی است که حاکم بود. وقتی ما با این موضع گیری و چند نامه نگاری وارد AFC شدیم دبیرکل ادله ما را گوش داد. همه از این موضع حمایت می‌کنند و قاطعانه ایستاده ایم، اما اهل تعامل هم هستیم.  خدا را هزار مرتبه شکر که نتایج کار مثمرثمر بوده است.

انصاری فرد: کالدرون همانند برانکو از پرسپولیس شکایت می کند/ بیرانوند مردانگی کرد و تا آخر فصل می ماند

اگر محروم می شدیم اتفاقات خیلی بدی می افتاد

او ادامه داد: به هر حال در AFC به ما گفتند شما اول ۳  بازی خارج از خانه تان را انجام بدهید، قانون این است که یکی در میان یک بازی در خانه و خارج از خانه باشد. گفتند نه شما باید ۳ بازی خارج از خانه را پشت سر هم بروید و بعد ما یک تیم تخقیق و تفحص به ایران می‌فرستیم تا برای بازی خانگی به شما اجازه بدهیم. ما گفتیم زیر بار این موضوع نمی‌رویم. ما خودمان با پرواز آمده ایم و پرواز‌ها برقرار است، تظاهراتی هم نیست و حضور مردم برای تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی بود، بنابراین ما زیر بار این مسئله نمی‌رویم. ما با شما تعامل می‌کنیم، ۳ بازی خارج از خانه مان را می‌رویم، چون از لحاظ فنی به نفع ما است، چون دیگر حریفان با هم بازی کرده اند و تکلیف مشخص است. ما هم می‌توانیم امتیازاتمان را جمع و صعود کنیم، بنابراین گفتیم شما باید به ما تضمین بدهید که حتما ۳ بازی داخل خانه مان با تماشاگر است. او به مقام بالاتر پیامک می‌داد. بعد نیم ساعت آنتراکت داد و قبول کرد.

انصاری فرد بیان کرد: اگر ما محروم می‌شدیم چند مشکل برای فوتبال ایجاد می‌شد. به مدت ۲، ۳ سال کل فوتبال باشگاه‌های ما در آسیا محروم می‌شد و این مورد پسند مردم نیست و هیچ تیمی هم فرقی نمی‌کند. به خاطر این محرومیت حامیان  مالی که بخش عمده‌ای از درآمد‌های AFC با آن‌ها است هر ضرری می‌کردند و مشکلاتی متوجه تیم‌های ایران می‌شد. شنیدم ۱۱ میلیون دلار جریمه نقدی است به طور رسمی اعلام نکردند، اما زمزمه اش شنیده می‌شد. خطر سومی که ما را تهدید می‌کرد این بود که فروردین ماه که تیم ملی بازی داشت شامل این محرومیت تماشاگر می‌شد و ما با بحرین و عراق که بازی‌های سرنوشت سازی داریم باید در کشور بیگانه بازی می‌کردیم و احتمال نتیجه نگرفتن و نرفتن به جام جهانی زیاد بود. آیا مردم این را می‌پذیرفتند؟


بیشتر بخوانید: افشاگری مدیرعامل پرسپولیس درباره درگیری ۴ بازیکن با کالدرون


مدیرعامل باشگاه پرسپولیس درباره اینکه شنیده می شود استراماچونی دلیل رفتن کالدرون بود و برخی معتقدند این مربی  اصلا با شما مشکل نداشت، گفت: روزی که من وارد باشگاه پرسپولیس شدم در نهایت سرمربی، کادر فنی و بازیکنان انتخاب شده بودند و جای خالی وجود نداشت که نیم فصل بازیکنی اضافه کنیم. اوایل فصل مردم از نتایج بازی‌ها زیاد راضی نبودند و این موضوع  در زمان حضور مربی جدید طبیعی است و حق کالدرون بود که به او زمان داده شود. ما از دید هواداران تحت فشار بودیم. به نفت مسجد سلیمان باختیم، در تهران با ماشین سازی مساوی کردیم. شرایط سختی بود، اما ما قاطعانه از کالدرون بدون اینکه اولتیماتوم بدهیم حمایت کردیم. شرایط سخت بود، اما می‌دانستیم باید از مربی حمایت کرد و اگر بازیکنان کوچک‌ترین ضعفی در قاطعیت مربی احساس می‌کردند شل می‌شدند. ما قاطعانه حمایت کردیم و او همیشه در همه جلسات از ما تشکر کرد. حتی روزی که به نفت مسجد سلیمان باختیم در باشگاه به او گفتم ما هیچ اولتیماتومی به شما نمی‌دهیم و حتی در رختکن به بازیکنان می‌گویم تا آخر فصل کالدرون سرمربی ما است.

پیروانی حواشی درگیری میان بازیکنان و کالدرون را حل کرد  

او درباره نقش حمایتی افشین پیروانی در جمع کردن حاشیه‌های کالدرون با بازیکنان بیان کرد: افشین پیروانی هم خیلی زحمت کشید و خیلی حاشیه‌های تیم را جمع کرد، درگیری‌های بین سیدجلال، عالیشاه، شجاع خلیل زاده و بیرانوند که با کالدرون داشتند را حل کرد. مگر می‌شود بازیکن سال آسیا را ۴ بازی بیرون بگذاری و او واکنشی نداشته باشد؟ افشین همه این‌ها را جمع کرد. در جلسات هم به کالدرون می‌گفتیم سعی کن تنش ایجاد نکنی. این بازیکنان ۷ جام برده اند و تماشاگران روی آن‌ها حساس  هستند. او قبول می‌کرد و جا‌هایی را با نرمش رفتار می‌کرد. تا اینکه قسط دوم کالدرون پرداخت نشد و بعد از بازی پارس جنوبی می‌توانست قراردادش را فسخ کند، چون ما به تعهداتمان عمل نکردیم و همین کار را هم کرد. او در «فوتبال برتر» ما را حسابی کوبید، اما فردا صبح جلسه داشتیم و به روی او نیاوردم. با هم عکس گرفتیم و برنامه قطر را هماهنگ کردیم. صبح دیدیم در اینستاگرام پست گذاشته که من از باشگاه ناراحتم. در حالی که روز قبل خیلی با هم خوب بودیم. او در بازی با نساجی قبل و بعد ما را کوبید و باشگاه را زیر سئوال برد. گفتیم اشکالی ندارد و ما به تعهداتمان عمل نکردیم و حق دارد. به او گفتم کاش در باشگاه این موضوعات را مطرح می‌کردی و ما هم داریم تلاش می‌کنیم. بازی با نساجی که تمام شد شب با اعضای هیات مدیره به خانه او رفتیم تا کریسمس را تبریک بگوییم. او جلوی هیات مدیره خیلی بد با من برخورد کرد. باز گفتیم اشکالی ندارد و آرامش تیم را نباید به هم زد. او با همه اسباب و اثاثیه هایش رفت. ما گفتیم او باید نیم فصل دوم بیاید و اعلام کردیم این بازیکنان اعلام شده است و هر کدام را می‌خواهید دعوت کنیم. او در فرودگاه پست گذاشت و گفت باشگاه به بدرقه ما نیامد. اصلا روال چنین چیزی نبود که برای سفر بدرقه کنیم. او می‌خواست خودش را بکند و برود.

روزی که از کالدرون ناامید شدیم با گل محمدی قرارداد بستیم

انصاری فرد گفت: ما باز هم با کالدرون مکاتبه کردیم و به او گفتیم تضمین می‌دهیم که پول شما را می‌ریزیم. او در جواب خواسته‌های زیادی داشت مثل اینکه ۳۵۰ هزار دلار به قرارداد من اضافه کنید، پول دستیارانم را اضافه کنید، پول مترجم و راننده و... تا ۷۵ درصد درخواست‌های او را قبول کردیم. اما او درباره بازیکنان هیچ حرفی نمی‌زد و ما نگران بودیم که چرا درباره نقل و انتقالات حرفی نمی‌زند. هواداران مرتب در فضای مجازی ما را تحت فشار می‌گذاشتند و ما تا آخرین روز، یعنی جمعه‌ای که دوشنبه بعدش نقل و انتقالات تمام می‌شد منتظر او بودیم. روز جمعه به او گفتیم ۲۴ ساعت بیشتر وقت نداریم و اگر جواب ندهی یعنی نمی‌آیی. ۱۲۵ هزار دلار برای او واریز کردیم و جوابی نیامد. ما ۲ روز فقط برای نقل و انتقالات وقت داشتیم و باید جوابگوی همه می‌بودیم، اما لطف خدا شامل حال ما شد و خداوند باعث شد و ما هیچ کاره بودیم و او بابی را برای ما باز کرد که یحیی گل محمدی را توانستیم جذب کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه طرفداران شهر خودرو از این اتفاق ناراحت نیستند؟ گفت: باشگاه پدیده مبلغ خوبی گرفته است. این در همه جای دنیا مرسوم است و این باشگاه به آن باشگاه مربی یا بازیکن می‌دهد و موضوع غیرعادی نیست.

او درباره اینکه یحیی گل محمدی ۲۶ دی ماه مصاحبه کرده و گفته ۱۰ روز پیش با هماهنگی من با بازیکنان جدید پرسپولیس مذاکره می‌شود، اما ۱۹ دی شما گفته اید ۲۴ ساعت به کالدرون وقت می‌دهیم. یعنی از ۱۶ دی و قبل از اینکه شما با کالدرون تمام کنید با گل محمدی مشورت می‌کردید؟ گفت: یحیی روز را اشتباه اعلام کرد. دقیقا ما همان روز ۱۹ دی با او صحبت کردیم و او در آن مصاحبه عدد روز را به جای یک هفته گفته ۱۰ روز. ما تا روز آخر که به کالدرون امید داشتیم با هیچ مربی صحبت نکردیم و روزی که او جواب نداد با گل محمدی صحبت کردیم.

انصاری فرد درباره علیرضا بیرانوند اظهار کرد: بیرانوند درخواست‌های زیادی داشت. من در مالزی بودم که قدوسی قبل از پرواز گفت چنین موضوعی پیش آمده و خیلی ناراحت بود. ما نفهمیدیم چطور به تهران رسیدیم. بی خوابی که داشتیم. بیرانوند می‌خواهد برود. من به فرودگاه رسیدم، ساعت ۴ و نیم قدوسی بیدار مانده بود و این خبر را به من داد. آن موقع صبح به باشگاه رفتم، چون گفت بیا و اوضاع خراب است. قدوسی به من گفت علی را می‌خواهند. گفت بعد از ظهر علی به باشگاه می‌آید، منتظر ماندیم تا بعدازظهر و دیدیم ۴ و نیم میلیون یورو در عرض ۳ سال پول می‌گیرد و در بند قراردادش بود که این دروازه بان می‌تواند ۷۰۰ هزار دلار بدهد و قراردادش را هرموقع که خواست فسخ کند، حتی اگر وسط بازی یا وسط فصل باشد. در حالی که می‌شد این را طوری نوشت که آخر فصل بازیکن بتواند جابجا شود.

بیرانوند مردانگی کرد و تا آخر فصل می ماند

او ادامه داد: بیرانوند مردانگی کرد و گفت به خدا من می‌توانستم روزی که شما مالزی هستید  بلیت بگیرم و بروم. به هر حال طبق برنامه ساعت سه و نیم بعد از ظهر او برای ترکیه پرواز داشت و خبرنگار‌ها به فرودگاه رفته بودند که ببیند او می‌رود یا نه. او واقعا مردانگی کرد و من تحت تاثیر مردانگی او قرار گرفتم. مثل بشار او پرسپولیسی است. بچه هایمان خیلی گل هستند. به بشار می‌گفتم ۵۰ تا ۵۰ تا بگیر نمی‌گرفت. به او می‌گفتیم این را بگذار بانک یا خانه ات نمی‌گرفت. او از باشگاه طلب دارد. این‌ها مرد و مردانه ایستاده اند. به هواداران می‌گویم باید قدر این بازیکنان را بدانید. خدا را شکر بیرانوند می‌ماند و ما آخر فصل فرصت داریم  برای او جایگزین بگیریم. به هر حال  پول خوبی نصیب باشگاه می‌شود  و ۱۵۰ هزار دلار را همین چند روز دریافت می‌کنیم و ۱۵۰ هزار دلار را چند روز دیگر می‌گیریم و مابقی را بعد از تست پزشکی اخذ می‌کنیم  و او برای ما بازی می‌کند. علی از آنجا به جا‌های دیگر ترانسفر می‌شود و او بهترین بازیکن آسیا و گلر قابلی است. رادو نیز بازیکن بی نظیری است. بازیکنان تیم ما واقعا انرژی می‌گیرند و خیلی بچه‌های بامرامی هستند.

انصاری فرد: کالدرون همانند برانکو از پرسپولیس شکایت می کند/ بیرانوند مردانگی کرد و تا آخر فصل می ماند

تقدس شماره ۷ پرسپولیس را حفظ کردیم

انصاری فرد درباره اینکه سرانجام شماره ۷ پرسپولیس آرشیو شد؟ جونیور با این شماره بازی می‌کرد و این اتفاق دیر نبود؟ گفت: ما دیدیم شماره ۷ که برای علی پروین بود. افشین پیروانی پیشنهاد داد و ما آنقدر درگیر بودیم که حواسمان نبود. خدا را شکر می‌کنیم از قداست علی پروین و شماره اش محافظت کردیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره اینکه در فوتسال هم رزومه درخشانی دارد و قهرمانی آسیا را هم به دست آورده است، گفت: به هر حال سال ۹۲ که تیم ملی در جام جهانی چهارم شد، مشکل فوتسال نبود توپ‌های فوتبال بود.  بازیکنان تکنیکی را جمع می‌کردند و من هم بودم و  دور هم جمع می‌شدیم و قوانین فوتسال مشابه فوتبال بود. اما به مرور، قوانین، توپ و تمرینات فوتسال عوض شد. من سال ۷۹ برای کلاس مربی گری به آلمان و مالزی رفتم و گفتند ۱۶ نفر را برای تیم فوتسال کاندیدا کرده ایم و بعد از اینکه فلان مربی رفت، شما سرمربی می‌شوید. من ۳۰ صفحه برنامه نوشتم و بعد از ۲ هفته صدایم کردند. صحبت کردیم و گفتند شما را انتخاب کردیم. من با ویکتور به عنوان کمک مربی یک سال ایستادم و کار کردم و بعد از ۳ سال سرمربی شدم و ۳ قهرمانی با فوتسال به دست آوردیم و ایتالیا ، برزیل و اسپانیا به ایران آمدند و نتایج خوبی گرفتند.  بازی با ایتالیا ۱۵ هزار نفر به سالن ۱۲ هزار نفری آمدند. ما با ایتالیا بازی اول با نتیجه  ۵ بر ۵ مساوی کردیم و بازی دوم با نتیجه  ۴ بر ۴ مساوی بودیم که یک دقیقه و نیم مانده بود تا  بازی تمام شود. سرمربی ایتالیا به سرپرست تیمشان گفت به ایرانی‌ها بگوید که با نتیجه مساوی تمام کنیم و من محل ندادم، اما دیدم به یارانش می‌گوید بیایید بزنید و می‌خواست به ما کلک بزند. من به مالزی رفتم تا دوره آموزشی را در آنجا سپری کنم و بعد از آن به عنوان مدیرفنی تیم به ویتنام رفتم و آنجا هم ۱ سال کار کردم و هیچ باختی نیاوردیم و ۵ قهرمانی آوردیم.

اهل استعفا نیستم

انصاری فرد درباره اینکه به هواداران  قول می‌دهد که استعفا ندهد؟ بیان کرد: من اهل استعفا نیستم و  سال ۸۴ هم سر موضوعاتی برکنار شدم و  اکنون  پای پرسپولیس می‌ایستم.

او در پایان درباره  خبر مهمی که تلفنی درباره اش صحبت می‌کرد، گفت: با استوکس قرارداد بستیم و او امشب به تهران می‌آید. این بازیکن که به تهران  بیاید در نهایت پولش را می‌دهیم.


بیشتر بخوانید: استوکس به پرسپولیس پیوست/ مهاجم ایرلندی فردا در تهران


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار