آزادی ۲۲۶ مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۶ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان آزاد شده اند.

سید حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،با اشاره به اینکه این تعداد زندانی با مبلغ حدود ۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان از زندان‌های این استان آزاد شده اند، گفت: این تعداد زندانی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، افزود: برای آزادی این تعداد ۸ و نیم میلیارد تومان نیاز است.

موسوی قوام با بیان اینکه در حال حاضر بدهکاران مالی با ۱۱۵ نفربالاترین جرم در بین مددجویان جرائم غیر عمد است، تصریح کرد: محکومین مهریه و نفقه با ۱۰۹ نفر و بعد از آن بدهکاران دیه و شبه تصادفات و بدهکاران مالی جرم در بین مددجویان است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه بالاترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان کرمان و کمترین مربوط به زندان کهنوج است؛ بیان داشت: زندان کرمان با ۸۰ مددجو کهنوج با ۴ نفر کمترین آمار موجودی زندانیان جرایم غیر عمد است.

موسوی قوام گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد آمار موجودی سال ۹۸ و مابقی ورودی سال ۹۷ هستند.

او اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ جشن گلریزان برگزار شده است، افزود: ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که ۷۸ درصد این مبلغ تاکنون وصول شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار