اولادقباد در نطق میان دستور:

شرکت‌های تولید دارو به دلیل تحریم‌ها جرئت همکاری ندارند/استقراض از بانک مرکزی بر طبقات ضعیف‌تر فشار وارد می‌کند

نماینده تهران گفت: به به دلیل تحریم‌های ثانویه و غیر قانونی دولت آمریکا شرکت های تولید دارو جرأت همکاری با کشور را ندارند.

شرکت‌های تولید دارو به دلیل تحریم‌ها جرئت همکاری ندارند/استقراض از بانک مرکزی بر طبقات ضعیف‌تر فشار وارد می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، فریده اولادقباد نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در نطق میان دستور امرور صحن علنی ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) خطاب به نمایندگان گفت: علی رغم تحریم‌های یک جانبه دولت آمریکا و جنگ اقتصادی علیه ایران به نظر می‌رسد فقدان عظم جدی برای اصلاحات ساختاری بودجه موجب شده است بسیاری از راهکار‌های پیشنهادی برای کاهش وابستگی به نفت مورد توجه قرار نگیرد.

او ادامه داد: توجه نکردن به گسترش درآمد‌های مالیاتی بدون فشار بر مؤدیان و فعالان اقتصادی و تنها از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی و ساماندهی معافیت‌ها و گسترش پایه‌های مالیاتی جدید از یک سو و مدیریت نکردن هزینه‌های دولت با توجه به مراکز عمده هزینه‌ای و اصلاحات فرایندی در آنها از سوی دیگر موجب شده است که لایحه بودجه سال ۹۹ بر مبنای درآمد‌های غیر پایدار و غیر واقعی بسته شود.

اولادقباد تصریح کرد: در نظر گرفتن صادرات یک میلیون بشکه نفت خام، استقراض و برداشت وسیع از صندوق توسعه ملی و در نظر گرفتن ارقام غیر واقعی برای فروش اموال دولتی گواهی بر این مدعاست.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: استقراض از بانک مرکزی اگرچه ممکن است در ظاهر آثار اقتصادی و سیاسی کمتری داشته باشد، اما در عمل فشار بیشتری بر طبقه متوسط و ضعیف اقتصادی خواهد آورد و نارضایتیشان را در پی خواهد داشت.

او با یادآوری شد: برداشت از صندوق توسعه ملی در سال‌های آینده آسیب پذیری کشور را افزایش خواهد داد.

اولادقباد خطاب به اعضای کمیسیون تلفیق گفت: اصلاح در حوزه منابع، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، اصلاحات در حوزه مصارف، کنترل هزینه‌های عمومی دولت، حذف موازی کاری بین دستگاه‌ها و بازآرایی نحوه استفاده از منابع نفتی موجب شفاف شدن مسئولیت‌ها در تهیه، تصویب و اجرای بودجه خواهد بود.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درباره تاثیر حریم‌های غیر قانونی آمریکا بر حوزه سلامت زنان و کودکان به ویژه بیماران خاص اظهار کرد: اساس اعمال دوباره تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا خلاف تعهدات دوجانبه مودت در منشور ملل متحد و توافق چند جانبه برجام و تعهدات آمره حقوق بشری و بشر دوستانه این دولت و همچنین مغایر دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری است.

او افزود: به دلیل تحریم‌ها شرکت‌های تولید کننده دارو و تجهیزات پزشکی و مواد غذایی خاص امکان مبادله مالی ندارند و یا به دلیل تحریم‌های ثانویه و غیر قانونی دولت آمریکا جرأت همکاری با کشور را ندارند.

اولادقباد تصریح کرد: تاکنون ۱۵ کودک پروانه‌ای یا همان ـ«ای‌بی» و نیز تعدادی از مبتلایان بیماری خاص در اثر عدم دسترسی به خدمات بهداشتی ناشی از تحریم‌های غیر قانونی فوت شده‌اند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: میزان خسارت ناشی از تحریم‌ها بر زنان و کودکان بیش از جنگ است، نقض حق سلامت و بهداشت جسمی و روحی زنان و کودکان در اثر تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی دولت آمریکا خشونت علیه آن‌ها به شمار می‌رود.

او درباره آموزش و پرورش اظهار کرد: این امر به عنوان مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه انسانی، اجتماعی موضوعی حاکمیتی تلقی می‌شود که اداره کارا و اثربخش آن مستلزم عزم ملی است.

اولادقباد ادامه داد: تامین و وضع عدالت در بهره مندی از فرصت‌ها و امکانات تعلیم و تربیت با کیفیت به ویژه در مناطق محروم، مرزی، روستا‌ها و حاشیه شهر‌ها و مناطق عشایری در راستای تاکید‌های سند تحول بنیادین ضروری است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه استقرار نظام رفاه فرهنگیان در راستای ارتقا خدمات معیشتی، رفاهی، درمانی و مسکن الزامی است، بیان کرد: بودجه پیشنهادی دولت برای آموزش و پرورش در سال ۹۹ معادل ۵۷ هزار میلیارد است که در سال آینده با چیزی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان مواجه خواهیم شد.

او در ادامه از وزیر آموزش و پرورش خواست که اجرای نظام رتبه بندی معلمان بر اساس ماده ۶۳ مصوبه برنامه ششم انجام شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: این فراکسیون در حوزه عملکردی‌اش در بخش‌های قانون گذاری و نظارت بر قانون برنامه ششم توسعه پیگیر مطالبات زنان در حوزه‌های مختلف از جمله اجرای شاخص‌های عدالت جنسیتی، ماده ۱۰۱ شاخص‌های اشتغال آموزش و پژوهش بهداشت و ماده ۱۰۲ تحکیم بنیاد خانواده و ماده ۱۰۳ بیمه زنان خانه دار با اولویت زنان سرپرست خانواده و بی‌سرپرست، ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال ۹۸ و همچنین زنان عشایری و روستایی بوده است.

اولادقباد تاکید کرد: یکی از مطالبات مهم فراکسیون زنان ارسال لایحه امنیت زنان است که از ریاست جمهور می‌خواهیم در اسرع وقت با قید فوریت لایحه مذکور را به مجلس شورای اسلامی ارسال کند.همچنین از رئیس جمهور می‌خواهیم که در تصویب لایحه تابعیت فرزندان حاصل ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی سرعت بخشد که این فرزندان از بی هویتی رنج می‌بردند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس گفت: لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که امیدوارم جامعه عاری از کودکان کار و بازمانده از تحصیل داشته باشیم، در دستور کار قرار گیرد و همینطور سایر طرح‌هایی که در کمیسیون‌های اجتماعی و قضایی در حال بررسی و پیگیری است.

اولادقباد در ادامه به فعالیت‌هایش در حوزه انتخابیه خود مانند تخصیص اعتبار در حوزه بازآفرینی شهری اشاره کرد و خطاب به نمایندگان مجلس گفت: ما در شهر تهران هنوز نیازمند ۱۸ هزار کلاس درس برای سال آینده هستیم، برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان در شهرستان‌های استان تهران مخصوصا پردیس توافق‌نامه‌ای جهت راه اندازی بیمارستان با خیران و همچنین ۴۰۰ تخت خوابی اسلامشهر منعقد شده است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس اظهار کرد: در مسئله تردد و حمل و نقل در استان تهران تعامل‌هایی صورت گرفته و برای این موضوع مراحل تکمیل مترو پردیس و اسلامشهر و شهر ری در اولویت قرار گرفته است.

اولادقباد در پایان تاکید کرد: اکنون که ۴۰ سالکی انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم بر همگان واجب است در این پیچ تاریخی حساس با همبستگی ملی جهت پیش بردن اهداف انقلاب مطالبات به حق مردم در جهت تامین منافع ملی کشور و مصلحت آن‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار