ارتش سوریه در یک قدمی مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها + نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه عملیاتی را در شرق و جنوب شرق استان ادلب آغاز کرده اند و در آستانه ورود به شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  نقض مکرر توافق آتش بس در محورهای شرق و جنوب شرق استان ادلب باعث شد، نیروهای ارتش سوریه از غروب روز گذشته (جمعه چهارم بهمن ماه) عملیات گسترده ای را علیه گروهک های تروریستی آغاز کنند.

نیروهای سوری عملیات را از دو محور (شرق و جنوب شرق استان ادلب) با پشتیبانی یگان های هوایی، موشکی و توپخانه ای شروع کردند و پس از چندین ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند ضربات سختی را به تروریست ها وارد کنند.


بیشتر بخوانید: عملیات ارتش سوریه در غرب حلب آغاز شد


براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در ساعات گذشته شهرک های «تل خطره، ابوجریف، کرسیان، الدیر شرقی، الدیر غربی، معره شمارین، تقانه، تلمنس و معره شمسه»  را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند و به کنترل درآورند.

ارتش سوریه در یک قدمی مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها + نقشه میدانی

به گفته منابع میدانی، دهها تن از تروریست ها در جریان آزادسازی مناطق کشته و زخمی شدند؛ عملیات نیروهای سوری برای پاکسازی این۹ شهرک از حومه مناطق تازه آزاد شده در غرب شهرک های «ابوالظهور و جرجناز» آغاز شد.
 
ساعاتی قبل نیز نیروهای ارتش سوریه در ادامه عملیات توانستند ارتفاع «مصیطف» و «خربه داوود» را در شرق استان ادلب از لوث وجود تروریست ها پاکسازی کنند؛ این دو ارتفاع مهم در محور شرق و غرب شهرک «ابوجریف» واقع شده اند.

مجموع مساحت مناطقی که در ۲۴ ساعت گذشته در شرق و جنوب شرق استان ادلب از اشغال گروهک های تروریستی خارج شدند و به کنترل نیروهای سوری درآمدند به ۶۰ کیلومتر مربع رسیده است؛ نیروهای ویژه گروه ۲۵ ارتش سوریه در این عملیات نقش اساسی را ایفا می کنند.

 اگر نیروهای سوری به پیشروی ها در محور نخست (حومه غربی شهرک ابوالظهور در شرق استان ادلب) ادامه دهند به شهرک مهم و راهبردی «خان سبل» و در نهایت بزرگراه «دمشق - حلب» خواهند رسید.

در حال حاضر، فاصله نیروهای ارتش سوریه با شهرک «خان سبل» و بزرگراه حدود ۱۲ کیلومتر است؛ تامین امنیت کامل جاده «ابوالظهور - معره نعمان» هدف دیگر نیروهای سوری در این محور به شمار می آید.

در محور دوم  عملیات (حومه غربی شهرک جرجنار در جنوب شرق استان ادلب)، نیروهای سوری از شهرک تازه آزاد شده (تلمنس و معره شمسه) با بزرگراه «دمشق - حلب» و شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» کمتر از یک کیلومتر (حدود ۸۰۰ متر) فاصله دارند.

اگر نیروهای ارتش سوریه شهرک مهم و راهبردی «معره نعمان» را به کنترل دربیاورند، شهرک های اشغالی «کفررومه، کفرباسین، عامودیه، حیش، جبالا شرقی، موقا، العامریه، طبیش و معرحطاط» به صورت دومینوار سقوط خواهند کرد.

ارتش سوریه در یک قدمی مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها + نقشه میدانی

«معره نعمان» یکی از مهم ترین پایگاه های عناصر تروریستی در جنوب شرق استان ادلب به شمار می آید و اگر نیروهای سوری این شهرک را به کنترل درآورند، راه برای ورود به مرکز استان ادلب (آخرین پایگاه متمرکز عناصر تروریستی در خاک سوریه) باز می شود.

نیروهای ارتش سوریه از محور شهرک «معره شمارین» هم به ورودی پایگاه نظامی «وادی الضیف» رسیده اند؛ این پایگاه در آذرماه سال ۹۳ به اشغال گروه تروریستی جبهه النصره درآمد و تروریست ها حدود ۱۸۰ تن از نیروهای سوری را قتل عام کردند.

از محور غربی شهر حلب خبر می رسد، شب گذشته نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان تیپ فدائیان قدس از حومه محله «جمعیه الزهراء» حملات غافلگیرانه ای را علیه تروریست ها انجام دادند و پس از چند ساعت درگیری سنگین موفق شدند موسسه «تکثیر بذر و دانه» و مجتمع های حومه را به کنترل درآورند.

نیروهای سوری و مقاومت عملیات دیگر را هم در حومه شهرک «لیرمون» در شمال غرب محله «جمعیه الزهرا» آغاز کرده اند؛ همزمان جنگنده ها مواضع تروریست ها را در شهرک های «الزربه و العیس» در جنوب غرب استان حلب هدف قرار دادند و خسارت های زیادی به آنان وارد کردند.

ارتش سوریه در یک قدمی مهم‌ترین پایگاه تروریست‌ها + نقشه میدانی

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در تلاش هستند با پاکسازی مناطق اشغالی شرق و جنوب شرق استان ادلب و جنوب غرب استان حلب، امنیت را به طور کامل به بزرگراه «دمشق - حلب» بازگردانند تا شرایط برای آغاز مرحله دوم عملیات (پاکسازی مرکز و جنوب غرب استان ادلب) فراهم شود؛ در حال حاضر این بزرگراه در حدفاصل جنوب شرق استان ادلب و غرب شهر حلب در اشغال گروهک های تروریستی است.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.