در نسخه بخوانید؛

از حواشی ساخت مدرسه در سوریه تا به آتش کشیدن کتاب مرجع علمی هاریسون

در بسته نسخه امشب به موضوع از تکذیب شدن نوسازی مدارس سوریه تابه آتش کشیدن کتاب مرجع علمی هاریسون اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  در نسخه این هفته به موضوعاتی  در حوزه آموزش و پرورش و وزارت بهداشت پرداخته‌ایم.
 

ماجرای مدرسه سازی در سوریه

وزیر آموزش و پرورش چند روز گذشته سفری به سوریه داشت و با همتای خود در دمشق دیدار کرد و توئیتی منتشر کرد که به آقای موفق العزب گفتم که آماده انتقال تجربیات فنی خود برای بازسازی مدارس سوریه هستیم.
 
موضوعی که باعث شد بسیاری از رسانه‌های معاند به آن بپردازند و گفتند وقتی مدارس خودمان نیاز به بازسازی دارد چرا باید مدارس سوری بازسازی شود؟!
 
رخشانی مهر  رئیس سازمان نوسازی, توسعه و تجهیز مدارس در این باره اظهار کرد: این تفاهنامه در دسترس عموم قرار دارد و بند ۹ این تفاهمنامه بخش مربوط به نوسازی مدارس را خیلی صریح و روشن بیان کرده است.
 
همچنین غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین الملل و رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور عنوان کرد: ما بودجه‌ای در آموزش و پرورش جهت احداث و بازسازی مدارس سوری نداریم البته خود آقای وزیر هم بعد از انتشار این خبر کذب توئیتی به اشتراک گذاشتند که نشر خبر کذب برای حمایت مالی و بازسازی مدارس سوری نشان دهنده ناراحتی دشمنان منطقه‌ای ایران است.
 
این مسئله هم قابل توجه کسانی که خبر کذب رسانه‌ها را باور کردند.

هاریسون سوزی و حواشی آن

چند روزی است که فیلمی از به آتش کشیدن کتابی مرجع در علم پزشکی به نام هاریسون توسط فردی به نام تبریزیان که به واسطه طب اسلامی مشهور است واکنش‌های زیادی را به همراه داشته است.

رستمی استاد حوزه و دانشگاه در این باره بیان کرد: بودن چنین اشخاصی در لباس روحانیت هیچگاه به این معنا نیست که این اقدامات جاهلانه نظر اسلام و حوزه علمیه است.

 همچنین مدیریت مراکز حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای این حرکت را محکوم کرد. اکنون جامعه پزشکی و وزارت بهداشت منتظر برخورد قانونی در برابر این رفتار به ظاهر اسلامی و ایرانی هستند.

همچنین  کیانوش جهانپور مدیر کل روبط عمومی وزارت بهداشت در این باره بیان کرد: این افراد جاهلانی هستند که خود را با لباس اسلام نشان می‌دهند و سلامت جامعه را تهدید می کنند و باید فکری به حال این افراد شود.


بیشتر بخوانید:پاسخ به سوالات دانشجویی شما

ماجرای افزایش ۲۰ برابری آزادسازی مدرک فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد

چهار ماه پیش در جنین روزی وزارت بهداشت ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال کرد و قانون آزاد کردن مدرک دانشجویان پزشکی را تغییر داد؛  به گفته فارغ التحصیلان دانشگاه  های علوم پزشکی مقرر شده بود برای اخذ مدرک خود به جای دو میلیون تومان باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنند.
 
حالا این سوال پیش می یاد که آیا این ابلاغیه برای ورودی‌های قدیمی هم اجرایی می‌شود؟  به گفته دانشجویان این بخشنامه از تاریخ ۷/۷/۹۸ ابلاغ شد و نه تنها سال ۹۸ بخشی از این ابلاغیه است بلکه ورودی‌های سال ۹۲، ۹۳، ۹۰ را نیز تحت پوشش خود قرار می‌دهد.
 
ما هم این موضوع را از آموزش  وزارت بهداشت پیگیری کردیم که گفتند مشکل این دانشجویان تا هفته آینده حل خواهد شد.
 
سامانه ۱۰۰۰۱۹۱۵ پل ارتباطی بین ما و شماست شما می‌توانید سوژه‌های خود را به ما ارسال کنید تا ما آن‌ها را پیگیری کنیم.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Belgium
ایرانی
۰۳:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
کتاب پزشکی غربی را آتش زده چرا که غربی‌ها تمام علم پزشکی ایرانی و اسلامی را از امام صادق علیه السلام گرفته. تا ابن سینا و دیگر دانشمندان پزشکی ما را جعل کرده و چندی لغت فرنگی هم بهش اضافه کرده‌اند و به خورد دانشگاههای ایران داده‌اند و ما هم به به چح چح میکنیم و آنچه خود داریم ز بیگانه تمنا میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
رتبه بندی بازنشستگان مهر98پیگیری کنید
آخرین اخبار