هیئت اتومبیلرانی استان اصفهان وضعیت خوبی ندارد

مسئول کمیته اتومبیل رانی هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان گفت: پایه و اساس اتومبیل رانی و موتور سواری تکنولوژی است که وسایل خاصی نیاز دارد، تهیه این وسایل سخت است زیرا از کشور های خارجی می آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ایمان زیرک مسئول کمیته اتومبیلرانی هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان در رابطه با مسابقات درگ و اسلالوم که در تهران برگزار شد، اظهار کرد: مسابقه درگ (شتاب) ۴۰۰ متر در تهران برگزار شد و "بهاره سادات کهنگی" در کلاس ۲۰۶ مقام سوم را به دست آورد. راند آخر مسابقه اسلالوم (مهارت‌های فردی) که در تهران برگزار شد، "زینب دلداده" مقام اول، "لیلا پیکانپور" و "علی هاشمی" مقام چهار را کسب کردند. لازم به ذکر است که لیلا پیکانپور با توجه به امتیازاتی که به دست آورده قهرمان قهرمانان در رشته اسلالوم شده است.

او با بیان اینکه مسابقات اتومبیل رانی و موتور سواری طبق تقویم فدراسیون انجام می‌شود، خاطر نشان کرد: در اتومبیلرانی رشته‌های اسلالوم، درگ، سرعت و رالی فعال هستند که طبق تقویم هر ۴۰ الی ۵۰ روز یک بار مسابقه کشوری دارند. هیئت هم قبل از این مسابقات، رقابتی را برگزار می‌کند و نفرات اول تا سوم را به مسابقات قهرمانی کشور می‌فرستد.

مسئول کمیته اتومبیل رانی هیئت اتومبیل رانی و موتورسواری استان اصفهان در خصوص سطح مسابقات، تصریح کرد: سطح مسابقات کشوری بالا است، در رقابت‌های استانی هم از شهر‌های اطراف مثل تهران، اراک و یزد شرکت کننده داریم که به مسابقات هیجان می‌دهد.

زیرک با اشاره به اینکه هیئت اتومبیلرانی استان اصفهان وضعیت خوبی ندارد، گفت: پایه و اساس اتومبیل رانی و موتور سواری تکنولوژی است که وسایل خاصی نیاز دارد، تهیه این وسایل سخت است، زیرا از کشور‌های خارجی می‌آید و باید کار‌های گمرک آن را انجام دهیم. فدراسیون هم تاکنون کمکی نکرده و تمام هزینه‌ها برعهده خود بچه‌ها بوده است.

او افزود: از بین راننده‌ها افرادی هستند که اسپانسر دارند، اما کافی نیست. شرکت کننده‌ها در مسابقات و کلاس‌های آموزشی کم شده اند، زیرا این رشته هزینه زیادی دارد. هیئت اتومبیل رانی و موتور سواری استان اصفهان تمام تلاش خود را کرده که کلاس‌هایی استاندارد در حد پایه برگزار کند تا جوانان هیجانات خود را در پیست خالی کنند.

مسئول کمیته اتومبیلرانی هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان اصفهان در رابطه با جذب اسپانسر، اظهار کرد: رشته اتومبیلرانی به دلیل اینکه پخش مستقیم و پوشش خبری کافی از صدا وسیما ندارد و در سال یکی دو بار مسابقات آن پخش می‌شود، انعکاس و باز خورد کافی بین مردم و جوانان ندارد که باعث ناشناس بودن این رشته پرهیجان بین علاقه‌مندان به اتومبیلرانی شده است.

زیرک اضافه کرد: اویلا چندسال است که در اتومبیلرانی اسپانسری می‌کند، اما در هر رشته می‌تواند از چهار یا پنج نفر حمایت کند. باید مدیریت و برنامه ریزی شود تا شرکت‌های خودرو سازی هم در اتومبیلرانی اسپانسر شوند.

او با بیان اینکه هیئت کمک مستقیمی نمی‌تواند داشته باشد، خاطرنشان کرد: اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان و فدراسیون اهمیتی به اتومبیلرانی نمی‌دهند و افرادی که به این رشته علاقه دارند، خودشان حامی خودشان هستند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار