در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

خودروساز‌ها پس از خروج رنو و برلیانس چه کردند؟

طالبی گفت: ایران پس از تحریم شرکت‌های خودروسازی رنو و برلیانس و خروج آن‌ها از ایران، اقدام به تکمیل چرخه تولید خود در این بخش کرد.

عملکرد خودروسازها در دوران پس از تحریم/ اهمیت توجه به استراتژی‌های بلند مدتروح الله طالبی کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تاثیر تحریم‌ها بر شرکت‌هایی مثل پارس خودرو، اظهار کرد: از آنجایی که شرکت‌های رنو و برلیانس آتو به تعهدات خودشان در قبال شرکت پارس خودرو عمل نکردند، شرکت پارس خودرو تصمیم به تولید خودرو‌هایی گرفت که بتواند زنجیره تامین قطعات آن را در داخل ایجاد کند و مشکلی درباره تامین قطعات نداشته باشد.این واحد تولیدی در حال حاضر خودرو‌های ساینا و کوئیک را تولید می‌کند.

او درباره راهکار خودروسازها برای عبور از تحریم، گفت: متاسفانه چشم انداز یا استراتژی بلند مدت در طرح توسعه و تولید خودرو و زنجیره تامین قطعات نداشتیم و به همین دلیل در حال حاضر با چالش کاهش تولید خودرو و افزایش قیمت آن مواجه شدیم.آنچه که مهم است، اتخاذ استراتژی بلند مدت و مدون برای آینده است که نباید دستخوش تغییرات شود تا بتوانیم در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله حرفی برای گفتن در تولید خودرو در سطح منطقه و دنیا داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: پیش فروش خودرو با وجود معوقات مانده از سال گذشته!


طالبی درباره تغییرات اخیر قیمت خودرو گفت: باید خودروساز‌ها بتوانند تولید را به لحاظ کمی و کیفی افزایش دهند تا تولید خودرو مقرون به صرفه باشد و قیمت آن کاهش پیدا کند. قطعا کاهش تولید خودرو موجب افزایش قیمت خودرو خواهد شد. هنوز بسیاری از قطعات در داخل کشور ساخته نمی‌شود چرا که تولید کم آن‌ها مقرون به صرفه نیست مانند برخی از سنسور‌ها که آن‌ها از خارج کشور وارد می‌شوند. البته این نوع کار در همه شرکت‌های خودروسازی خارجی در دنیا مرسوم است.

این کارشناس حوزه خودرو تصریح کرد: ایجاد یک استراتژی بلند مدت در صنعت خودرو امر بسیار مهمی در پیشرفت صنعت خودرو سازی است که می‌تواند ما را از چالش این چنینی رها کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۲:۰۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
سالار
۰۰:۲۱ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خودرو سازها به نظر من فقط برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
تازه بعداز 40 سال به این فکر افتادین.
Singapore
ناشناس
۲۰:۰۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اخه تا کی ما باید چوب بی فکری مسئولین را باید بخوریم اصلا چرا یا فرانسه قرارداد های تجاری امضا می کنند آیا وقت آن نرسیده که له دولت فرانسه درس درست حسابی داده شود تا دیگه آز آین غلط ها نکند
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۱:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تکنولوژی فقط آلمان :بنز_پورشه_بی ام و_فولکس واگن... آخه پژو _رنو و ژیان هم شدتکنولوژی توروخدا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
فقط میتونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
برلیانس چیه که بخواد دبم کنه... دست خودرو ساز ملی درد نکنه بعد از این همه حمایت و انحصار این وضع بازار خودرو که یک خودروساز گم و گورنام مثل برلیانس واسه فروش قطعه و خودرو ناز میکنه!!!!!!!!!واقعا دمتون گرم اصلا خجالت نکشید.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۷:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خجالت رو مردم باید بکشن که ماشینی رو که هیچ چیزیش مثل ما بقی برند هاست قابل مقیاس نیست بعدشم با کلی هزینه هاییی کلان .
اونوقت مردم میرن میخرن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
با سلام یک سوال چرا ماشین تولید داخل تو کشور های عربی خیلی خیلی ارزانتر از داخل هست اونجا که باید پول گمرکی پرداخت بشه ارزانتر اینجا گرانتر اگه بگین اونجا پلاک گرونه چه ربطی به خودرو داره اونجا پلاک شخصیه از دولتشان میخرن لطفا یکی جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سوال خوبی پرسیدی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
رسما ورشکسته شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
داستان خودرو سازی داستان تمام شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم بر خودرو سازان که ملت را بیچاره کردند 40 ساله آجا ه ورود خودرو به کشور را نمی‌دهند ومافیابافروختن گاری هاشون به مردم پول بهتری خودروهای خارجی را دریافت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من شب که می خواهم برم خونه راه برای رفتن ندارم از بس که ماشین تو کوچه پارک شده.بیایید بجای این ماشین های مسموم کننده هوا مترو و مونوریل بسازید یا وارد کنید .
United States of America
ارش
۱۴:۴۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
لطفا به خاطر خدا بنویسید تکلیف ما مالباختگان پارس خودرو که دوسال است منتظر ساندرو های استپ وی خود هستیم و پارس خودرو کلیه ساندرو های ما را در بازار ازاد به فروش رسانیده چیست این چه ظلم و جوری است که دامنگیر شده
United States of America
جعفر
۰۰:۱۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اخه ساندرو هم ماشینه که تو رفتی ثبتنام کردی اونم دوسال پیش تو چته مگه ساده ایی ال۹۰ رو صندوقش رو بریدن چپوندن به شماها اخه عقل ندارید یا پول مفت تو جیبتونه واقعا که حتی پراید هم قشنگتره بخدا نه قیافش مثل ماشینه ونه پولش مثل ماشیناست بخدا حرامه پول واسه شرکت رنو کسی خرج کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام جرا همین کوییک سینا را کامل نمیکنید مث گزبکس اتومات وکورز مونیتور
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
همون پیکان دوباره تولید کنین باز خوبه حد اقل پیاده نمیمونیم تا بعد ببینیم چی پیش میاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
مدیریت خودروسازی ما بر اساس مدیریت غربی هاست این نوع مدیریت در ایران اسلامی جوابگو نیست. مدیریت ایرانی باید از همون سنسور کوچیک خودرو گرفته تا کلید و قفل و ..... هر چیز کوچیک ایرانی درست کنن. آخه چرا ما نمیتونیم یه موتور ماشین طراحی کنیم بعد روش یه بدنه طراحی کنیم آخه چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دوست عزیز ، طراحان و متخصص های خیلی عالی داریم ولی خودروسازها بخاطر سود بیشتر اصلا توجه نمی‌کنند ،
Iran (Islamic Republic of)
مال باخته
۱۲:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام،دقیقا دوساله که که ساندرو استپ وی ثبت نام کردم،تحویل مهر۹۷ بودم،سایپاتبدیل هایی که میگزاره خوب نیست،باید جوری باشه که با ۲۵ تومان ثبت نام و تکمیل وجهمان۲۵ تومان،بتوانیم استپ وی که الان۲۵۰ شده رو بخریم،فقط الکی میگه تبدیل های ما همون میشه،یا حساب کتاب بلد نیستید یا خیلی ...
باتشکر از باشگاه خبرنگاران جوان لطفا منتشر کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
داداش‌مگاموتور۳۰۰۰تامتورال۹۰دارهمیزنهمنتظرباش
Iran (Islamic Republic of)
خلاق
۰۸:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بدنه تندر را که دارید موتور پیکان را بزارید روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
50 ساله همین حرف را می زنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۴۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دقیقا حرف مردم رو زدی. هیچ ملتی از تولید ملی بدش نمیاد و موجب غروره. منتها این خودروسازان به بهانه همین تولید ملی و اشتغال جمعیت اندک همیشه کار خودشون رو میکنن. و هزینه های مربوط به صدمات و تلفات جادهدای ناشی از عدم ایمنی و مصرفرسوخت و آلایندگی محیط زیست براشون مهم نیست چون هزینه این مسایل از جیب مردمه. اشتغال و تولید ملی حربه ای شده برای خودروسازان و مافیای این صنعت
Iran (Islamic Republic of)
مهرابادی
۲۳:۱۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام
۴۰ ساله که خودرو سازان در موقعیت حساس قرار دارند هرزمانی اگر کسی بخواهد فکری برای این صنعت بکند الان وقتش نیست.
اگر ای’ دو شرکت تعطیل شوند به سود مردم است چند هزار نفری که مستقیم در این دو شرکت کار می کنند ضرری که به مردم از نظر فوتی و نقص عضو و هدر رفتن سرمایه مردم آلودگی هوا و به علت فوت یکی از اعضا خانواده برای بقیه مشکل روحی و مالی به وجود می آورند وجود این دو شرکت منطقی نیست.یک حق ساده برای مردم انتخاب خودرو با تعرفه واردات ۲۷ درصد در نظر بگیرید بینید چه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
عزیزم تولید ملی پس چی میشه این تولید ملی هست که آینده شغلی نسل آینده رو تامین میکنه
آخرین اخبار