استاندار یزد گفت: یزد، متنوع‌ترین استان کشور در زمینه جاذبه‌های گردشگری است و از آثار و بافت زنده تاریخی گرفته تا کویر و ییلاقات را در خود دارد.

یزد؛ متنوع‌ترین استان کشور در زمینه جاذبه‌های گردشگری/توجه به نیاز‌های عمومی؛ مهمترین شاخصه وقف در یزدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، محمدعلی طالبی استاندار یزد در مصاحبه با برنامه دستان آسمان در محل آستان مقدس امامزاده سید جعفر محمد (ع) برگزار شد، گفت: یزدی‌ها هنرمندانی هستند که تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کرده و علی رغم محدودیت‌هایی که طبیعت برای آن‌ها به وجود آورده، همواره با پشتکار و سخت کوشی در زمینه‌های مختلف خوش درخشیده اند و در طول تاریخ از سترون خاک، حماسه شکفتن در کویر را آفریدند.

او با بیان اینکه یزدی‌ها با سخت کوشی خود در زمان تحریم نیز دستاورد‌های قابل توجهی کسب کرده اند افزود: در زمینه تولید فناوری‌ها در شرایط تحریم به نقطه‌ای رسیده ایم که زمانی که حتی تحریم وجود نداشت دستیابی به آن را بسیار سخت می‌دانستیم.

طالبی با اشاره به صفت قناعت یزدی ها، تاکید کرد: قناعت یزدی‌ها صرفه‌جویی‌ای برای سرمایه‌گذاری و ایجاد رونق اقتصادی بوده و این قناعت و صرفه جویی موجب شده تعداد بیشتری از مردم از ثروت آن‌ها متنفع شوند.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری یزد عنوان کرد: یزد از متنوع‌ترین استان‌های کشور در زمینه‌های جاذبه‌های گردشگری است و زمانی که گردشگری به یزد می‌آید در فرصت کوتاه چند روزه می‌تواند تعداد زیادی از آثار تاریخی را دیده و در کنار آن از جاذبه‌های گردشگری همچون کویر دیدن کند.

او مهمترین ویژگی یزد را بافت تاریخی زنده دانست و افزود: این ویژگی را در کمتر مکانی از دنیا می‌توان یافت.

طالبی با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز ادیان به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های یزد تصریح کرد: مسلمانان، کلیمیان و زرتشتیان طی سالیان سال در کنار هم با صلح و صفا زندگی کرده اند و یکی از وجوه این همزیستی وقفیات دیگر ادیان در یزد است.

استاندار یزد با بیان اینکه در یزد وقف تنها مختص متمولان نبوده است افزود: وقف در یزد فراگیری عمومی داشته و حتی افراد کم بضاعت نیز بخشی از اموال خود را وقف می‌کردند.

طالبی با اشاره به توجه واقفان یزدی به نیاز‌های عمومی، خاطرنشان کرد: ساخت آب انبار‌ها و جاده‌ها از جمله مواردی است که مورد توجه یزدی‌ها بوده و در همین راستا بخش قابل توجه توسعه استان از دیرباز مدیون مشارکت‌های مردمی بوده است.

استاندار در انتها با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری بر روی موقوفات عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد به این موضوع ورود پیدا کرده و این اقدام موجب استفاده حداکثری از ظرفیت وقفیات خواهد شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار